Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

douchen met witkuif kaketoe, leuk?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• douchen met witkuif kaketoe, leuk?

Hoi

Ik ben vanochtend voor het eerst gaan douchen met me kaketoe harry.
    We hebben hem nu 3 weken en hij is 15 weken oud. Had op internet gelezen dat als ze de veren helemaal hebben gedoucht mogen worden.
    Ik had harry eerst op de wastafel op een handdoek gezet en ben zelf eerst gaan douchen.. hij zat een beetje te kijken maar maakte verder geen geluid..
    Toen kwam ik bij hem en kwam die op me arm zitten. Langzaam heb ik hem onder de straal gebracht.. toen begon hij geluid te maken
    . Beetje brabbelen volgens mij en spreidde die zijn vleugels.. heel even maar hoor.. hij bleef wel brabbelen.. nou toen heb ik hem met een handdoek een beetje droog gemaakt en daarna in zijn kooi gezet.. hij was in de kooi ook heel stil en zat hij maar op zijn stok en bewoog niet.. ik schrok ervan.. daarna heb ik hem maar bij me genomen en in een handdoek gewikkeld.. uurtje blijven zitten zo en lag die te slapen bij me... daarna was alles weer ok... neem aan dat hij de douche helemaal niet leuk vond.. of hij was gewoon heel moe ik weet het niet.. wat doet een kaketoe eigenlijk om aan te geven dat hij iets niet leuk vind?
    Groetjes nadia

hij is nog zo jong,en zo kort bij je,laat hem rustig aan alles wennen
    je kan hem ook eerst gewoon sproeien met de planten spuit op vernevel stand
    als hij het leuk gaat vinden gaat hij inderdaad met zijn vleugels wijdt zitten
    het komt allemaal vanzelf,wil niet te veel te snel
    jonge gaaitjes hebben ook nog meer rust nodig,vergelijk het met jonge kinderen,douchen kan dus voor hem best vermoeiend zijn

Comment

Ja he dat is ook wel zo... Denk dat ik idd te snel ben gegaan..
      Kunnen kaketoes het koud hebben eigenlijk?
      Bedankt voor je reactie!

Comment

natuurlijk kunnen ze het koud hebben,daarom moet je ze zeker in de winter niet in de avond douchen

Comment

Ads onder in topics

Collapse
        Working...
        X