Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lori kan niet/slecht vliegen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Lori kan niet/slecht vliegen

    Hoi allemaal.

    Gister hebben wij een Lori van de blauwe bergen gekocht.
    Hij is niet super jong meer maar dat is geen probleem.

    Nu hebben we hem los gelaten en hij kan niet vliegen.
    Huppelen en klimmen wel maar vliegen is bij hem zoals bij elke vogel maar daarna valt hij gelijk naar beneden. Wij balen als een stekker natuurlijk.

    Nu is onze vraag: kan dit komen doordat hij een tijdje in een kooi gezeten heeft? ( mogelijk kleine kooi )

    Hoor graag jullie bevindingen.

    2 foto's van lori ( naam: timo ) als bijlage
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Weet niet ofdat je goed naar je vogel hebt gekeken maar als je een beetje verstand van vogels hebt zul je toch wel merken dat ie aan 1 kant gewoon geen slagpennen zijn, wat hier de oorzaak van is zal verschillen, misschien heeft de verkoper hem gewiekt (wat stom is want aan 1 kant wieken is gevaarlijk en onnodig. )
    Misschien heeft ie ze zelf er wel afgebeten, als ik zo z'n verenkleed zie is het niet echt geweldig..
    Komt misschien wat bot over maar het verbaasd me met wat voor vragen mensen aankomen NA het kopen van de vogel. Maargoed, dat vind ik..
    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

    Comment


    • #3
      dank voor uw antwoord.

      wij zijn volledig op de verkoper af gegaan ( dit is een vriend van ons en die vertrouw je )
      dat het verenkleed niet helemaal netjes is dat hadden wij ook al gezien. Wij hadden gedacht dat dat nog wel in orde zou komen als hij maar in een fatsoenlijke kooi en goed verzorgd zou worden. Dat van de slag pennen was voor mij niet geheel duidelijk helaas anders had ik m nooit gekocht. Heb net contact gehad met die vriend van me en heb afgesproken dat als hij niet beter zou gaan vliegen ( vanavond ) dat we er mee terug zouden komen ( of tot een goede oplossing zouden moeten komen ).

      Comment


      • #4
        Die veren groeien niet in 1 dag aan he, dat duurt tot de volgende rui. Met een beetje pecht gaat het nog een paar maanden duren.
        Al zouden mijn vrienden me zo'n vogel aanbieden zou ik dat niet doen, tenzij je ze laat testen, mijn vogels zijn niet getest, daar zullen ook vast mensen kritiek op hebben en geef ze daar deels gelijk in maar ook ik ben niet achterlijk en maak voor het kopen van zo'n vogel een afspraak om te kijken naar 'm, hoe ziet ie eruit, hoe is zijn gedrag, maakt hij een gezonde indruk etc... Nu geeft dat niet de volle 100 % op een gezonde vogel maar als ik iets niet vertrouw koop ik het ook niet. Als ik dan zie hoe de lori eruit ziet dan krijgt iedereen toch een beetje de kriebels? Met een beetje verstand van vogels zie je dat die vogel niet klopt, misschien is het de rui, misschien een ziekte, zonder een duidelijk verhaal komen wij er niet achter, probeer wat meer over de vogel te vertellen, en hoe de koop gegaan is, als je dat wilt natuurlijk.
        http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

        Comment


        • #5
          Wij zijn gaan kijken naar de vogel ( maar ook naar andere vogels )
          De vogel kwam gewoon op onze vinger zitten en knabbelde wat aan je vinger.
          Was lekker actief en was ook druk bezig met de andere vogeltjes in de kooi erlangs.
          Wij hadden daar een Kakariki gekocht zeg 1 1/2 mnd geleden maar helaas heeft die zich dood gevlogen. Nek gebroken terwijl wij op vakantie waren :s. We hadden de Lori dus al veel eerder gezien en hebben er zeker 4x even ( minuut of 5 - 10 ) bij staan kijken. In onze ogen was het een normale vogel zonder al teveel problemen. Of te wel het is niet in 5 minuten beslist ofzo...

          Comment


          • #6



            zo hoort de lorry eruit te zien

            vergelijk nu eens wat jij hebt gekocht.

            los van wat je betaalt hebt maar naar mijn idee had deze vogel nog niet verkocht mogen worden in deze toestand.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment


            • #7
              Hoe bedoel je dat? Denk je dat hij te jong is?

              Comment


              • #8
                Hallo,

                Hoe gaat nu met de vogel?


                En nee ik denk niet dat de vogel te jong is maar zit volop in de rui en dan is beter om dergelijke vogel niet te verkopen omdat rui en stres(verhuizen,vangen,nieuwe eigenaar)
                niet goed kunnen uitpakken.
                ik weet niet alles maar doe mijn best

                Comment


                • #9
                  Hoi,

                  Gaat best goed met Timo.
                  Vind dat zijn kleuren al veel mooier zijn, voller zeg maar.
                  Vliegen gaat ook al wat beter. Hij probeert en kan dan een metertje vliegen.
                  Dat is al meer wat hij kon. Hij komt naar je toe en gaat bij/op je zitten.
                  Hij roept je en laat weten als er iets is. Kortom gaat stuk beter dan toen we hem gekocht hadden. Was terug geweest naar de winkel en die zeiden dat we maar even aan mochten kijk en als hij niet zou bevallen of naar wens zou zijn, we hem terug zouden kunnen brengen.

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse
                  Working...
                  X