Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dingen over zijn nek gooien...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Dingen over zijn nek gooien...

    Hallo,

    Onze Chiko doet sinds pas een beetje raar. Hij pakt bijvoorbeeld een flessendopje en probeert die over zijn nek te gooien. Dit doe hij nu ook al met zijn pallets. Zijn zusje, die bij mijn ouders woont doet dat ook. Hij kan het niet van Kokka geleerd hebben. Zijn er mensen die dit ook bij hun kaketoe zien of weet iemand waarom hij dit doet?

    Wij dachten verveling, we hadden zijn speeltjes al een paar dagen niet vervangen. Misschien dat hij iets anders wilde doen? Maar hij deed het ook toen hij bij ons zat met de flessendopjes.

    We proberen hem met die flessendopjes trouwens de kleuren te leren en ze in het bakje te laten doen, maar dit wil maar niet lukken.

    Hij kan wel al behoorlijk veel zeggen voor een kaketoe van ongeveer 1,5 jaar oud.

  • #2
    Waarschijnlijk vindt hij dat gewoon een leuk spelletje, mijn kaketoe dame pakt een leren veter en gaat zichzelf daarmee kriebelen. En ik ken er een die stokjes in haar nek legt. Maar het is wel belangrijk om de speeltjes af te wisselen en ook speeltjes aan te bieden die de intelligentie stimuleren zoals foerageerspeeltjes bijvoorbeeld. Mijn vogels krijgen iedere dag een nieuwe 'uitdaging' ze moeten werken voor hun lekkere nootje bijvoorbeeld. Dat houdt ze een tijdje druk. Zeker voor kaketoes is dat extreem belangrijk ze moeten gestimuleerd worden en blijven liefst iedere dag. Dat geldt voor iedere vogel uiteraard maar bij een kaketoe is het echt van belang ze voortdurend een aanbod te geven waarmee ze zichzelf bezig kunnen houden.

    Leuk dat hij al zoveel zegt.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Bedankt voor je reactie. Ik heb eens op de site van koppiekrauw gekeken en daar staan heel leuke foerageer speeltjes op. Ik heb er wel al één, maar dit is nog niet voldoende. Ik heb er al een aantal van acryl gezien ook!

      Comment


      • #4
        Er staan heel veel leuke speeltjes daar op de site, hou je jezelf ook lekker bezig Maar zonder gekheid zijn echt leuke speeltjes. Bij grotere snavels houden acryl speeltjes 't vaak niet zo lang uit, al eens gekeken naar RVS?? Voordeel daarvan is dat het ook op hun tong tintelt dat vinden ze lekker. Kost wat maar gaat dan ook voor altijd mee, en al ik de speeltjes van acryl zie is t vaak maar paar euro meer www.villafilou.nl heeft ook hele leuke speeltjes.

        De lente komt er weer aan, er gaat niets boven verse wilgentakken!!
        sigpic

        Comment


        • #5
          Ja, ik heb ook al veel leuke dingen gezien! En jah Villa Filou is natuurlijk super. Ik wilde graag een kooi van hun, maar ik kan het echt niet betalen... Dus dat wordt verder zoeken. Misschien kan ik daar ook eens een onderwerp over openen haha.
          En jah ik wil inderdaad wilgentakken gaan gebruiken, maar wanneer kan ik die het beste snoeien of pakken nadat ze zijn gesnoeid?

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X