Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding voor een Pyrrhura

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voeding voor een Pyrrhura

Ik voer mijn 2 Pyrrhura Lepida's een zaad mengsel MET zonnebloempitten.
    ( Merkloos volgens mij, komt van de kweker "Dierplus/Michiel Hartjes". )
    Daarnaast krijgen ze ongeveer 1x per week z'n stengel trosgierst.

Sinds kort geef ik ze mandarijn. ( Ongeveer om de dag 1/2 partjes voor 2 vogels. )
    Mijn Pyrrhura's zijn totaal niet tam, en juist erg angstig.
    Enige wat ik nu als vooruitgang heb is dat ze mandarijn uit mijn hand pakken en vandaag zelfs uit mijn hand eten.

Wat kan ik naast mandarijn nog meer aan ze geven.
    En hoeveel mogen ze dan per dag hebben?
    Vooral gaat het om het gevarieerde dieet voor de vogels, maar ook het geven uit de hand om ze tam te krijgen.

P.S. ik heb met mijn vorige Pyrrhura slechte ervaring met pellet voer.
    Ik heb daarin slechte informatie gekregen, en die is uiteindelijk gewoon verhongerd. ( Te erg voor woorden )
    Dus ik ben niet erg happig om hier weer op over te gaan. ( Misschien erbij, kijken hoe dat gaat. )

bij mij krijgen ze teurlings 228 daar zitten geen grote zonnepitten in .
    appel ,brocoli , paprika ,mengsel van mexico mix van ah ,manderijn ,druif ,mango ,bramen,peer .
    soms een korstje brood ,eiervoer met meusli erdoor nat geruld met water en soms wat roosvice erdoor.
    notenrijst af en toe.af en toe trosgierst.bakje grit staat ook in de kooi.
    hoop dat je hier iets aan hebt.

Comment

Hier krijgt de pyrrhura elke dag pellets. Om de dag Ecobird/heet nu Braphare Care+ en dan de andere dag afgewisseld met andere merken zoals Optibird, Nutribird en Zupreem. Dus om de dag Ecobird, om de dag een ander merk.
      Om de dag krijgt Ziggy (de pyrrhura) wat zaadmengsel 's avonds, soms de mix voor grote parkieten, soms een poapegaaienmix.
      Elke dag krijgt hij zeker 2 soorten fruit/groente en een nootje.
      hij krijgt ook regelmatig peulvruchten, pasta, rijst, ei enz.
      Als snacktussendoortjes krijgt hij dingen als een pompoenpit, safflorpitjes, een Nutriberrie enz.
      Kiezel en grit krijgt hij niet.

Mbt fruit en groente eet hij bijna alles, tomaat en paprika en ananas vindt hij wat minder, maar hij graag dingen als: druiven, nectarine, meloen, gele en groene kiwi, appel, sharonfruit, alerlei soorten bessen, banaan, pruimen, kersen, mais, tuinerwtjes, kikkererwten, witlof, andijvie, spruitjes, bramen, frambozen, rozebottels, dadels, vijgen, peer, perzik, lychee, tamme kastanjes, mandarijn, mango en nog veel meer.

Ik zou gewoon gaan experimenteren met wat ze lekker vinden, alleen mandarijn is erg weinig.
      Ziggy krijgt op zich niet veel fruit qua grote stukken, gewoon kleine stukjes.

Comment

Pyrrhura's moeten dagelijks over fruit en/of groenten kunnen beschikken. 1/8 appel per dag per vogel, witloof, salade, wortel,...
        Dit is de beste vitamine aanvulling bij hun zaadmengeling. Dan heb je geen pellets nodig

Comment

Hier eet mijn pyrrhura na 2 maanden iedere dag proberen gewoon géén verse groenten en fruit!!
          pellets neemt hij ook niks van... Wat moet ik nu doen? Help!

Comment

Ads onder in topics

Collapse
          Working...
          X