Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dagboek van Kippie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dagboek van Kippie

15 weken.
    Vandaag naar de vogelarts om kippie te laten keuren...nou alles vond ze prima in de auto en bij de va zat ze lekker te piepen. Toen we aan de beurt waren,haalde ik kippie eruit en zei tegen de va dat we nu een brutaler vogeltje hadden dan dat uli was. Haha dus je hebt een boze kip zei ze....nou dat niet,maar ik moest van haar degene uitkiezen die het hardste beet logisch!!! Toen de va toenadering zocht haalde kippie gelijk uit...ze wilde nix van haar weten, tja doet ze anders nooit hahaha. Echt een bijdehand mormel hebben we. Alles ff gecheckt en gegild als een speenvarken heeft ze...geweldig,voor mij is het nu hoe drukker hoe beter...er zit leven en pit in:thumbup:
    Aangezien de va in de vogelkelder zit heb ik gelijk een grote ring meegnomen om te schommelen...nou en dat doet ze, ze maakt nog net geen tarzan geluiden.foto of filmen lukt niet want als ik de kamer inloop springt ze er snel af

Marie-Louise en Kippie
    Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Klinkt goed! En dat filmen en foto's maken niet lukt. .bekend probleem. Hier zijn ze er ook goed in niks te doen als ik wil filmen.

Sent from my LT26i using Tapatalk 4 Beta

Comment

Wat leuk om te horen dat alles goed gaat! En ja voor mij ook hoe drukker hoe beter. Kan je ook lekker voor de kooi/boom zitten & genieten van de show die er voor je word opgevoerd haha!

Heel veel plezier met kippie!!

Comment

Nou filmen tijdens het eten gaat anders prima helemaal gek van palmnoten...maarre netjes eten heeft ze niet van haar moeder
        https://www.youtube.com/watch?v=ksrX...e_gdata_player

En de tafel na het eten

Marie-Louise en Kippie
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

haha leuk

Comment

Zo ziet Kimo er ook uit als hij fruit of groente eet.
            Het liefst veegt die alles af aan tafel mijn kleren of zijn speelgoed.
            Helaas zijn er geen slabbetjes voor vogels.
            Het blijft natuurlijk wel een leuk gezicht als ze zo onder zitten
            Minni Micky Kimo

Comment

Helaas hebben grijsjes(en niet alleen grijsjes) slechte tafelmanieren
              Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
              en Magnum

Comment

Ja ik hoopte te kunnen aanleren haar snavel af te vegen, maar dat lukt niet echt...aan de rand van de tafel,drinkbak en aan haar zitstokken is een stuk beter.

Marie-Louise en Kippie

Comment

Oooooooh en ik ben gek op beestjes rn kinderen die van eten houden.

Marie-Louise en Kippie
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

Wat zit Kippie lekker van de palmnoot te smikkelen en alles onder te smeren. Moet je eens granaatappels geven in de buurt van een witte kast, dat maakt pas zichtbaar wat een knoeipotten het zijn.

Ben blij dat ie z'n snavel niet overal aan afveegt moet je nog meer schoonmaken.

Comment

Mmmmm Kippie gaat nu duidelijk haar voorkeuren laten zien. Als mijn man haar wil aaien of maar met zijn hand bij haar komt dan valt ze met haar snavel uit. Nou manlief is er dus gelijk klaar mee, de doorzetter Bij mij pakt ze ook weleens mijn vinger maar niet hard en ze gaat dan met haar kopje naar beneden en een soort wapper bewegingen met haar vleugels maken...Ik heb het idee dat ze dan gevoerd wil worden, kan het fout hebben hoor. Ik trek mijn vinger niet echt terug,maar zeg streng nee en dan stopt ze netjes.

Marie-Louise en Kippie

Comment

Wat een gelijkenissen met Daisy lees ik in je verhaal over Kippie zeg! Zouden ze dan toch uit hetzelfde nest komen??? Leuk dat je hier een dagboek over Kippie hebt!
                        Groetjes,
                        Suus

Cobus & Daisy

Comment

Hoi suus,
                          Ik had dirk-jan nog gesproken,via de mail, en ze komen uit hetzelfde nest hoor.
                          Verklaard wel gelijk een hoop he...?
                          Maar wel lachen dat je daisy zo in kippie herkent.

Marie-Louise en Kippie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mlfb73 Bekijk Berichten
                            Hoi suus,
                            Ik had dirk-jan nog gesproken,via de mail, en ze komen uit hetzelfde nest hoor.
                            Verklaard wel gelijk een hoop he...?
                            Maar wel lachen dat je daisy zo in kippie herkent.

Marie-Louise en Kippie
                            O, gaaf zeg! Dus toch!?
                            Punten van herkenning zijn vooral het uithalen naar de man des huizes , het uitproberen van het vrouwtje , het besmeuren van een maagdelijk witte muur , snaveltje afvegen aan een net schoon aangetrokken blouse met gesteven kraagje .... HEERLIJK!

Ik mopper nu wel, maar met een knipoog hoor! Ik ben dol op d'r, net als jij op jouw kippie
                            't Is iedere dag genieten! Hierbij nog een fotootje van Kippie's zusje. Vandaag genomen, in de tuin:

Bijgevoegde Bestanden
                            Groetjes,
                            Suus

Cobus & Daisy

Comment

Klinkt ZO bekend ! De muren waaraan de speeltuin van mijn 2 meisjes bevestigd is ziet eruit alsof er een moordaanslag op gepleegd is... nadat we aan aantal dagen granaatappel of lekkere donkere kersen hebben gegeten. Geen probleem : enkele keren per jaar de verfrol erover en we zijn klaar voor de volgende fruitlading !

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                              Working...
                              X