Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De schrik van me leven!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • De schrik van me leven!!!

    Heerlijk hé? die zonnige dagen...!

    Dat vond ik nou ook, lekker wandelen met Guus op mijn schouder. Even een boodschap doen en lekker in de tuin zitten. Ik in de stoel en Guus op ze klim boom. Zaadstaaf er bij en Guus zijn dag kon niet meer stuk.

    Iedere dag even lekker buiten gezeten en ik vertrouw Guus daarin steeds meer. Ik kon hem er makkelijk even alleen laten en hij vermaakte zich wel. Ik was er ook echt niet bang voor dat hij weg zou vliegen!

    Gister was het weer zo een dag, uit me werk even de aardappels schillen. Dit deed ik buiten en dus Guus mee naar buiten. Lekker in de zon en knagend aan een stukje appel. De piepers waren gejast en ik wilde ze even op het vuur zetten. Op het moment dat ik naar binnen stap en de pan op het vuur zet hoor ik een krijsende fluit en zag ik Guus niet meer.

    Sprint naar buiten en kijk om hoog, Kop meeuwen! Schelde tieren springen stampen en geconcludeerd dat einde verhaal was. In die zelfde gedachten hoorden ik en zielig fluitje... Hé, hij is nog in de buurt, maar het klonk ver weg en heel zielig. Ik op de uitbouw van de buren geklommen, de tuin in geweest. Maar ik kon niemand vinden.

    Ik ging er dus al vanuit dat de meeuwen hem gepakt hadden maar Guus hebben laten vallen omdat ze van mij schrokken maar guus erg verwond was. Want zo klonk het fluitje. Na 1 minutje hoorde ik geen fluitje meer. weer besprong mij de gadachten dat het einde verhaal was. K*T! wat nu, hoe mit ik dit mijn vriendin vertellen. Wat moeten we zonder de vogel, vanavond naast een lege kooi zitten.

    En daar kwam hij, rustig achter de prullebak vandaag gewacheld. fuut fuut, twee lullige fluitjes. Maar de beste fluitjes die ik me kon indenken. Ongedeerd, en misschie wel net zo geschrokken als ik van die meeuwen.

    Hij ongedeerd en ik gewaarschuwd, hij gaat echt nog wel mee naar buiten, maar ik blijf binnen een straal van een Meter!

    Wat was dat schrikken!

    Groet Sam
    Groet Sam,

  • #2
    Hallo Sam,

    Daar schrijf je echt een verhaal met een moraal!

    Je hebt volkomen gelijk, laat nooit je vogels buiten je controle wanneer ze niet op een absoluut veilige plaats zitten.
    Een ongelukje is heel snel gebeurd.
    Gelukkig maar dat dit alles met een sisser afgelopen is.
    Succes en... een gewaarschuwd man telt voor twee.
    Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment

    Ads onder in topics

    Collapse
    Working...
    X