Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dagboek van Ayla

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dagboek van Ayla

Dag lieve mensen allemaal en vooral, dag lieve gaaien-vrienden!

Eindelijk heb ik mijn mensje zo ver gekregen dat ze wat wilt typen uit mijn naam. Met mijn pootjes gaat dat nogal moeilijk en dan nog, ik zal wel dicteren, zij moet maar typen, dat gaat in alle grote bedrijven zo.

Oh sorry, ik heb mezelf niet eens voorgesteld! Ik ben Ayla, een grijze roodstaart-pop van bijna 3 jaar. Jaja dat lezen jullie goed, in januari ben ik jarig. Hopelijk gaat mijn mensje dan nog eens een feestje geven, want zeg nu zelf, 3 jaar, da's al de moeite!

Ik woon al een hele poos bij mijn mensen, Carolien en Tom heten ze maar ik noem ze mama en papa. Dat is omdat ze al voor mij zorgen van toen ik nog heel klein was, een maand of drie was ik maar toen ze naar mij kwamen kijken! Toen heb ik me heel erg uitgesloofd om aardig gevonden te worden door hen, maar daar was niet veel voor nodig! Ik ging bij hen op de hand zitten en bood mijn kopje aan om gekrabd te worden! Maar helaas, ze vertrokken zonder mij! Wat jammer vond ik dat!! Ik dacht nog dat ik zo mijn best gedaan had

Gelukkig was mama de dag erna alweer terug om mij op te halen! Mijn nieuwe huisje was nog niet helemaal in orde, vertelde ze. Huisje? Wat was dat? Dat ontdekte ik zodra ik bij mijn nieuwe thuis was aangekomen! Ik kreeg een mooi groot hok met allerlei speelgoed in, wat leuk!!!

Al snel ontdekte ik dat ik niet zo vaak in mijn hok moest, waar ik stiekem wel bang voor was. Maar dat viel dus goed mee! Overdag ben ik meestal bij mijn mama, als ze aan het werken is op haar computer of als ze toetsen moet verbeteren voor school. Daar help ik altijd goed mee! Ik kijk mee over mama's schouder en stel dan vast of "alles goed?" of ik begin gewoon te lachen als de leerlingen weer eens stomme dingen geschreven hebben! Zo heb ik ook al goed Frans geleerd hoor! Als mama onder de douche gaat mag ik ook altijd mee. Leuk is dat!!! Als zij klaar is, mag ik altijd onder de douche! Wat is dat fijn, dan roep en tier ik van plezier. Ook koken is erg leuk, dan zit ik op de boom die papa voor mij gemaakt heeft toe te kijken of mama het wel goed doet en knabbel ik tussendoor een nootje of een stukje fruit.

Een andere hobby van me is Zikki pesten. Zikki, dat is de kat. Hij is een beetje dom denk ik, want hij zit meestal aan de andere kant van het raam en wilt niet binnen. Gekkerd, daar is het veel kouder en moet hij zelf hapjes vangen!!! Ook zit hij vaak aan de vijver naar de koi te kijken. Die zijn groter dan hemzelf! Die willen niet met hem spelen hoor?! Maar goed, als hij dan toch eens een slimme dag heeft en naar binnen komt, dan ga ik hem zitten pesten. Hoe ik dat doe? Simpel! Ik zit dan meestal gewoon op mijn boom of op mama's schouder en hou in de gaten wanneer Zikki ergens gaat liggen slapen. Net als hij bijna slaapt, doe ik zijn gekke geluidje na… "Miauw", gaat het dan. Dan moet je hem zien zoeken naar een andere kat! Hahahahaha!!! Moeilijk om mijn lach dan in te houden en mama vindt het ook erg grappig!

Zo maar nu moet ik weer gaan, ik moet mama helpen met examens opstellen.

Ik vertel jullie gauw meer over mijn leventje hier!!

Vele lieve pootjes en kusjes van Ayla! xxx

Hallo Ayla!

Welkom hier op het forum. Je hebt je vrouwtje leuk gedicteerd, hoop nog veel leuke verhalen van je te horen.
    Koko en Duckie

Comment

Dag forumvrienden!

Gisteren maakte ik toch weer wat mee met mijn mama. 's Morgens moest ik al vroeg mee in bad want we gingen "op uitstap" zei ze. Leuk dacht ik, zouden we naar de zoo gaan? Of naar een pretpark? Het zou in elk geval spannend worden!

