Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Filmpjes met uitleg gebruik Aviator tuigje

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Filmpjes met uitleg gebruik Aviator tuigje

Uitleg van Barbara Heidenreich over hoe je je vogel kan laten wennen aan het tuigje.

Chester en Samba
    Yoda en Navy

Demonstratie

Chester en Samba
    Yoda en Navy

Comment

Het gebruik van een Flight Line

Chester en Samba
      Yoda en Navy

Comment

Als je hier mee start: start ermee van dag 1. Vogels laten wennen aan een harnasje is een groot probleem als de vogel ouder is.
        Zelfs op 6 maanden kan het zijn dat de papegaai het harnasje niet aanvaardt. Jonge vogels zijn makkelijk kneedbaar en kan je dingen vlotter aanleren.

-Controleer steeds voor je het harnasje omdoet, dat de naden en elastische koord niet versleten zijn. Sommige papegaaien zullen snel het harnasje beschadigen.

-Zorg steeds dat het harnasje gelinkt wordt aan leuke activiteiten. dan gaat hij ook sneller aanvaarden dat hij het moet dragen.

-Zorg dat de koord correct vasthangt! Anders kan je gaai wegvliegen met harnasje en al en in een boom verstrengeld raken. Zonder dat hij weer naar je toe kan vliegen. Dit kan dodelijk zijn als de papegaai buiten bereik hangt.

Gebruik GEEN verlengkoord om de leiband van het harnasje te verlengen. Het is gevaarlijk je papegaai snelheid te laten maken met het harnasje aan. De elasticiteit werkt niet naar behoren eens de papegaai snel vliegt, er is dan kans op verwondingen, botbreuken etc....
        http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
        Papegaaienpsychologie:
        Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
        http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Ik ben sowieso geen voorstander van het tuigje en vliegen. Ik zou het tuigje zelf wel gebruiken om de vogel bij me te houden als ik nog niet zeker ben van z'n recall en ik toch naar buiten wil maar ermee vliegen is niet nodig denk ik. Als je recall goed is gewoon een goede locatie zoeken. De juiste omstandigheden vinden passend bij het niveau van de vogel gaat denk ik beter resultaat opleveren als met een tuigje vliegen.

Comment

Voor een eerste basic A->B vlucht kan je het nog gebruiken, maar daarna gaat het moeilijk om zo vooruitgang te maken.

ik gebruik het ook bij het fietsen, alhoewel hij zelfs dan niet het minste teken geeft van te willen wegvliegen, integendeel.

Of om locaties te scouten, als ik de omgeving wil zien, wil weten welke andere vogels er in de buurt zitten en hem wil laten wennen aan de omgeving, zonder freeflight. Zodat hij vertrouwd raakt met de locatie.
            http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
            Papegaaienpsychologie:
            Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
            http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Wow

hallo allamaal,
              ik begin net en heb nog geen vogeltje maar wil toch iets wijzer worden en dit lijkt mij echt super handig!!!!

groetjes
              bente

Comment

Ik heb in de eerste weken zo'n Aviator gehad. Mijn baasjes vonden het handig, maar ik niet.
                Ik heb het dus maar in een drietal weken kapot gebeten. Die periode was gelukkig net voldoende om te leren los op hand en schouder overal met de baasjes mee te gaan.
                Ik ben nu gekortwiekt - baasje knipt me elke 3 maand wat bij.
                in mijn dagboek staat een foto van het stukgemaakte tuigje...

groetjes
                caesar

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                Working...
                X