Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zou ik doen?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wat zou ik doen?

Hallo!!

Ik zit met een vraag en vroeg me af of jullie me advies zouden kunnen geven.

Toen ik 16j was heb ik een grijze roodstaart aangeschaft, Oscar. Hij was mijn alles. Jammer genoeg ben ik op mijn 20ste erg ziek geworden en heb ik 3 jaar lang ziekenhuisopnames nodig gehad. Ik heb Oscar dan moeten afstaan, omdat ik niet voor hem kon zorgen. Ik heb hem gegeven aan een papegaaischool. Die mensen waren erg kwaad op mij en ik heb Oscar nooit meer teruggezien.

Nu ben ik op een punt in mijn leven waar ik oké ben en ik begin terug te verlangen naar een gaaitje. Ik woon echter op een appartement en weet niet of mijn buren dat zo tof zouden vinden. Het zou in ieder geval geen grijsje meer mogen zijn. Ik dacht misschien aan een pionus of een bont boertje. Tegelijk wil ik ook liefst geen papegaai kopen, maar liever een adopteren. Er is hier een opvang in de buurt, maar daar zijn enkel amazones, grijsjes, kaketoes en enkele vrouwelijke edelpapegaaien. Ik wil geen overhaaste beslissing maken, zodat het gaaitje mss opnieuw moet verhuizen. Ik wil heel goed weten waaraan ik begin en welke papegaaien misschien wel zouden kunnen werken in een appartement. Liefst ook een papegaai die even alleen kan zijn als ik ga werken. Ik zou natuurlijk wel heel veel aandacht geven als ik thuiskom en voor ik vertrek.

Hebben jullie misschien tips voor mij?

Groetjes!!

Tsja, het is lastig om je een perfect antwoord te geven, papegaaien hebben hun eigen karakter! Een papegaai die niet bekend staat als schreeuwerd kan evenwel beginnen met schreeuwen, zeker als je hele dagen moet werken ofzo.

over het algemeen staan de Meiers papegaaien wel bekend als leuke, rustige kleine soorten. Ik heb zelf twee bonte boertjes, maar die vind ik over het algemeen toch wat feller, wat meer hands on.

daarnaast heb ik een Venezuela Amazone die zo stil is dat ik afentoe moet checken of ze nog leeft (getraumatiseerd voordat ik haar kreeg) en een Grijze roodstaart (sinds een week, dus valt nog weinig van te zeggen) die graag fluit en keuvelt, maar tot nu toe nog niet echt schreeuwt!

gelukkig woon ik in een buurt vol lawaai makende kinderen, dus die mogen sowieso niet klagen hahaha

verdiep je eens in de Meijers, zijn leuke papegaaitjes als je een Poi zoekt

Comment

Ads onder in topics

Collapse
    Working...
    X