Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe met je Grijze roodstaart onder de douche

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe met je Grijze roodstaart onder de douche

Hoe ga je juist onder de douche met je grijze roodstart?
    Welke temperatuur het water, wat met zeep,...

Graag een beetje uitleg

Niet onder de douche kraanwater is basisch en lost dus het vet op van zijn veren en huid. . Buiten in de regen. Regenwater is zuur en bescherm je vogel daardoor tegen virussen schimmels en bacteriŽn.

Comment

En mocht regenwater niet lukken, neem een plantenspuit, doe water en wat appelazijn erin, verdun 1/100, doucht 'm op de fijne nevelstand.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Antonia, bedankt voor de tip van de appelazijn. Op YouTube wordt er altijd gesproken over vinegar. Maar ik kwam er nooit achter welke ze gebruikten. Gebruik jij dat ook voor het schoonmaken van de kooi?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TamaraRegina Bekijk Berichten
          Antonia, bedankt voor de tip van de appelazijn. Op YouTube wordt er altijd gesproken over vinegar. Maar ik kwam er nooit achter welke ze gebruikten. Gebruik jij dat ook voor het schoonmaken van de kooi?
          Nee voor schoonmaken gebruik ik vloeibare zeep of Dettol-allesreiniger
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ik zet mijn grijze roodstaart 3x/ week onder de douche; 38 graden. dat is me zo aangeraden door een papegaaiengedragstherapeute. Het is de bedoeling de vogel echt te doorweken, zodat het stof echt wegspoelt. Ze raadde ook aan om van tijd tot tijd een shampoo te gebruiken , speciaal voor papegaaien. Die werkt ook verzachtend en helpt sneller nat te worden. Ik gebruik een stok die met zuignappen op de muur boven bad plakt. Eerst spuit ik op de pootjes, dan op het lijfje, ze vind het heerlijk. De eerste keren niet hoor, ze was 11 toen ze bij mij kwam en was nog nooit nat geweest. Haar dons was helemaal verklit en ze knipte en plukte haar pluimen. Ze had ook verstoorde rui. nu is ze helemaal terug mooi;

Comment

Ik zet mijn grijze roodstaart 3x/ week onder de douche; 38 graden. dat is me zo aangeraden door een papegaaiengedragstherapeute. Het is de bedoeling de vogel echt te doorweken, zodat het stof echt wegspoelt. Ze raadde ook aan om van tijd tot tijd een shampoo te gebruiken , speciaal voor papegaaien. Die werkt ook verzachtend en helpt sneller nat te worden. Ik gebruik een stok die met zuignappen op de muur boven bad plakt. Eerst spuit ik op de pootjes, dan op het lijfje, ze vind het heerlijk. De eerste keren niet hoor, ze was 11 toen ze bij mij kwam en was nog nooit nat geweest. Haar dons was helemaal verklit en ze knipte en plukte haar pluimen. Ze had ook verstoorde rui. nu is ze helemaal terug mooi;

Wat een idioot wijf om dit te adviseren.

Comment

Wat een idioot wijf om dit te adviseren.
                ik snap dat je het advies van de therapeut niet onderschrijft, maar met deze reactie schiet niemand iets op en kan ook niemand wat van leren.

en gelet op wat ze verder verteld weet ik niet of het zo'n verkeerd advies is/was.
                Haar dons was helemaal verklit en ze knipte en plukte haar pluimen. Ze had ook verstoorde rui. nu is ze helemaal terug mooi;
                ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quick_en_flupke Bekijk Berichten
                  welke therapeut heeft jou geadviseerd om 3x in de week de vogel zo te wassen ?
                  met welke shampoo doe je dit dan?
                  hoe breng je shampoo aan op vogel?

fijn om te lezen dat vogel bij jou weer goed in de veren is gekomen.

Comment

Van Kings cages, Feather shine shampoo, dat doe ik een keer of 3 per jaar. Het douchen doet ze met al haar vogels. Toen ik 3 jaar geleden sammy heb overgenomen van haar vorige eigenaar was die in een slechte toestand. Ik had me wel ingelezen maar heb een afspraak gemaakt voor meer persoonlijk advies, afgestemd op de vogel. Gezien de respectloze manier waarmee iemand van dit forum (ik bedoel hier aadje)met ander meningen omgaan ga ik geen naam noemen van de persoon van wie ik het advies kreeg. Ik heb heel veel aan haar advies gehad. Later zijn we ook een dag les gaan volgen bij Stichting vrolijke papegaai. Ook zij zeggen je papegaai liefst elke dag te douchen. (en eventueel ook te nevelen en een regenbuitje)

De shampoo verdun ik eerst in een lege shampoobus, en ik spuit het op haar. door de bus kan ik ook onder de vleugels spuiten. Ik doen niets op haar kopje. Even laten weken en goed afspoelen
                    Intussen is Sammy van een teruggetrokken depressief beestje een vrolijke babbelaar geworden die overal mee naar toe gaat en ons nog steeds verrast omdat ze zich nog verder ontplooit. Ze zit meestal in haar boom of bij ons op haar stok. Haar kooi is enkel om te slapen. ze gaat zelfs mee wandelen met de honden en blijft daarbij mooi op mijn schouder zitten.

Comment

Het douchen/badderen van een vogel is niets mis mee, mooist is al ze zelf kunnen kiezen wanneer ze dat doen.
                      De indruk werd een beetje gewekt dat je regelmatiger de shampoo gebruikte als dat je nu aan geeft 1 x per 4 maand en niet elke week.
                      Ik heb net het product even bekeken en zie dat er aloŽ Vera inzit wat ik al dacht omdat je aangaf dat ze er nu door de shampoo er beter uit ziet.
                      Een vogel wassen met shampoo levert vaak negatieve reacties op , want je wast een vogel niet met shampoo terwijl als je zegt ik sproei/douche/badder mijn vogel met aloŽ Vera meeste zeggen goed bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quick_en_flupke Bekijk Berichten
                        Van Kings cages, Feather shine shampoo, dat doe ik een keer of 3 per jaar. Het douchen doet ze met al haar vogels. Toen ik 3 jaar geleden sammy heb overgenomen van haar vorige eigenaar was die in een slechte toestand. Ik had me wel ingelezen maar heb een afspraak gemaakt voor meer persoonlijk advies, afgestemd op de vogel. Gezien de respectloze manier waarmee iemand van dit forum (ik bedoel hier aadje)met ander meningen omgaan ga ik geen naam noemen van de persoon van wie ik het advies kreeg. Ik heb heel veel aan haar advies gehad. Later zijn we ook een dag les gaan volgen bij Stichting vrolijke papegaai. Ook zij zeggen je papegaai liefst elke dag te douchen. (en eventueel ook te nevelen en regenbuitje
                        Precies bij die stichting moet je niet zijn...

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                        Working...
                        X