Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer gaan mijn pyrrhuras broeden/eieren leggen?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wanneer gaan mijn pyrrhuras broeden/eieren leggen?

Hoi, ik heb 2 pyrrhuras. Een mannetje en een vrouwtje (DNA getest) van 3 jaar oud. Nu zijn ze sinds eind januari broeds, ze voeden en paren meerdere keren per dag. Ze gaan vaak het nest blok in en kijken dan maar komen er vaak meteen uit. Ik heb sinds ze broeds zijn 2 x het nestkast gecheckt waarvan de laatste keer ong een maand geleden en er waren geen eieren. Ik zou heel graag jongen willen krijgen maar ik weet niet zo goed wat ik nou moet doen want ze zijn volgensmij echt broeds met dit gedrag maar er komt niks? Zijn er dingen die ervoor zorgen dat er geen eieren komen? Wat kan ik doen om ze te laten broeden/eieren laten leggen? Ze zijn wel natuurbroed en onverwant. Moet ik ze ander eten geven? Ze krijgen nu elke dag pellets, 1 of 2 x per week eivoer en dagelijks fruit/groente

Alvast bedankt!!

de natuur laat zich niet dwingen. ik heb zelf weinig verstand van pyrrhuras maar van kweken weet ik wel iets.
    Enkele vraagjes,
    wie heeft DNA test geregeld?
    welk soort hebben we het over?
    heeft het blok de juiste afmetingen?
    hoe paren ze?
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Hoi, bedankt voor het antwoorden!

Ik had ze toen ze net 2 waren gekocht van een meneer die een dna bewijs had en hij heeft daar de fotoís van opgestuurd en daarop staat welke kleur het ringetje is(geen kwekers ringetje maar uit de winkel met zin kleurtje) en dan welke kleur welk geslacht was. Ik heb de pineapple pyrrhura, op het bewijs staat als kleur cinnamon hypoxanta maar als wettelijke naam pyrrhura molinae.
      Ze hebben een valkparkieten blok, ik heb hem zelf niet gemeten maar de valkparkieten hebben er wel vroeger in gebroed en ik had gelezen dat pyrrhuras ook in de nestkasten van valkparkieten kunnen broeden, dat ze dezelfde afmetingen hebben. Als vorm is het een soort van 6hoekige vorm als je van boven kijkt.
      Met paren gaan ze naast elkaar zitten en gaat het vrouwtje een beetje naar boven met de staart en het mannetje gaat soms met het pootje over haar rug maar soms ook niet en doet de staart helemaal naar beneden en drukt dan zijn poepgat op die van het vrouwtje, ze maak vaak ook een ander geluid dan normaal, een soort van krgggrgrgrg. Ik had gelezen dat pyrrhuras wel zo paren. Ik fok zelf ook met kwartels dus heb wel een beetje ervaring. Ik denk dat pyrrhuras wel echt paren en ze voeden ook dus dat laat wel zien dat ze broeds zijn. Mín vader had vandaag vanaf boven in het nestkast gespiekt zonder aan de kooi of nestkast te zitten want hij is groter en kan er zo in kijken als hij precies goed kijkt en hij zij dat er 1 ei lag maar nu weten we niet of het een echt of nep ei is want ik had er ongeveer 1.5 maand geleden 2 nep eieren ingelegd.

Comment

zo te lezen is het meeste wel goed en nis geduld een groot goed in deze.

Mín vader had vandaag vanaf boven in het nestkast gespiekt zonder aan de kooi of nestkast te zitten
        wat is het probleem om dit wel te doen je zal straks de jongen toch ook moeten ringen.

want ik had er ongeveer 1.5 maand geleden 2 nep eieren ingelegd.
        met welk doel?

grote kans dat nu het broed proces verstoord kan zijn want er liggen al eieren of ze willen nu niet in het blok blijven omdat ze andere eieren zien liggen.

Comment

Oh, mijn vader zei dat als we er eieren in zouden leggen, ze er eieren bij zouden leggen aangezien ze broeds waren. Is het het beste om ze eruit te halen of erin te laten liggen?

Comment

Oh, mijn vader zei dat als we er eieren in zouden leggen, ze er eieren bij zouden leggen aangezien ze broeds waren. Is het het beste om ze eruit te halen of erin te laten liggen?
            Ik zie geen enkele meerwaarde om dat te doen.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
            Working...
            X