Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pionus en Meyertje samen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Pionus en Meyertje samen?

    Hallo allemaal,

    Aan het aantal berichten in het "Pionus deel" te zien zal ik wel vrijwel geen respons krijgen maar ik ga het toch proberen
    Wij hebben een Meyer papegaaitje en willen sinds jaar en dag al een Pionus. Wij staan al tijden op allerlei wachtlijsten maar vallen steeds net buiten de boot.
    Nu kunnen wij van een kweker een pop van 2010 overnemen, deze is de laatste weken voor zelfstandig worden met de hand gevoerd omdat moeders door een verstoring het blok niet meer in ging. Deze pop is dus behoorlijk tam geworden.
    Nu lijkt ons dat heel leuk natuurlijk maar wij vragen ons af of dit goed zal gaan met ons Meyertje. We hadden bedacht dat een jonge pionus zich misschien iets eerder zou aanpassen naar de vogel die hier al woont en dat doet een wat oudere vogel natuurlijk niet.
    Om een lang verhaal kort te maken: zou dit goed kunnen gaan?

    Alvast bedankt!!

  • #2
    hmm ik heb zelf een pionus menstruus, en ik geloof niet dat ik die samen zou zetten met mijn meijer.

    Hij heeft toen hij hij jong was een tijdje samen gezeten met mijn caique, en dat ging fout, dit niet door zijn schuld hoor, maar de caique was erg fel tegen hem. nu staan ze naast elkaar en dat gaat goed, ook buiten de kooi gaat dat goed samen, maar denk dat het toch aan de gaaien zelf ligt of ze samen kunnen of niet, weet niet wat de bedoeling is, samen in 1 kooi of bedoel je samen eruit. eruit zou denk ik wel gaan, als je ze goed aan elkaar laat wennen en oplet in het begin wat hun reacties zijn.

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de reactie!
      Ik wou ze sowieso niet zo maar bij elkaar zetten hoor, wou ze in ieder geval buiten de kooi kennis met elkaar laten maken en misschien als dat goed gaat op de langere termijn, bij elkaar in de kooi. Maar dat is op zich niet noodzakelijk.
      Heb jij alle vogels in aparte kooien? (Want aan je handtekening te zien heb je er nog al wat! )

      Comment


      • #4
        Ja ze hebben hier allemaal een eigen kooi, sinds kort zitten de bonteboertjes en de meijer buiten in de volière, de bonte boeren samen en de meijer apart, wil nog wel een ventje erbij voor haar, zodat ze ook gezelschap heeft. ze gaan er hier in groepjes uit, de amazones samen en de caique en de pionus samen, en de pyrrhura bengelt overal tussen

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X