Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PBFD melding !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • PBFD melding !!!

    Dit bericht heb ik overgenomen van een ander forum. Met toestemming van de eigenaar mocht dit ook op andere forums worden gezet, dus bij deze ! Mensen met een bb, check even het ringnummer. Mocht dit zo zijn pm mij maar even dan breng ik je in contact met de kweker !

    Heeft iemand vanaf 1 maart jonstleden bonte boeren gekocht met de volgende volgnummers en jaartallen?
    sz 68, 1 en 2 jaartal '07 dit zijn mijn ek jongen
    sz 68, 1,2,4en 5 jaartal '08 dit zijn mijn ek jongen en 162 knijpring.
    Het betreft hier een verkoper/handelaar ... te Emmen!
    Heb je in Emmen ook een vogel gekocht en wil je zeker weten of het niet dezelfde verkoper betreft, PM naar mij of Erwin en je weet het zeker.

    Het is zo dat deze vogels van geteste ouders komen.
    Ik heb deze vogels begin maart geruild voor een koppel jendaya's en nadaya's en heb ze ook naar diegene gebracht.
    Die vogels die ik heb mee terug genomen heb ik in qarantaine gezet en laten testen.
    De uitslag van die vogels die ik heb meegenomen dat ze de circovirus (pbfd) hadden dus heb ze gelijk in laten slapen
    Die bonte boeren hebben bij die persoon in de ruimte gezeten waar die virus heerst.
    De uitslag van die test kwam binnen na dat er een vogelmarkt te Meppel (vogelweelde) was geweest waar ook die heer heeft gestaan tevens staat deze heer op de markt te Barneveld
    Heb die man ook direkt ingelicht maar wou nergens van weten.
    Ook is de marktmeester (vogelweelde) ingelicht en hij bevestigde dat die heer een stand had op de vogelmarkt.
    Deze heer zou ook de markt meester inlichten omtrent deze bevindingen zal hij wel niet gedaan hebben
    De marktmeester zou ook inrade gaan bij de dierenarts die controle op die markt uitvoerd.
    Of hij dat gedaan heeft weet ik niet maar zal wel de makkelijkste weg zijn geweest zwijgen.
    Mocht men deze vogels van die particuliere handelaar (staat niet geregistreed bij de kvk)hebben gekocht weten jullie dat deze vogels bij hem in een ruimte hebben gezeten met de besmetting van pbfd.
    Heb contact hierover gehad met verschillende dierenartsen (Volp en Anton Beijer) en aid.
    Van Volp moest ik ze direkt afmaken en van Beijer nog eens laten testen
    Helaas zit er volgens de aid geen meldplicht op omtrend verdachte vogels met deze virus wat ik overgens wel vreemd vind van z'n instantie
    Waar geld een grote rol speelt is het zwijgen het grootst

    Bewijzen waar je de vogels vandaan hebt kun je in de meest gevallen niet daar er ook geen ruil of koop overeenkomst is afgegeven.
    Daarom heb ik ook die ringnummers geplaatst van die vogels.
    Het is welzo dat de mensen nu wel gewaarschuwd zijn wat ze er meedoen is aan hun.
    De vogelvereniging heeft nog niks van zich laten horen en zal dat ook niet gaan doen en ze zullen de mensen die op die vogelmarkt waren ook niet gaan inlichten.
    De uitslag van die testen kwamen zoals gezegd een week later binnen dan dat de vogelmarkt was.
    Maar dit neemt niet weg dat zo'n organisatie na melding van zoiets aktie zal moeten ondernemen.
    Deze man zal in oktober wel weer op die markt staan.

    Het is wel zo dat ik natuurlijk ook fout ben geweest door die vogels mee tenemen, neemt niet weg dat die persoon niet moet verschuilen dat het levende have is

    gr Jan
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

  • #2
    Erica

    Het probleem is dat die handelaar al jaren"zieke"vogels verkoopt. Ik ken deze man wel en Jan heeft op het forum bevestigd dat het deze handelaar is. Wat ik persoonlijk een schande vind is dat de marktmeesters hierover ingelicht zijn er weinig aan doen want die man komt nog steeds een aantal keren in Barneveld maar ook in Meppel en Zwolle. Maar goed wie koopt tegenwoordig nog ongeteste vogels in zo een omgeving he. Helaas nog teveel dus.

    Henk

    Comment


    • #3
      Heeft PBFD niet net als Chlamydia een meldingsplicht??? Voor zover ik het begrepen heb is bij Chlamydia (papegaaienziekte) verplicht dit te melden en komt er een team op je pad die net zo lang blijft tot alles gezond is.

      Zou handig zijn als dat bij deze ziekte ook zo was,
      sigpic

      Comment


      • #4
        Ik geloof dat bij chlamydia dat verplicht is omdat het overdraagbaar op mensen is. PBFD is dat niet en is dus geen gevaar voor de volksgezondheid en (in ogen van de beleidmakers op dit gebied) een klasse minder belangrijk.
        PHOENIX KAREL

        Comment


        • #5
          Watvoor kleur zou het ringetje dan moeten hebben?
          Rio Het Bonte Boertje & Yuki de Jardine Papegaai

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X