Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mogelijk koppel in huiskamer

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mogelijk koppel in huiskamer

Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar jaar 2 pyrrhura's (Cinnamon en Molinea). Dit jaar is de molinea blijkbaar erg broeds. Wist overigens niet het geslacht van de 2.

Ik heb een kooi in de huiskamer staan, gewoon met bodembedekking, klein huisje waar ze s nachts wel eens in willen slapen en wat afleiding in de vorm van speelgoed.

Sinds begin deze week zijn de 2 erg druk op de bodem van de kooi. Al de bodembedekking wordt verplaatst en verschoven. Gisteren uiteindelijk een eitje ontdekt. Soms zit de pop er op, soms de andere. Maar niet constant. Daarnaast ligt het eitje op de kale bodem van de kooi.

Mijn vraag is eigenlijk wat ik moet doen. Laten liggen? Weghalen? Iets in de kooi stoppen zodat het eitje niet meer open en bloot daar ligt? De pop is op het moment wat schuw, maar heeft altijd al karakter gehad.

Gewoon laten liggen. Ws zijn het beide popjes, volgens mij broeden de mannetjes niet.

Ik heb dat gehad met twee aratinga's, de een lag op de eitjes en de ander ernaast.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onno
      Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar jaar 2 pyrrhura's (Cinnamon en Molinea). Dit jaar is de molinea blijkbaar erg broeds. Wist overigens niet het geslacht van de 2.

Ik heb een kooi in de huiskamer staan, gewoon met bodembedekking, klein huisje waar ze s nachts wel eens in willen slapen en wat afleiding in de vorm van speelgoed.

Sinds begin deze week zijn de 2 erg druk op de bodem van de kooi. Al de bodembedekking wordt verplaatst en verschoven. Gisteren uiteindelijk een eitje ontdekt. Soms zit de pop er op, soms de andere. Maar niet constant. Daarnaast ligt het eitje op de kale bodem van de kooi.

Mijn vraag is eigenlijk wat ik moet doen. Laten liggen? Weghalen? Iets in de kooi stoppen zodat het eitje niet meer open en bloot daar ligt? De pop is op het moment wat schuw, maar heeft altijd al karakter gehad.
      cinnamon is gewoon een kleurslag kleurmutatie van een vogel
      molinea is een soortnaam
      waarbij diverse soorten ook nog enkele ondersoorten hebben
      zie http://www.perfectpyrrhura.nl/Soorte...rkomst/mobile/

Dat huisje staat natuurlijk op de bodem van de kooi waarom er dus ook de eieren op bodem kooi gelegd worden
      Is gewoon een nestblok niet een betere optie ? Daar komt 's nachts ook weinig licht..
      De bodem van de kooi moet regelmatig verschoond worden, dan blijven de eieren ook niet liggen
      Het is mogelijk dat je twee poppen hebt. De pop zal normaal gaan broeden en als de eieren niet uitkomen zal er vanzelf een moment komen dat ze geen belangstelling meer heeft voor haar eieren. Haal je de eieren weg zullen er waarschijnlijk meer eieren gelegd worden. Dat vergt een hoop energie van de vogel als ze op die manier maar blijft door leggen dus laat het ei maar in de kooi.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
      Working...
      X