Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voer voor grijzeroodstaart

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voer voor grijzeroodstaart

Wij hebben een grijze roodstaart genaamd Timo. Ze krijgt normaal gemengd voer. Dit halen we bij de persoon waar we onze Timo vandaan hebben gehaald. Nu is er blijkbaar iets veranderd in haar voer en plukt Timo haar rug kaal. Weet iemand misschien een ander adres voor voer in omgeving van heerlen (limburg) heeft misschien iemand tips voor wat we er nu aan kunnen doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ben je zeker dat het voer ligt? Is er ook niet iets anders verandert?
    Of heeft Timo jeuk door bvb een parasiet? Alles is mogelijk. Eerst goed controleren en zoeken wat er aan de hand is.

Heb je hem/haar regelmatig nat gespoten of een bad gegeven? Kan ook schelen. Te droge lucht in huis nu met de verwarming is ook een mogelijke reden.

Als Timo goed eet, en je gaat nu zijn voer veranderen waardoor hij minder goed eet heb je ook problemen.

Comment

Ze gaat om de dag in de douche. En de poep ziet er ook normaal uit. Is iets van de laatste 3 weken dat ze dat doet. We hebben rond die tijd ook nieuw voer gekocht en dit voer plakt meer. Ik zal de luchtvochtigheid eens in de gaten houden. Hoe kan ik testen of ze een parasiet heeft?

Comment

Wat voor voer geef je?

Parasieten kunnen inwendig of uitwendig zijn.

Uitwendige kan je meestal wel vinden door de vogel op een wit laken te zetten en kijken of er iets afvalt. Veermijt is een parasiet die in huiskamers redelijk vaak voorkomt. Bloedluis is ook een mogelijkheid en die kan je vinden in kieren van de kooi. Op de uiteinden van de stokken een omgekeerd plakbandje doen zodat de bloedluis daaraan vastplakt.

Comment

Timo krijgt gemengd voer. Geen idee wat we allemaal in zit. De dame waar we Timo vandaan hebben die mengt dit zelf. Timo eet er goed van. Denk ook eigenlijk niet dat het aan het voer ligt want anders had ze dit al eerder gehad. Bij haar kreeg ze dit voer ook al. We zijn nu bezig met de.lichtvochtigheid. We hebben een luchtbevochtiger en die heb ik op 60% gezet. Wordt dan altijd iets minder tussen de 50 en 60 in. Ik neem aan dat dit voldoende is.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
          Working...
          X