Dat was het zeker! Ik moest in mijn reisbakje (daar ga ik niet graag in hoor, dan zie ik niet veel!) en we gingen op pad met de auto. De radio stond aan en mama probeerde mee te zingen maar euhm, dat kan ik beter hoor! Ik dus maar proberen om harder te zingen en mama moest heel erg lachen! Na een poosje zei ze "we zijn er hoor Ayla, ik kom je zo halen langs de andere kant van de auto". Ja hallo, ik kan niet zelf uit mijn bakje hé, ze MOET mij dus wel komen halen… domme mama…

Maar… toen we uitstapten zag ik meteen waar we waren: bij de dokter! Wat!!!? Dat is helemaal niet leuk en spannend! Ik wil helemaal niet naar de dokter en ik voelde me ook helemaal niet ziek!

Gelukkig viel het mee. Ik mocht van de dokter uit mijn bakje en toen ging hij overal aan mij frunniken en mijn vleugels bekijken en zo! Maar ik had geluk: mijn nagels moesten niet gevijld en ook mijn bekje was in orde zei hij. En ik zag er goed uit. Ja, ik ben dan ook de knapste papegaai van heel het land hé dokter! Ook hij moest erg met mij lachen toen ik vroeg of "alles goed?" was en "ga je mee?" en "je bent zo stil?", maar dat wou ik ook echt weten hé… Gekke dokter!

Daarna mochten we gelukkig al snel weer naar huis en kwam er een vriendin van mama op bezoek. Ik heb heel de tijd bij hen mogen zitten en heb lekkere fruitsla gekregen. Njamnjam. Mama heeft beloofd dat ik normaal pas binnen twee jaar terug moet naar de dokter. Ik zal dus maar zorgen dat ik niet ziek word...

Groetjes!
      Ayla

Comment

Wat schrijf je heerlijk! Echt genoeten

Linda & Jack

Comment

Dag papegaaien en baasjes!

Hopelijk gaat alles goed met jullie? Met mij in elk geval wel hoor!
          Ik heb mijn mama eindelijk nog eens zo ver gekregen dat ze wat voor me wil typen, wat een gedoe, ze is al de halve dag met het "paard" bezig. Geen idee wat dat voor iets is, maar je hebt er blijkbaar veel werk mee! Ding was omgevallen en kon zelf niet recht, dus ik vermoed dat het een dier is ofzo maar wat voor iets? Iets dom blijkbaars, als mama het moet helpen opstaan!

Dom, dat ben ik allerminst, dat weten jullie ook. Maar laatst was er toch iets raars aan de hand! Er was hier een feestje, met mama, papa en vier vrienden die ik allemaal wel ken. Heel gezellig! Van sommigen kreeg ik ook een stukje fruit of een nootje en van ééntje mocht ik zelfs eens drinken uit zijn glas! Heel gek, het proefde naar appel maar het was vloeibaar! Lekker zoet wel.

Maar goed, het was al heel laat toen en plotseling gingen we allemaal aan de raam kijken, ik natuurlijk mee gezellig op mama's schouder. Begon het daar buiten licht te geven! En knallen! Maar 't was helemaal geen onweer, dit waren allerlei kleuren en vormen, zo mooi!! Ik begreep er niks van! En toen, toen begonnen die mensen elkaar allemaal kusjes te geven en "gelukkig nieuwjaar" te wensen. Nochtans niets nieuw gezien en al zeker geen jaar! Ik heb dan maar vrolijk meegedaan… En daarna ben ik gaan slapen, want het was best al laat volgens mij!

Ik wens jullie dan ook allemaal nog een "gelukkig nieuwjaar"!!!

Comment

Voor jullie ook een goed 2014!!!!!
            Koko en Duckie

Comment

Nieuwe huisgenoot

Dag allemaal!

Nu moet ik jullie toch nog eens wat vertellen. Jullie weten misschien wel dat we in mijn huisje ook een hond hadden, Zebbe. Nu is Zebbe in december gestorven, hij had een grote tumor. Mama was toen erg verdrietig en ik heb haar toen heel erg moeten troosten.
              In het begin was het wel raar hoor, zo zonder hond, maar intussen was ik het toch al een beetje gewend. Komt die mama van mij toch wel niet meer een andere hond aan zeker!!! Een baby-hond nog, Donna heet ze. 't Is zo'n grijs kwispelend geval en 't kijkt héél erg triest, een "Cane Corso" zegt mama. Ze ziet er wel schattig uit en ik denk dat we wel vriendjes gaan worden... Dat hoop ik toch!

Groetjes van Ayla!

Comment

Leuk om te lezen,al die avonturen
                Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
                en Magnum

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                Working...
                X