Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fulltime baan - Tweede papegaai voor mijn bonte boer?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ja dat klopt. Zou jij wel de vogel in een aparte kamer zetten ondanks een verkeerd slaapritme? Ik weet het namelijk niet zo goed en ik volg graag je advies op. Als jullie mij adviseren om ze toch apart te zetten dan zou ik dat serieus overwegen hoor

En wat een goed idee over die zaadjes! Daar had ik nog niet over nagedacht. Goede tip, dankjewel.

Comment

Geen dank, daar is een forum voor

Ik zou ze niet apart zetten in dit geval. Mocht de één of ander drager zijn van bij Polyona of PBFD, ga je dat waarschijnlijk niet merken. Alleen testen geeft zekerheid
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hoi Antonia,

Oké dankjewel! Ik kan niet wachten om de vogel op te mogen halen. Nog een weekje

Comment

Haha snap ik. Ik heb er veel en toch was het elke keer weer spannend
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Haha. Nou ik zal nog even een update geven als ik 'm eenmaal heb opgehaald

Comment

Moet je zéker doen

Succes met de spanning en voorpret

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hoi goedemorgen!

Even een update Ik heb het bonte boertje afgelopen zaterdag opgehaald. Hij werd uiteraard vervoerd in een reiskooitje en eenmaal thuis hebben we zijn oude vertrouwde kooi in elkaar gezet. Toen deze eenmaal stond mocht de bonte boer uit zijn reiskooi. Hij klom bovenop de reiskooi en stapte vervolgens netjes op mijn hand. Hij wilde geen zonnepitje als beloning. Toen ik hem een paar seconden op mijn hand hand beet hij vervolgens heel hard en vloog naar zijn grote kooi. Ik denk dat hij gewoon graag naar zijn vertrouwde omgeving toe wilde, omdat al het andere nieuw voor 'm is. Kan gebeuren dus.

De afgelopen paar dagen probeer ik hem met rust te laten zodat hij kan wennen aan de omgeving en zijn nieuwe huisgenootjes. Hij fluit, brabbelt, danst wel eens en vraagt om aandacht. Maar soms als ik mijn hand voor zijn kooi houd hapt hij naar me. Dit is 'pas' drie keer gebeurd.. Hij reageert wel als ik tegen hem praat en brabbelt lekker terug. Ook pakt hij zonnepitjes uit m'n hand.

Nu ben ik van plan om morgen na het werk eerst mijn eerste bonte boer er een een uur uit te halen. Na een uurtje wisselen ze om en mag de tweede er uit. De eerste zal ik dan weer terug in zijn kooi zetten zodat die nieuwe rustig kan wennen. Ik ben van plan om de kooi open te doen en de papegaai zelf naar mij toe te laten komen als hij hier zin in heeft. Indien hij alleen op zijn kooi wilt blijven zitten (wat ik niet denk, omdat ie heel nieuwsgierig is) is dit ook geen probleem voor de eerste dag

Verder merk ik dat de papegaai erg naar mannen trekt, maar onze huidige papegaai doet dit ook. Hij kan best territoriaal zijn als er iemand in de buurt van mijn vriend komt. Zelfs naar mij toe. Hij wilt dan niet meer bij me opstappen en kan wel eens uithalen.Terwijl hij doet doet doet ie een paringsdansje voor mijn vriend. Mijn vriend negeert dit uiteraard om verder hormonaal gedrag te voorkomen.
                Samen hebben we besloten dat mijn vriend voorlopig even afstand houdt van de nieuwe papegaai zodat deze leert dat hij ook vrouwen kan vertrouwen. Ook wil ik niet dat beide papegaaien straks naar mannen trekken, omdat ik bang ben voor ruzies tussen de twee vogels.

Het overzetten op pellets gaat super goed! Zaterdag kreeg hij een bakje met pellets en hij begon er meteen van te eten. Hij verkoos dit zelfs over zijn zonnepitjes die ook nog gewoon in zijn bakje lagen. Daarom heb ik besloten om hem toch maar 'cold turkey' over te zetten. Overdag eet hij zijn pellets en 's avonds heeft ie een uur lang de tijd om zijn zonnepitjes te eten. (Het eten dat ie bij zijn vorige baasjes kreeg bestond voor 95% uit zonnepitjes). Hier eet hij er dan een stuk of vier van voordat hij gaat slapen. Hierdoor denk ik dat hij geen honger lijdt overdag.

Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat de papegaai naar mij hapt. Dit doet hij niet bij mijn vriend. Ook mag mijn vriend hem al aaien en ik niet echt (alhoewel hij dit één keer heeft toegelaten ) Ik weet dat het tijd gaat kosten hoor en dat vind ik dan ook geen probleem. Hebben jullie verder nog tips, op- of aanmerkingen?

Ik hoor het graag!

Comment

Als eerst Gefeliciteerd
                  Het gedrag dat hij vertoont is mogelijk de rede dat hij weg moest.
                  Wijk niet af van je patroon en laat hem gewoon meteen meedraaien. Ik zou ze niet persé apart uit de kooi halen. Ook niet zelf uit de kooi laten komen, dat versterkt zijn negatieve gedrag.
                  Laat hem ostappen, desnoods op een stok. Wil hij niet eruit, deurtje dicht, en later nog eens proberen.
                  Fijn dat het eten al goed gaat.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hoi Antonia,

De reden dat hij weg moest is omdat de destijds vogel voor hun tienerzoon was gekocht, maar deze was te druk voor de vogel. Ik denk dat de vogel vervolgens aandacht is gaan zoeken bij de man en op deze manier eenkennig is geworden.

Bedankt voor de tip. Ik zal hem dan inderdaad zelf laten opstappen. Zo had ik er nog niet over nagedacht

Ik weet zeker dat het goed gaat komen hoor. Mijn eerste papegaai beet me in het begin zelfs als ik alleen maar in de buurt kwam van mijn vriend. Hij rende dan letterlijk naar me toe om me te bijten. Nu doet ie dat alleen maar als ik hem daadwerkelijk van mijn vriend af wil halen. Ook kan ik hem aaien als hij bij mijn vriend op de schouder zit. Een kleine maar fijne verandering.

Best gek eigenlijk he. Ik ben degene die de meeste tijd in mijn eerste papegaai steekt en toch heeft ie een voorkeur voor mijn vriend

Comment

Jaa best een beetje sneu, maar ik hoor het wel meer hoor
                      Gewoon lekker veel met ze blijven doen, wie weet.....
                      En misschien worden het samen nog wel dikke maatjes, met minder voorkeur voor man of vrouw

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Haha ja jammer he. Wie weet.

i

Comment

Ho er ging iets mis.

Even aanvullend op de vorige post. Ik kon toch niet wachten om hem er uit te halen. Hij wilde niet opstappen dus ik heb een stok gebruikt zoals je adviseerde. Buiten de kooi neemt hij wel zonnepitjes uit de hand aan. Baby stapjes

Comment

Maakt niet uit hoe klein de stapjes zijn, als ze maar vooruit gaan

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Helemaal mee eens

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                              Working...
                              X