Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Valkparkieten uit elkaar halen?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Valkparkieten uit elkaar halen?

Hallo!
    Ik vind valkparkieten hele leuke vogeltjes, en ik zou het ook heel leuk vinden ze in huis te hebben! Ik heb wel een vraag:
    kan je valkparkieten van elkaar scheiden? Daarmee bedoel ik dat als je 2 valkparkieten in 1 kooi houdt, je er eentje uit de kooi kan halen om mee te spelen, en de ander in de kooi blijft. Of missen ze elkaar dan zo dat ze gaan schreeuwen? Ik dacht dat het misschien wel mogelijk was als ze in aparte kooien zitten. Het leukst lijkt me natuurlijk 1 parkietje, maar ik vind het zo zielig zonder soortgenootje...
    Weten jullie hoe je valkparkieten voor eventjes uit elkaar kan houden en of dit überhaupt mogelijk is?
    groetjes Bente

Het leukste is als je ook met beide vogels speelt. Zo onstaat er ook geen jaloezie naar elkaar.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Top dankjewel voor je antwoord! Als ik vogeltjes zou nemen, zou ik wel al van plan zijn om ook samen met ze te spelen. Ik vroeg me af of als je ze allebei elke dag ruime tijd samen uit de kooi laat, je ze ook eventjes uit elkaar kan halen. Ik heb nu namelijk ratjes en ik speel elke dag met hun drieën. Maar ik heb 1 ratje die ik er vaak uithaal om samen huiswerk te maken . Zij vindt het prima om even zonder soortgenootjes te zijn. Is zoiets ook mogelijk met valkparkietjes?

Comment

Vogels zijn sociale dieren, zijn dus erg graag samen
        Ik ben bang dat als je het bij ééntje meer doet dit zomaar voor problemen kan zorgen. Als ik een spelletje doe met een vogel, wil het maatje er ook bij. Dat zet ik er één op mijn knie en met de ander doe ik het spelletje, en daarna ruil ik het om.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse
        Working...
        X