Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe moet ik mijn pyrrhuras tam maken?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe moet ik mijn pyrrhuras tam maken?

Hoi,

ik heb ongeveer 2 maanden geleden 2 pyrrhuras gekocht, een koppeltje, ze zijn 2 jaar oud maar ze zijn totaal niet tam en ze zijn heel erg bang. Ze zaten in een heel erg grote kooi in de schuur maar telkens wanneer de schuur binnenkwam vlogen ze helemaal op en gingen ze schreeuwen, wij hebben een best wel grote schuur en wanneer je de deur alleen al open doet (die ongeveer 5 meter vanaf de kooi staat) werden ze heel bang, ik heb ze nu in een week in een wat kleinere kooi in mijn kamer staan zodat ze misschien meer gewend aan mensen raken. Ze schreeuwen niet altijd meer maar wanneer ik bijvoorbeeld aan mijn bureau zit te werken en dan mijn pen beweeg ofzo schreeuwen ze wel. Ze vliegen nog steeds veel op wanneer ik binnenkom of ik hoor ze schreeuwen wanneer ik bijvoorbeeld de trap oploop of een andere deur open doe op die verdieping. Weet iemand wat het beste is om mijn pyrrhuras tam te krijgen? Het hoeft echt niet snel ofzo te zijn want ik weet dat het lang gaat duren. De pyrrhuras plukken verder niet en eten en drinken goed.

Groetjes Nora

Heel veel geduld. En of je ze handtam krijgt is de vraag.
    Geef ze ook wat leuke speeltjes in de kooi, en verse takjes wilgenhout.
    Het zijn verder hele leuke vogels, in een schuur stoppen vind ik persoonlijk geen manier van 'vogels houden'.
    Succes
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

ze zijn 2 jaar oud maar ze zijn totaal niet tam en ze zijn heel erg bang.
      Waren ze wel tam dan?
      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Nee, ik heb ze van een fokker gekocht die toch wilde verdergaan met zijn andere vogels en dit koppeltje ďniet meer nodig hadĒ. Er werd al gezegd dat ze bang waren voor handen maar ik vond dat niet een heel groot probleem aangezien ik mijn valkparkiet ook van een fokker had gekocht en daar waren ze ook heel bang maar die konden binnen een maand uit mín hand eten, nog wel dat ze langzaam er naar toe liepen en mín hand goed in de gaten hielden maar ze deden het wel en ik dacht dat dat met de pyrrhuras ook zou lukken maar ze zijn toch banger dan verwacht.

Comment

Van kweekvogels van deze leeftijd kan je niet verwachten dat ze binnen 6weken een groot vertrouwen hebben in de verzorger dat ze uit de hand komen eten vervolgens verplaats je ze weer zodat ze weer moeten wennen aan andere kooi, andere omgeving en zeer waarschijnlijk andere licht uren.

Dat pyrrhuras lawaai kunnen maken uit angst/schrik/onbekendheid staat vast maar is vaak maar even.

Of het lukt om ze tam te krijgen is maar de vraag en is ook afhankelijk wat verstaat u onder tam?

Comment

Ik zou ze als eerst niet bang willen hebben, dat ze niet meer bang zijn als er iemand binnen komt of als ze dagelijkse geluiden horen. Daarna wil ik dat ze wel uiteindelijk in iedergeval iets vertrouwen in een hand krijgen dus dat ze durfen eruit te eten en dan misschien verder gaan met een groot vertrouwen in de mens te krijgen maar ik wil in iedergeval eerst ernaartoe werken dat ze niet meer zo bang zijn als er iemand binnenkomt.
            Verder gaat het mij niet om de snelheid dat ze tam worden, het maakt mij niet uit als het 1/2 jaar duurt om ze tam te maken maar ik wilde er wat meer informatie over krijgen over wat een goede aanpak zou zijn. De kooi in de schuur hebben ze al eerder in gezeten dus ik denk dat ze die uiteindelijk nog wel kennen maar ik wil ze sowieso minimaal een week wentijd geven als ze verplaatst worden.

Comment

De kooi in de schuur hebben ze al eerder in gezeten dus ik denk dat ze die uiteindelijk nog wel kennen
              De kooi of een kooi in de schuur? , het gaat vaak om veranderingen die ze eerst niet gewend waren. Andere mensen, dieren, geluiden, lichturen (denk ook aan licht van buiten)

Verder gaat het mij niet om de snelheid dat ze tam worden, het maakt mij niet uit als het 1/2 jaar duurt om ze tam te maken
              Ik ben bang dat deze termijn wel heel erg positief/onrealistisch is net zoals de wen tijd na het verplaatsen van 1 week.

Comment

Sterkte ik denk dat het een kansloze missie is.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                Working...
                X