Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanhouder wint???

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aanhouder wint???

Ik zie dat mijn vorige bericht in 2016 ging over het koppelen van onze Bonte Boertjes. Ondanks energie die ik erin stak is het niet gelukt. Ik heb uiteindelijk een tweede strong Sarah kooi gekocht en er een langer termijn doel van gemaakt. Buiten hebben we nog een kooi staan. (officieel een binnenvoliére met dakje) Met mooi weer regelmatig geprobeerd om ze samen in deze kooi te doen. (neutraal, geen territorium gedoe enzo) nooit is dit gelukt. Het vrouwtje ging jagen en het mannetje continue op de vlucht. ALs ik haar streng toesprak of de plantenspuit pakte dan stopte ze, maar al snel begon ze weer. Ik kon het niet doorbreken.
    Naast elkaar in de kooien, die symmetrisch zijn ingericht zijn ze wel erg leuk met elkaar. Tegelijkertijd eten, poetsen, spelen op de zelfde hoogte in de kooi etc. Als ik er 1 buiten zette dan was de ander alleen maar aan het roepen.

MAAR!!!.….sinds een week of 3 weer overdags samen in 1 kooi buiten gezet en het gaat goed! Ze hebben (vooral het onderdanige mannetje) wel een vast plekje in de kooi, maar het is geen haat en nijd. Sterker nog. Soms komt het vrouwtje naar het mannetje omdat ze gekriebeld wil worden. Ze zijn dan gewoon romantisch aan het doen.

Nu zitten we er dus heel stiekem over te denken om een grotere kooi voor in de huiskamer te kopen (STRONG VENUS), zodat ze toch samen kunnen. (vooral esthetisch en voor mijn man erg wenselijk haha)

Zouden we ons doel na drie jaar toch nog behalen???

((Wilde ik gewoon even vertellen, omdat ik weer hoop heb dat het goed gaat komen.. :P ))

Zou leuk zijn als dat kan. Probeer ze eerst eens om beurten bij elkaar in de kooi te zetten. Dan kom je er sneller achter of het vrouwtje helemaal om is. Ik weet het, het is een risico, maar als dat goed gaat, gaat het ws zéker goed in een nieuwe kooi.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hoi Antonia. Het zou zeker leuk zijn.

Wat betreft je tip. Ik probeer hem goed te begrijpen. Waarom zou ik dat moeten willen doen? Dat is haar territorium. Dan gaat dat toch bijna zeker fout? Een nieuw gezamenlijk territorium is toch beter, zoals bijvoorbeeld de buitenkooi?

Comment

Misschien wel, maar misschien op termijn ook niet. Her kan ook zijn dat ze juist in haar broedperiode agressief wordt. Ik weet niet wanneer dat is bij dit soort, maar stel dat dat een paar maanden geleden was, gaat het straks een aantal maanden aardig, en dan opeens beginnen haar hormonen op te soelen en sta je met de handen in het haar
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Of ik dat ondervang met proberen in de eigen kooi weet ik niet, maar ik heb die zorg inderdaad ook. Ik vind het erg eng om ze blijvend bij elkaar te doen. Vooral ook omdat die kooien behoorlijk aan de prijs zijn.

Comment

Je kan ook gaan voor een dubbele kooi boven elkaar. Die van Montana kan je ook als één geheel gebruiken. Deze is 90br en 70d.
            Mocht het niet gaan, is het alleen een kwestie van rooster en bak erin. Ik heb er ook één, zal straks een foto maken.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse
            Working...
            X