Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar vraagjes :-)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door TamaraRegina Bekijk Berichten
    Hi Nebby, dat is dus precies waarom ik de (parkietenkooi) dus elke dag versjouw naar de andere kamer en weer terug. En dan vindt hij het best. Ik zou de transfer zeker in de kamer doen waar hij altijd los is en verblijft. Bij mij is dat de woonkamer. Maar ik heb het gemakkelijker. ik woon in een flat en hoef dus niet omhoog met de gehele kooi. Heb je op die verdieping geen mogelijkheid om hem apart te laten slapen?
    Het zou eventueel in de veranda kunnen maar dat zou maar tijdelijk zijn want het gaat natuurlijk kouder worden. Op termijn is dit geen oplossing.

Zou het ook niet mogelijk zijn om haar in haar grote kooi te laten? Er is dan wel wat licht (veel minder, ze staat best donker) en wat geluid van de tv, die kan ik best zachtjes zetten? Of heeft dit zoveel nadelen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
      ik weet niet of ze graag bij je zit of graag iets met je samen doet,want als je naar boven gaat kan je kijken of het helpt als je er dan nog even de tijd voor neemt voor even wat aandacht,net zoiets als een verhaaltje voor het slapen gaan bij kinderen
      je zou ook als je overdag eens tijd hebt kunnen oefenen door haar zomaar even mee naar boven te nemen of als je boven wat moet doen of pakken even meenemen zodat ze aan de trap went en dit gewoon wordt
      Dit zijn ook wel goede tips! Dankjewel!

Comment

Weet je, het komt niet zoveel voor maar soms ben je gewoon eens een avond weg en dan ben je te laat terug voor haar bedtijd. En dan zit ze ook in haar kooi.
        Is het zeg maar beter om haar dan altijd in de kooi te laten of toch zo vaak mogelijk in de slaapkamer van haar en enkel met uitzondering in de grote kooi?
        Hoeveel vastigheid hebben ze nodig? Kan het kwaad als het eens niet is?
        En binnenkort komt Meyer nummer 2, die moet dan waarschijnlijk ook mee verhuisd worden naar boven. Maar hij is het niet gewoon, slaapt altijd in zijn kooi nu.
        Misschien is dit eerder iets voor een nieuw topic... Ben best nerveus over zijn komst. Wat als het niet klikt he

Comment

je zou als je eens een keer in de avond weg moet hem eerder naar boven kunnen doen,of hem beneden te laten met een deken oid over de kooi als je zelf meteen na thuiskomst naar bed gaat,dit zou je ook permanent kunnen proberen als dat wenselijk zou zijn
          het is altijd afwachten of het klikt met een andere vogel,dat betekent niet dat het meer problemen zal gaan geven
          als er een goed tamme vogel bij de 2 zou zitten zou het heel makkelijk zijn,1 in de kooi en 1 op je schouder oid
          probeer het zo makkelijk mogelijk voor jezelf te maken en als het eens anders loopt dan anders kan dat helemaal geen kwaad voor je vogel,doe waar je het jezelf het prettigst bij voelt

Comment

Ze zijn alletwee gelukkig heel tam. Nebby is ondertussen 6 maanden en de andere is nu 11 maanden, bijna een jaar.
            Popje, mannetje. Ik had er liever een tweede popje bij gehad ivm mogelijke problemen met nestjes in de toekomst maar hij kwam nu eenmaal op mijn pad en heeft een huisje nodig. Ik heb een huisje

Comment

Nog zoiets... In haar kooi hangen zitstokken, slijtstokken, touwen, enz... Allemaal in wat andere diameters om wat afwisseling te hebben.
              En waar gaat madam op zitten? Op een vierkant stuk staal waar normaal een voerbakje in moet.. Dat is misschien maar 8 mm breed (is een ring van een cm of 12). Maar daarop gaat ze dus rusten en slapen. Ik kan deze ring verwijderen, zal ik dit maar het beste doen zodat ze gedwongen wordt om op iets beters te zitten of is dit zo een dingetje van: de vogel weet zelf wel wat het beste voor haar is? Ik moet er wel bij zeggen dat ze toen ze wat jonger was, af en toe van haar stok afviel tijdens haar slaap. Voelt ze zich hier misschien veiliger op omdat haar pootje helemaal rond het staal kan? Gezond kan het toch niet zijn...

