Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken met kleine geelkuifkaketoe

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kweken met kleine geelkuifkaketoe

Hallo allemaal, ik heb nu al een paar jaar een koppel kleine geelkuif kaketoes in mijn bezit die ook al broedrijp zijn (8 en 6) maar aan het kweken krijg ik ze niet. Het koppel voert elkaar wel, en de pop is duidelijk broeds. Maar verder gebeurt er weinig. Iemand tips om ze aan het kweken te krijgen?

We mogen ervan uitgaan dat ook man en pop is.(Man zwarte iris, pop bruine iris)
    Het elkaar voeren is niet altijd garantie voor man en pop.
    Zitten ze al van jongs af aan bij elkaar?
    Heeft 1 van de 2 al een andere partner gehad?
    Gaan beide wel in het blok?

Ik heb ooit een uitleg gelezen van iemand over het feit dat een koppel al jaren lang niets deed bij kweker A zodat deze maar besluit om de vogels te verkopen aan kweker B.

Door het gestres van verhuizing,andere voeding,ander onderkomen en andere eigenaar zouden man en pop zo naar elkaar toetrekken omdat ze bekend zijn elkaar vertrouwen dus veilig zijn dat dit een omslagpunt is in het wel kweken bij kweker B.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ja het zijn 100% zeker man en pop. Nee heb ze al van jongs af aan in bezit, en hebben nooit een andere partner gehad. Pop gaat wel in het blok.

Comment

Geduld. Mijn amazone popje zat al met 2 jaar met de staart omhoog, terwijl het mannetje (toen 3) de andere kant op keek van 'ik ken haar niet hoor'
        Ik denk dat ze pas met 7 en 6 jaar het blok in gingen, gingen paren en er eieren kwamen. Ze zijn nu 13 en 12 en elk jaar nog altijd onbevruchte eieren.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Dit zijn een aantal voorbeelden.
          Dit is bedoeld om stress te veroorzaken zodat ze blij zijn om elkaar weer te zien.

Haal de vogels eens uit elkaar. Gedurende een week of 2
          Doe ze allebei in een transport kist liefst donker en ga er een uur of langer mee rijden.
          Spuit 1 van de 2 zeiknat vooral de kop daardoor kan de ander gaan poetsen .
          Hang verschillende broedblokken op. Met deksel zonder deksel liggend staand boomstam enz.
          Als je eraan kan komen een andere kleine geelkuif vlak in de buurt zetten.

Comment

Uit elkaar halen heb ik recent nog geprobeerd, maar heeft niets opgeleverd.

Verschillende blokken hebben ze ook al in hun verblijf, net weer een andere er bij in gehangen.

Een andere geelkuif heb ik zo niet, maar hoorde laatst ook dat het zou helpen om er een koppel valken bij in te zetten zodat die het voor kunnen doen?

Beide in een transport kooi meenemen en gaan rijden kan ik morgen wel eens proberen.

Bedankt voor de tips!

Comment

Ads onder in topics

Collapse
            Working...
            X