Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik zoek een gepassioneerde hobby fokker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ik zoek een gepassioneerde hobby fokker

    Ik zoek een gepassioneerde hobby fokker Lorrie van de blauwe bergen regio Randstad, Brabant of Gelderland.
    Al enige jaren ben ik als gepensioneerde woonachtig in noord west Frankrijk, tijd en ruimte hebben mij er toegebracht dat wij al jaren een grote 50 M2 buiten volière met een gekoppelde 8M2 binnen volière en nacht verblijf hebben
    De aanwezigheid van de grote parkieten geeft ons veel plezier vooral de diverse soorten w.o Halsband, omnicolor, koningsparkiet, grote alexander Kakaraki, baard parkieten, Rosela, turqasine, swifties, valkparkieten en roodvleugels die in volledige harmonie samen leven.
    In een reeds aanwezige 8 kantige volière van 7 M2 die in 2012 een buitenvlucht krijgt van ong 12 M2 wil ik graag lorries van de blauwe bergen gaan houden.
    Over de constructie geen vragen, veel over gelezen waardoor de bouw en voorzieningen vooral gebaseerd zullen zijn op het schoonhouden en natuurlijke inrichting.
    Echter Lorries of lorrie liefhebbers zijn in Frankrijk haast niet te vinden bij wie ik mij goed zou kunnen informeren over het houden en aanschaf van deze vogels.
    Om die reden zou ik graag in contact willen komen met een Nederlandse liefhebber met wie ik van gedachten kan wisselen om geen valse start te maken in het belang van de vogels.
    Mocht u het leuk vinden om een gepassioneerde debutant op weg te helpen hoor ik het graag!

  • #2
    Lorreco heeft lorri`s is dan wel geen particulier maar wel een betrouwbare adres

    Comment


    • #3
      laat

      Heeft het nog zin dat ik reageer ?
      Vrg Gerrit

      Comment


      • #4
        mogelijk te ver

        Oorspronkelijk geplaatst door polanski Bekijk Berichten
        Heeft het nog zin dat ik reageer ?
        Vrg Gerrit
        Hartelijk dan voor je reactie Gerrit!
        Helaas is Sneek erg ver voor mij!
        Als ik in Nederland ben is dat regio Doetingchem al ruim 600 km van mijn woonplaats in Frankrijk!
        Maar misschien heb je informatie of advies over het houden van de Lorri in kolonie!!!
        Zelf bereid ik mij voor op mogelijk 4 koppels in een voliere van ruim 60 M2 met twee nachtverblijven en het advies 8 nestkasten te hangen voor 4 koppels als men ze in kolonie houd.
        Graag sta ik open voor alle commentaar.
        gr Wim

        Comment


        • #5
          Ik weet iemand in Belgie die meerdere koppels lori's bezit. Hij woont in het Ieperse en dat is niet ver van de Franse grens. Indien interesse kan ik je wel per pb zijn gegevens bezorgen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ann Bekijk Berichten
            Ik weet iemand in Belgie die meerdere koppels lori's bezit. Hij woont in het Ieperse en dat is niet ver van de Franse grens. Indien interesse kan ik je wel per pb zijn gegevens bezorgen.
            Daar heb ik wel intresse in, ligt op mijn route van Nederland hartelijk dank als je zijn gegevens hebt mag naar mijn mail w.rolfes@wanadoo.fr
            gr wim

            Comment


            • #7
              ver

              600 km is een heel eind
              Ik heb zelf ook bl bergen maar dan per koppel
              Mijn advies is zet ze als jong bij elkaar dan maak je een goede kans dat het lukt
              En de afstand tussen ons is groot ,maar zo kan het ook
              Vrg Gerrit

              Comment


              • #8
                lorri van de blauwe bergen

                Oorspronkelijk geplaatst door polanski Bekijk Berichten
                600 km is een heel eind
                Ik heb zelf ook bl bergen maar dan per koppel
                Mijn advies is zet ze als jong bij elkaar dan maak je een goede kans dat het lukt
                En de afstand tussen ons is groot ,maar zo kan het ook
                Vrg Gerrit
                Ja Gerrit. mijn zoon woont in de omgeving van Doetingchem, vandaar!
                Na 23 Maart heb ik een afspraak met een hobby fokker van Lorries in die omgeving.
                Het houden van Lorries in kolonie wortd veel tegengesproken maar na maanden van informatie winnen is het advies inderdaad te beginnen met jonge vogels en vele andere adviezen die ik heb gekregen.
                Reeds een paar jaar hebben we een zeer grote voliere met divers soorten parkieten bij elkaar w.o Grote alexanders, halsbanden, veelkleurige, swifties, valkparkieten en div andere.
                Let wel kweek is bij ons geen passie, wel het genieten van de vogels.
                Zo ook voor de Bleuwe bergen die ik wil gaan aanschaffen binnen afzienbare tijd !
                ik sta altijd open voor advies of tegenspraak, van beiden leer je iets nietwaar!
                Vrg Wim

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door wim80 Bekijk Berichten
                  Daar heb ik wel intresse in, ligt op mijn route van Nederland hartelijk dank als je zijn gegevens hebt mag naar mijn mail w.rolfes@wanadoo.fr
                  gr wim
                  Je hebt een mailke

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X