Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hij wil niet terug in zijn kooi... Bijten, blazen,...

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik laat ze er ongeveer tussen 45 min a een uur uit. Ik dacht dat je minstens 4u met ze bezig moest zijn per dag?
    Dus liever minder dan?
    Vandaag ging eigenlijk best goed. Ik kan hem redelijk vlot in de kooi zetten en geef dan wat appel. Hij is ook wat liever en komt wel eens om een aaitje vragen. Ook is hij deze keer langer bij Nebby blijven zitten. Hij blijft wel richting haar ogen happen en wou op een bepaald moment een pluimpje van haar kopje trekken, dit deed duidelijk pijn. Hij is ruw en hard in zijn bewegingen en acties. Heel handing ook waar Nebby wat onhandiger is. Ik denk niet dat ze het erg leuk vindt.
    Hoe dan ook, alles ging vrij goed vandaag... Tot daar net. Ik heb ze om 20u nog even los gelaten en wou hem even laten opstappen. Dit ging heel vlot. Maar hij begon op mijn arm meteen eten op te geven voor mij! Dit had ik niet zien aankomen daar hij gisteren nog beet en ik heb hem zo snel mogelijk van mij afgezet. Ik vraag me af waar dit ineens vandaan komt :-o.
    Daarna heeft hij zichzelf een beetje vermaakt op de bank. Mijn zoontje zat op de grond een spelletje te spelen.
    Na een half uurtje ofzo vliegt hij ineens naar de rug van mijn zoontje en hij bijt hem heel venijnig achter aan zijn hoofd. Weer er door tot bloedens toe.... ☹
    Er was geen aanleiding. Hij keek of zei niets tegen Koko. Hij zat ook niet dichtbij mij ofzo, dus zeg maar uit jaloezie. Is dat een frustratie actie? Omdat ik hem heb 'afgewezen'? Het was al een half uur erna?
    Ik heb hem weg genomen bij hem en uiteindelijk in de kooi gezet.
    Ik vraag me af hoe je zoiets moet aanpakken? Ik kan wel heel streng nee roepen en hem streng weg nemen maar hij zit dan zo dichtbij het gezicht dat ik bang ben dat hij dan nog meer schade gaat aanrichten. Dus ik neem hem dan heel kalm weg. Maar zo weet hij toch ook niet dat dat echt niet kan? Ik vind het best moeilijk allemaal... Dat Koko mij aan valt, tot daar aan toe. Maar mijn zoon moet er niet de dupe van worden...
    Stom einde van eigenlijk een goede dag!

Comment

Je hoeft er zelf niet vier uur continu mee bezig te zijn, ze mogen ook zichzelf vermaken buiten de kooi.
      Hier zijn ze er op een gemiddelde dag vijf tot zeven uur uit, aan één stuk. Dan komt de één of ander eens vanzelf bij me zitten, of ik pak er zelf eentje die ik even wat aandacht geef, of er moet er één gecorrigeerd worden
      Zo ben je er vanzelf toch nog best mee bezig.
      Daarnaast heeft de één meer behoefte aan "onze" aandacht dan de ander.
      Ik heb een heel elftal, dus dat is goed te merken.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Zoveel uren aan een stuk is hier helaas niet mogelijk. Misschien binnen een paar jaar als de honden niet meer leven ;-).
        Daarom dat ik ze in verschillende delen uit laat.
        Maar dat gaat op zich wel goed.
        Ik hoop alleen dat ze zich nog onder elkaar gaan verstaan.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
        Working...
        X