Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: voeding

Rishi
    Gast

voeding

hallo allemaal,

ik zit al een tijdje met een vraag want ik lees overal van alles maar uiteindelijk als ik alles zo samenvat mag de papegaai alles behalve advocado en mag dus met de pot mee eten en zelfs vlees maar betekent dat dan gekookt vlees of vlees echt met kruide en al dus gemalen peper en knoflook en alle soorten kruiden?
    groetjes rishi

Papegaaienforum Expert
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rishi Bekijk Berichten
    hallo allemaal,

ik zit al een tijdje met een vraag want ik lees overal van alles maar uiteindelijk als ik alles zo samenvat mag de papegaai alles behalve advocado en mag dus met de pot mee eten en zelfs vlees maar betekent dat dan gekookt vlees of vlees echt met kruide en al dus gemalen peper en knoflook en alle soorten kruiden?
    groetjes rishi
    Hallo Rishi,

De papegaai is eigenlijk een eennorme vuilnisbak... een omnivoor die van alles eet waaronder ook vlees.
    Kruiden als peper, paprika, knoflook zijn ook prima voor je papegaai... alleen met zout zou ik oppassen.
    Alom wordt aangeraden je papegaai geen zout of zoutbevattend voedsel te geven... wellicht dat een teveel aan zout mettertijd schade aan de nieren kan geven.
    Maar met de pot mee-eten (liefst dus zoutloos) is een uitstekend idee.
    Gekookt vlees, gebakkenvlees, een kluifje van de kip... geef het maar gerust. Het ene zal die graag eten het andere minder graag maar dat is veelal een kwestie van gewenning.

Rishi
    Gast
    Hallo,
    Bedankt voor de reactie
    Maar wat ik wou gebruiken als eetpatroon was
    s'morgens pellets s'middags fruit en een beetje zaad en s'avonds zeg maar met de pot mee eten maar dan denk ik dat dit best wel weinig is eigenlijk of toch niet ?

Papegaaienforum Expert
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rishi Bekijk Berichten
    Hallo,
    Bedankt voor de reactie
    Maar wat ik wou gebruiken als eetpatroon was
    s'morgens pellets s'middags fruit en een beetje zaad en s'avonds zeg maar met de pot mee eten maar dan denk ik dat dit best wel weinig is eigenlijk of toch niet ?
    Hoi Rishi,

Lijkt me een prima patroon... is zeker niet weinig.
    Wil je meeer weten over voeding en "voedingspatronen" kijk dan eens op www.koppiekrauw.com
    Daar wordt uitgebreid op het thema voeding ingegaan.

Groet, Frans

Rishi
    Gast
    hey das een handige site,mooi,vol informatie

Help!!!

Hallo,

ik heb een vraagje, ik heb vorige week Zaterdag een grijze roodstaart gekocht, en hij eet nu nog 3 keer per dag pap hij is nu 8 weken de dierenwinkel had gezegd dat hij nu deze maandag over mocht op een soort van geweekte brokjes
    nu belden we vandaag op naar de dierenwinkel en vroegen hoe we dat moeten doen en hun zeggen nu dus dat wij niet vandaag op die brokjes over moeten maar pas met volgende week en dat hij nu nog 3 papvoedingen per dag moet

hoe zit het nu ?

bedankt alvast Patrick

Papegaaienforum Expert
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loekiedemeeuw Bekijk Berichten
    Hallo,

ik heb een vraagje, ik heb vorige week Zaterdag een grijze roodstaart gekocht, en hij eet nu nog 3 keer per dag pap hij is nu 8 weken de dierenwinkel had gezegd dat hij nu deze maandag over mocht op een soort van geweekte brokjes
    nu belden we vandaag op naar de dierenwinkel en vroegen hoe we dat moeten doen en hun zeggen nu dus dat wij niet vandaag op die brokjes over moeten maar pas met volgende week en dat hij nu nog 3 papvoedingen per dag moet

hoe zit het nu ?

bedankt alvast Patrick
    Hallo Patrick,

Normaal bij grijze roodstaart papegaaien mogen die met 8 weken op 2 papvoedingen.

Wil je uitgebreide informatie over het voeden van baby-papegaaien kijk dan op www.koppiekrauw.com in het trefwoordenregister naar "baby-papegaai".

Groet en veel succes gewenst, Frans

Gelijkwaardige Onderwerpen

1. Kalkbevattende Voeding/onmisbare voeding
    Door valerio in forum Grijze Roodstaart Papegaaien
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 04-04-13, 15:49
  2. voeding
    Door Maniemo in forum Voeding Grijze Roodstaart
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 16-02-12, 12:13
  3. voeding
    Door rjj wauben in forum Voeding Forpussen