Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roodruggen en kakariki's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • roodruggen en kakariki's

    hoi

    ik heb thuis een nieuwe voliere 1 week oud met twee soorten vogels:
    roodrugparkiet (1 koppel)
    kakariki (1 koppel)
    ze zitten er nu 2 dagen in maar het verloopt niet vlekkeloos de roodrugparkieten vallen de pop van de kakariki's aan ik weet niet of dit wennen is of het te maken heeft met territorium de roodrugparkieten zaten er 2 dagen eerder in ik weet niet hoe ik dit op moet lossen.
    graag een reactie

    luuk.

  • #2
    Gewoon even laten wennen, ze moeten even uitvinden wie er de baas is, net al dat je zoiets bij honden wel eens ziet. Zie bijde soorten vaak in volieres met nog andere soorten kromsnavels soms zelf met tropen, verwacht dus niet veel problemen, kijk het nog even aan. Als er echt wonden gaan komen kun je ze wel beter uit elkaar halen.


    Succes
    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

    Comment


    • #3
      hartstikke bedankt voor je reactie!!

      Comment


      • #4
        maar in de broedtijd moeten ze wel appart neem ik aan?

        Comment


        • #5
          Kijk eens op de site www.vogelproblemen.nl Vind het een ideale site voor informatie over het kweken.
          http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

          Comment


          • #6
            Ik heb ze ook gewoon samen in de buiten kooi, en het gaat geweldig
            zelf al ze jongen hebben.
            Maar hoe groot is jou kooi, waar de vogels in zitten
            Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
            Gerrit Visser

            Comment


            • #7
              LxBxH 1.00x1.70x1.90

              Comment


              • #8
                hoe groot is jou kooi eigenlijk?

                Comment


                • #9
                  de roodruggen doen of ze het baasje zijn er staan en hangen takken in een daarvan is een bamboe stok en de roodruggen zitten daar meestal op en als er dan een kakariki op gaat zitten jagen de roodruggen ze gewoon weg maar het worden geen vechtpartijen ik weet niet of dit normaal is?

                  Comment


                  • #10
                    roodruggen en kakarikis

                    als je kakarikis bij roodruggen wilt zetten kun je dan het beste met 2 beginnen of is drie ook mogelijk,1 man en 2 poppen
                    of is het beter om later de tweede pop er bij te zetten

                    teun

                    Comment


                    • #11
                      De vlucht is niet echt groot om daar 4 grote parkieten in te zetten. En roodruggen kunnen tijdens het broedseizoen zeer agressief zijn naar andere toe.
                      Ik zou ze weg doen en daar dan eerder een kppl catharina's in zetten.

                      mvg

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door luukjuuh Bekijk Berichten
                        hoe groot is jou kooi eigenlijk?
                        mijn kooi is is 8 hoekig met een door snede van 3 meter, met daarnaast een nacht hok van 2 bij 1,5 meter
                        Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
                        Gerrit Visser

                        Comment


                        • #13
                          Hoii,

                          Dat zijn allemaal vragen waarvan je de antwoorden eigenlijk wel hoort te weten als je ze koopt, krijg nu het idee dat je gewoon een voliere met een paar vogels hebt gekocht en daarna met de vragen over de verzorging komt, zo hoort het niet. Altijd eerst informeren en dan kopen.
                          http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

                          Comment


                          • #14
                            kunnen splendid parkieten bij kakarikis samen in een voliere gehouden worden?

                            Comment


                            • #15
                              toen ik roodruggen kocht werd ik geinformeerd dat ze de perfecte vogels waren ik nam aan dat dat zo was.
                              3 jaar later wilden ik een koppel nieuwe vogels kakariki's die man waar ik ze kocht zei ook dat ze makkelijk houd bij andere parkieten. ik ga de roodruggen appart in een kooi zetten omdat ze denken dat ze de zijn. ik had in een vogelpark gehoord dat roodruggen en rosellas een zelfde soort baas karakter hebben en dat je die dus per koppel bij elkaar moet hebben zitten ik zit nu te denken om splendid parkieten te kopen in plaats van roodruggen.
                              kunnen splendid parkieten wel bij kakariki's en andere parkieten?

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X