Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pionus van 1 jaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • pionus van 1 jaar

    Help
    Ik kan een pionus overnemen van iemand, hij/zij is 1 jaar oud. Zou weg moeten wegens allergie. Heeft iemand ervaring met het overnemen van een pionus? Of loop je een grot risico dat je ellende in huis haalt en dus beter met een baby pionus ka beginnen?

  • #2
    Hoi MSmit,

    Je kan elke soort gaai op welke leeftijd dan ook overnemen! Ik vind t zelfs prachtig als mensen een volwassen gaai (over)nemen en de vogel zo dus weer een nieuwe kans en goed thuis bieden. Zelfs oudere gaaien kunnen nieuwe dingen leren en 1 jaar oud is echt nog jong.
    Wel zijn er dingen waar je misschien even extra op kunt letten om tot een besluit te komen, zoals:
    hoe gedraagt de pionus zich waar hij nu is? bijv: schreeuwt hij veel of bijt hij?
    Dit soort gedrag is af te leren met her-opvoeding en geduld maar verwacht dan ook daar wel extra tijd in te steken met hem.
    Hopelijk helpt dit antwoord om een besluit te nemen
    Succes en groetjes en laat het ons even weten
    Je kunt niet diep in de ogen van een dier kijken zonder de diepte, complexiteit en gevoelens te zien die de mens als enige claimt te hebben.

    Miriam & Nico sigpic

    Comment


    • #3
      Hallo

      Mij valt op dat hier weinig vragen worden gesteld over de pionus.
      Is deze vogel minder populair aan het worden?
      Dit terwijl de pionus menstruus toch een hele mooie vogel is

      Henk

      Comment


      • #4
        Wij hebben zelf een pionus senilis gehad. Een popje van een jaar of 18, echt een schat van een vogel. Helaas had ze jight en hieraan is ze ook overleden.
        Maar wat een lief beestje was dat

        Maar in de tijd dat wij haar hadden ben ik eigenlijk nooit andere pionussen in de woonkamer tegen gekomen, ook zijn er volgens mij niet echt veel kwekers. Jammer indd want het zijn wel mooie dieren !
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #5
          Je kunt alles overnemen maar vaak is eerst de vraag waarom doen de mensen hem weg. Als het een gestoorde vogel is dan moet je er wel heel veel geduld en kennis in steken. Helaas gaat het vaker mis dan goed in dit soort gevallen. Dus observeer de vogel goed voordat je hem koopt.

          Henk

          Comment


          • #6
            Een vogel van een jaar is nog een baby dus daar kun je nog heel veel mee. Wel ligt het aan de manier waarop je ermee bezig gaat. Ik heb hier een grijze dame die ik na 27 jaar overnam, een kaketoe dame na 6 jaar en vrij recent een kaketoe heer van 24. Het vergt alle geduld dat je kunt vinden maar vooral de wil om naar je papegaai te kijken en vanuit daar te gaan werken.

            Mijn caique popje was 1 jaar oud, een venijnig krengetje dat duurde een maand voor mij en drie maanden voor de rest nu loopt letterlijk iedereen ermee weg.

            Ik ben het met Henk eens je moet je afvragen waarom de vogel weg gaat en of je zelf genoeg kennis en energie hebt om gedrag dat voor jou ongewenst is om te buigen. Ik heb ook een aantal opvangers en ben zijdelings regelmatig betrokken geweest bij vogels die herplaatst moesten worden zelden is het zo eenvoudig, het extreem hoeveel mensen er allergisch zijn voor hun hele lieve probleemloze grijze of kaketoe pas er echt doorgevraagd wordt of als de vogel al herplaatst is komt er een ander ongemak (schreeuwen, bijten) om de hoek.

            Maar het valt en staat met 'is er die klik tussen jullie'?
            sigpic

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X