Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praat niet meer

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Praat niet meer

Hallo,
    Wij zijn nu ongeveer zo'n 6 weken geleden verhuisd,en sinds dien praat en speelt onz papegaai(grijze rood staart) niet meer.
    Hij zit daar maar wat,zijn nieuwe speelgoed raakt hij niet aan en roepen om wat eten doet hij ook niet meer.Wel maakt hij een raar geluid is alsof hij zit te klagen.
    Hij staat nog thans op een mooie plaats,recht voor het raam en kan alles zien,wel is het hier veel rustiger of waar we vroeger woonden en dus ziet hij wel niet zoveel beweging meer.
    Wie zou ons kunnen helpen,want we zien hem toch wel liever gelukkig.
    Wat scheeld er nu toch met hem en hoe kunnen we hem helpen.
    Groetjes

praat niet meer

je zow eens de radio kunnen aan zetten of meschien toch een ander plekje in huis zoeken hij zow eigelijk al na een dag of 2 7 gewnd moeten zijn bij die van mij heeft dat wel geholpen en nu nog als ik hem soms verplaats doet hij het nog schijn dat ze heel gevoelig regageren op verplaatsingen en een nieuwe omgeving sukses ermee

Comment

Hallo,
      Hier komt MIJN ervaring: Als 1 van mijn gaaien gaat zitten mokken negeer ik hem gewoon.Doe dezelfde dingen als altijd. Ik ga zeker niet zielig tegen mijn gaai staan praten want mijn gaaien zijn niet zielig ! Veranderingen gebeuren nou eenmaal. En geloof me: ze voelen heel goed wat jouw stemming is. Hetzelfde met kortwieken: ik lees verhalen van mensen die zelf hun gaai gekortwiekt hebben en dat de vogel dan een paar dagen boos is. Ik kortwiek mijn gaaien zonder ook maar 1 woord tegen ze te zeggen en als het wieken klaar is krijgen de vogels een uitgebreid applaus met luidruchtig "grote vogel !"
      Verrast als de vogel dan is over je theater is hij meteen zijn kortwieken vergeten. Ik neem mijn gaaien mee naar een winkelcentrum, kinderboerderij, verplaats de kooien af en toe en doe gewoon wat ik vind dat het beste is voor mijn vogels. Zonder ook maar 1 keer op het gedrag van de vogel te letten. Natuurlijk hou ik ze heel stiekem wel in de gaten hoor ! Vorige week hebben we een boom gesnoeid waardoor er nu heel veel blote takken zitten. Vanmorgen de vogels erin gezet. Ze hebben eerst 5 minuten doodstil gezeten maar nu, 5 minuten later vliegen de stukken schors je om de oren.
      Succes met je gaai en laat nog eens horen hoe het met hem gaat.
      Hetty
      De meeste mensen sparen geld:
      Ik spaar mooie momenten.

Comment

Het stuk wat Hetty schrijft kan ik alleen maar beamen.
        Maak van een probleem geeen probleem, maar zorg ervoor dat het allemaal gewoon is wat er gebeurd.
        Betrek ze bij alles wat je doet, laat je vogel eens kennis maken met je huis.
        Stel de slaapkamer voor, de keuken die moooi kanlrood is, met heeel veel laatjes en kastjes.
        De parket in de woonkamer die nu niet blauw is, zoals de vloerbedekking in het oude huis, maar tikt door het hout als je erop loopt.
        Laat hem eens voorzichtig proeven aan de niewe gordijnen of lamellen en zeg dat jij ze mooi vind.
        En loop eens een rondje tuin en laat hem ontdekken wat daar allemaal te beleven, te horen en te zien is.

Ik wil nog even terugkomen op de plaats van de kooi.
        Vogels houden ervan om lekker beschut te kunnen zitten.
        Heb je nu de kooi in het midden van de kamer staan en helemaal vrij rondom, dan zou ik je willen aanraden om de kooi tegen 1 vaste wand te zetten
        Zodat de vogel kan vertrouwen op die muur en zich daar veilig en beschut kan terugtrekken indien hij rust en veiligheid wilt.
        Staat de kooi vlak tgenover een opengaande deur, dan zou ik daar ook even rekening mee houden. Vooral in het nieuwe huis is alles vreemd en gebeuren er onverwachte dingen.
        Juist door dat veilige eigen huisje op een veilige beschutte plaats te zetten, kan de vogel zich ook veilig voelen in dat huis.
        Zonder constant allert te moeten zijn,naar wat er rondom hem gebeurd.

Komt vast goed!
        behandel hem normaal zoals vroeger, ga niet mee in zijn drama van nieuwe ruimtes en dergelijke

Succes en veel plezier in jullie nieuwe huisje.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
        Working...
        X