Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kuikens

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kuikens

Hallo,

Stel.

Mijn koppeltje bonte boertjes zijn erg close....
    Ik hoop dat zij kleintjes gaan krijgen in de toekomst. Zij worden over ongeveer 2 jaar broedrijp.
    Ze krijgen kleintjes. (wel natuur broed met klein beetje hulp)
    Hoe ga ik dat aanpakken kwa registratie?
    Ik wil ze ringen, hoe doe ik dat? (wat voor tekst moet er op de ring en hoe)
    Mag ik zomaar mijn gaaitjes laten broeden?
    Moet ik ze aanmelden bij een VA? (sowieso denk ik voor alle testen op ziektes)
    waar moet ik vooral aan denken... etc.

Het zijn een hoop vragen...
    Maar ik ben liever voorbereid dan dat ik opeens verrast ga worden.
    Ik wil het broeden wel stimuleren als zij eraan toe zijn. (broedrijp zijn)

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen mijn vragen te beantwoorden?
    Dat zou prettig zijn.
    Ik wil het beste met ze voor hebben...

Gr. Marcel
    Denzo Chica

Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
    Hallo,

Hoe ga ik dat aanpakken kwa registratie?
    Ik wil ze ringen, hoe doe ik dat? (wat voor tekst moet er op de ring en hoe)
    Mag ik zomaar mijn gaaitjes laten broeden?
    Moet ik ze aanmelden bij een VA? (sowieso denk ik voor alle testen op ziektes)
    waar moet ik vooral aan denken... etc.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen mijn vragen te beantwoorden?

Gr. Marcel
    Al je vragen beantwoorden is wat veel gevraagd, doe mijn best beantwoorden enkele
    Beschermde vogels hoor je zeker te ringen hoe dat zit bekijk de brochure van de bond
    dit beantwoord al diverse vragen

(van de site van NBvV http://www.nbvv.nl/ )

Ringen voor beschermde vogels.
    U kunt hier een brochure van de bond downloaden, waarin alle informatie staat over het ringen van beschermde vogels.
    De lijst met beschermde vogels is van te grote omvang om in brochurevorm op te nemen.
    Klik hier voor de volledige lijst.

Vogels met A en A- in de lijst kun je/ mag je niet zonder cites-papieren verhandelen

Jouw gaaitjes kun je rustig laten broeden,
    lijkt mij dat voor kaaimannen en gevaarlijke gifslangen wel een verbod zal gelden
    aanmelden VA is niet verplicht keus is aan jou
    Als jij vantevoren komt te weten dat je vogels niet gezond zijn dan zou je ze ook niet moeten inzetten voor nageslacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PyrrhuraFriesland Bekijk Berichten
      Al je vragen beantwoorden is wat veel gevraagd, doe mijn best beantwoorden enkele
      Beschermde vogels hoor je zeker te ringen hoe dat zit bekijk de brochure van de bond
      dit beantwoord al diverse vragen

(van de site van NBvV http://www.nbvv.nl/ )

Ringen voor beschermde vogels.
      U kunt hier een brochure van de bond downloaden, waarin alle informatie staat over het ringen van beschermde vogels.
      De lijst met beschermde vogels is van te grote omvang om in brochurevorm op te nemen.
      Klik hier voor de volledige lijst.

Vogels met A en A- in de lijst kun je/ mag je niet zonder cites-papieren verhandelen

Jouw gaaitjes kun je rustig laten broeden,
      lijkt mij dat voor kaaimannen en gevaarlijke gifslangen wel een verbod zal gelden
      aanmelden VA is niet verplicht keus is aan jou
      Als jij vantevoren komt te weten dat je vogels niet gezond zijn dan zou je ze ook niet moeten inzetten voor nageslacht

hey bedankt.

Als je vogel niet op de lijst staat is het dus geen beschermd diersoort en mag je er mee doen wat je wilt zonder echte verplichtingen?

Ringen en laten testen wil ik sowieso hoor maar het gaat mij even om de wettelijke kant.

Gr. Marcel
      Denzo Chica

Comment

Doen wat je wilt is niet helemaal waar.
        Mogelijk heb je al ergens gelezen dat het per 1 juli 2014 bijv verboden is
        om de jongen vroegtijdig van de ouders weg te halen ;-)
        Voor elk soort geldt een bepaalde periode..
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xcodd Bekijk Berichten
          hey bedankt.

Als je vogel niet op de lijst staat is het dus geen beschermd diersoort en mag je er mee doen wat je wilt zonder echte verplichtingen?

Ringen en laten testen wil ik sowieso hoor maar het gaat mij even om de wettelijke kant.

Gr. Marcel
          Wel verplichting..........
          8. Ringenregeling beschermde gefokte vogels.
          In de Flora- en faunawet staat dat gefokte vogels een gesloten pootring moeten hebben.
          Dit zijn:
          alle beschermde inheemse vogels
          alle beschermde uitheemse vogels die zijn opgenomen in Bijlage A van Europese
          Verordening 318/2008, de zgn.CITES vogels
          Dit geldt ook voor hybride vogels, als daarbij een beschermde vogel is betrokken.

Geen verplichting tot ringen.....
          Jouw vogel is geen beschermde inheemse vogel
          en zolang ook geldt dat de vogelsoort niet tot de zgn.CITES vogels is ringen dus niet verplicht

Door ontbossing of verandering leefgebieden van vogels kan het voorkomen dat vogelsoorten die nu
          niet op CITES lijst voorkomen later eventueel wel toegevoegd zullen worden dan is het ook lastig
          als je veel vogels van die soort hebt die niet geringd zijn.

Dus je hoeft ze niet te ringen, en je mag ermee kweken.
          en ze zijn makkelijk te verhandelen
          Netzo makkelijk als grasparkieten, vooral als je prijzen dan netzo laag zijn.

Mijn mening...
          Eigenlijk zou het wel verplicht moeten worden om te kunnen achterhalen waar babyvogels wegkomen als ze te vroeg verhandeld worden
          en mocht achteraf bij testen blijken dat de vogels ziek zijn de kweker dit verteld kan worden.

Comment

Duidelijk...

bedankt voor jullie reacties.
            hier heb ik wel wat aan.

Gr. Marcel
            Denzo Chica

Comment

Ads onder in topics

Collapse
            Working...
            X