Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijten

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bijten

Sinds 2 weken heb ik een grijze roodstaart van 7 jaar in adoptie genomen.nu weet ik wel dat ik na die 2 weekjes niet veel moet verwachten van onze nieuwe familielid die Coco noemt..hij had die naam al dus hebben we het bij die naam gehouden..we moeten elkaar nog gewoon worden en dat weet ik en besef het heel goed maar hij bijt vreselijk door vanaf ik hem op m'n arm neem..nu gebruik ik een handdoek om m'n arm om hem bij mij te laten komen maar dan zoekt hij naar een plek waar hij toch in de huid kan bijten en da's vreselijk en in word er radeloos van en toch wat wanhopig.
    ook vanaf dat hij in zijn kot zit mag je gewoon niet naast zijn kooi komen staan of hij valt aan!nu vraag ik aan jullie en ik zal niet de eerste zijn wat ik daar moet mee doen om dat bijten af te leren want je leest veel over dat bijten maar op een bepaald moment zie je het bos niet meer door de bomen over wat m'n schrijft over het bijten afleren en ook en dat vooral ik nog een groentje ben in een papegaai houden.
    In wil gewoon Coco een goed en warm nest geven maar ben toch al een beetje radeloos van dat bijten dus al de ervaringen zijn echt welkom.

Hallo,

Hoe verliep de eerste kennismaking met coco?
    Wat was de reden van adoptie?
    Heeft coco de zelfde kooi gehouden en dezelfde speeltjes?
    U zou het kunnen gaan proberen met een opstap stok/ring.
    En ik weet makkelijk gezegd maar zeg nee als die bijt en zet hem dan even weg en laat niet teveel drama zien aan de vogel en doe dit consequent.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Alvast voor de respons
      de eerste kennismaking ging redelijk vlot...kwam heel snel op m'n arm zitten en toen we thuis kwamen was het ook nog goed maar dan na een 3tal dagen begon het bijten*♂️
      En het is dezelfde kooi die hij al had alleen de speeltjes zijn nieuw voor hem...maar die heb ik er nu wel uitgehaald want daar was hij bang voor.nu de reden van de adoptie is namelijk dat de persoon geen tijd meer had voor hem,een gezin met 2 kleine kindjes.
      Ik probeer het bijten te negeren maar zoals je al schreef... makkelijker gezegd dan gedaan want dat doorbijten kan soms heel pijnlijk zijn en vooral verschietachtig.
      En zoals je al vermelde negeer ik hem dan wel een tijdje maar dan begint hij zelf om aandacht te zoeken maar ook dan blijf ik hem negeren.
      Gisteren heeft hij niet gebeten als hij op m'n arm kwam zitten en daarvoor kreeg ie een lekkere beloning maar vandaag uit zijn kooi gehaald was zonder kleerscheuren en met een lekkere beloning maar dan wou ik zijn nieuw speelgoed introduceren door het op de grond te leggen want blijkbaar wandelt hij heel graag en toen ik hem op m'n arm(normaal met een handdoek onder m'n mouw maar door m'n enthousiasme nu geen onder de mouw) wou laten opstappen was het weer een bijtsessie *♂️
      Dus zal het mss aan zijn nieuw speelgoed liggen maar ik probeer het hem gewoon te laten gewoon worden zodat de schrik verdwijnt voor zijn nieuwe speeltjes.

Comment

de reden van bijten kan zeer divers zijn en is dan ook op afstand moeilijk/lastig te voorzien van de juiste adviezen en raadgevingen.
        Ik weet at er grijsjes zijn die heel veel problemen hebben met nieuwe dingen/speeltjes, kan me nog herinneren dat iemand een aantal weken de nieuwe speeltjes naast de kooi lege en dan steeds dichterbij.
        zoals al al eerder geadviseerd , denk eens na over opstapstok/ring dan kun je altijd aan gedrag zien van de vogel of die wil happen en dan sta je niet toe dat die naar je arm/hand komt. en blijft die rustig en dat voor aantal dagen kun je het weer eens proberen om op de arm/hand te laten opstappen.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Een totaal andere kooi kan helpen. De huidige kooi is zijn territorium daar ligt waarschijnlijk het probleem. Mocht het in de nieuwe kooi weer gebeuren zet je hem terug in de andere.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
          Working...
          X