Comment

Hi Nebby, er zijn ook kooihoezen in de verkoop, in allerlei soorten en maten. Ik heb mooie gezien waar je verschillende delen van dicht kan ritsen en andere delen open kunt laten. Wellicht is dit een goede oplossing. Dan kunnen ze in de kooi blijven en kunnen ze toch gaan slapen.

En er zijn ook hele platte zitgelegenheden te koop. Een soort plateautjes in allerlei soorten en maten. Kijk maar eens op de webshop van Avonturia. Die verkopen ook kooihoezen en er is ook een bedrijf die kooihoezen op maat maakt. Kijk ook eens op de site van VillaFilou. Zij hebben ook allerlei waanzinnig mooie spullen voor de kooien en speelbomen.

Wat leuk dat de tweede Meyer gauw komt. Hopelijk klikt het goed tussen die twee!

Comment

Hi Nebby, er zijn ook kooihoezen in de verkoop, in allerlei soorten en maten. Ik heb mooie gezien waar je verschillende delen van dicht kan ritsen en andere delen open kunt laten. Wellicht is dit een goede oplossing. Dan kunnen ze in de kooi blijven en kunnen ze toch gaan slapen.

En er zijn ook hele platte zitgelegenheden te koop. Een soort plateautjes in allerlei soorten en maten. Kijk maar eens op de webshop van Avonturia. Die verkopen ook kooihoezen en er is ook een bedrijf die kooihoezen op maat maakt. Kijk ook eens op de site van VillaFilou. Zij hebben ook allerlei waanzinnig mooie spullen voor de kooien en speelbomen.

Wat leuk dat de tweede Meyer gauw komt. Hopelijk klikt het goed tussen die twee!
                  Ik heb een keer een handdoek gehangen, enkel over de achterkant en een beetje de zijkant en toen schrok ze zich half dood, terwijl hetzelfde hangt over de kleine slaapkooi Gek beest...
                  Soms denk ik dat ik een soort gordijn moet hangen, dus een rail aan het plafond en dan de gordijn langzaam een stuk dicht doen.
                  Die platte zitgelegenheden, dat zijn die plateau's he? Is dat wel goed voor hun pootjes? Ik had die namelijk ook al gezien. En VillaFilou heeft inderdaad heeeeeeel mooie dingen

Comment

Dat van die gordijnrail klinkt wel goed maar of het een aanwinst voor je kamer is. Ik kijk veel filmpjes op You Tube en kom daar vaak mensen tegen die 'oude' papegaaien opvangen of papegaaien die iets mankeren en die gebruiken juist die plateau's bij vogels die bijvoorbeeld artritus hebben aan de pootjes. Wat ook gedaan wordt is stokken omwikkelen met tape. Die tape is verkrijgbaar in de dierenwinkel en ik heb gezien dat mensen dat ook gebruiken bij de takken van de Javaboom om deze minder glad te maken en zo de vogels meer grip te geven op de stok. Wellicht is dit ook handig voor de slaapstok?

Comment

Dat van die gordijnrail klinkt wel goed maar of het een aanwinst voor je kamer is. Ik kijk veel filmpjes op You Tube en kom daar vaak mensen tegen die 'oude' papegaaien opvangen of papegaaien die iets mankeren en die gebruiken juist die plateau's bij vogels die bijvoorbeeld artritus hebben aan de pootjes. Wat ook gedaan wordt is stokken omwikkelen met tape. Die tape is verkrijgbaar in de dierenwinkel en ik heb gezien dat mensen dat ook gebruiken bij de takken van de Javaboom om deze minder glad te maken en zo de vogels meer grip te geven op de stok. Wellicht is dit ook handig voor de slaapstok?
                      Maar ze slaapt niet op haar slaapstok of welke stok/ koord dan ook. Ze kiest een vierkant scherp stuk ijzer Daar zou die tape natuurlijk ook wel over kunnen?

Dat het gordijn het zicht van de kamer wat be´nvloedt is eigenlijk niet erg hoor, als ze maar lekker kan slapen!

Comment

Die tape hebben ze ook bij de Vogelkelder zak ik laatst.
                        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ik ga eens checken, misschien iets om te bestellen?

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                          Working...
                          X