Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dagboek van peter

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• dagboek van peter

ik wil hier wat actiever mee gaan kletsen over peter
    dus vandaar dat ik een dagboek open
    peter is 38 jaar hij is geboren in 1974
    wij hebben hem sinds januari 2012
    zijn vorige baasje heeft hem aan ons gegeven omdat ze hem niet meer de aandacht kon geven want hij verdiend
    peter is echt mijn maatje ik kan alles met hem doen
    mijn oudste dochter van 17 kan hem aaien maar alleen als hij dat bepaald
    als ik een paar dagen weg ben kan ze hem wel gewoon aaien en zelfs uit zijn kooi halen
    maar zodra ik thuis kom hangt hij weer helemaal aan mij en moet mijn dochter er weer opletten wanneer ze hem wel of niet kan aaien
    mijn jongste dochter van 15 heeft hij de pik op die kan echt niet bij hem in de buurt komen
    die daagt hij uit als ik er niet ben door te gaan krijsen en trekken aan de tralies
    dat is wel eens lastig voor haar maar ze heeft er mee om leren gaan
    ze moet hem van mij negeren en als hij echt door blijft gillen zet ze hem met kooi en al even apart als hij dan 10 minuten stil is mag hij terug in de kamer
    en dan is het over en krijst niet meer naar haar , hij snapt heel goed dat hij dan iets doet wat niet mag
    mijn man mag hem aaien maar verder niet maar dat is al een hele overwinning want peter houd niet zo van mannen bij zijn vorige baas kon de man des huizes echt niet bij hem in de buurt komen
    als ik thuis ben zit peter op zijn zittriangel in onze erker heerlijk naar buiten te koekeloeren
    of hij zit op zijn kooi die gewoon open staat zodat hij zelf kan bepalen wanneer hij erin of eruit gaat
    hij zit alleen s'avonds in zijn kooi
    voor de rest gaat hij met me mee onder de douche
    dat heb ik hem moeten leren want dat kon hij niet
    hij vond het in het begin wel spannend maar nu word hij helemaal blij als ik zeg "ga je mee douche"
    hij kletst heel gezellig zeker s'morgens dan is hij het actiefste er komt van alles uit ik kan het zo even allemaal niet benoemen
    steeds leert hij er weer wat bij daar verbaas ik me soms nog wel over
    als ik alleen met hem ben is hij heel vrolijk en zingt en praat aan 1 stuk door
    als mijn kinderen thuis komen dan is hij wat rustiger en als mijn man thuis komt zegt hij zeker de helft minder
    mijn man is voor zijn werk altijd 2 weken van huis en dan weer 2 weken thuis
    als hij thuis komt is hij vrij stil maar zodra hij de deur uitstapt begint het gezellige kletsen weer
    het blijft een aparte vogel
    mijn man moet altijd erg lachen omdat als hij bijvoorbeeld in de tuin loopt hij peter volop hoort praten en zodra hij binnenkomt is het stil
    zo jullie zijn weer wat op de hoogte
    ik ga dit dagboek proberen bij te houden met leuke foto's en filmpjes van mijn belevenissen met peter

***CalorieŽn, dat zijn toch beestjes die 's nachts je kleding kleiner maken ? ***

hier twee filmpjes van afgelopen week

peter vind de camera maar raar stopt meteen met praten
    maar ik hou vol het het begint een beetje te wennen hihi

http://www.youtube.com/watch?v=qmHzv6Bw ... e=youtu.be
    hij roept geregeld onze hond bo

http://www.youtube.com/watch?v=afVK92Qd ... e=youtu.be
    ***CalorieŽn, dat zijn toch beestjes die 's nachts je kleding kleiner maken ? ***

Comment

wat een drukte hier op de site

maare goedemorgen deze morgen

Comment

peter geniet nog even lekker na onder de douche

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=JMmT8...ature=youtu.be

Comment

Hallo Petroes,

Dan zal ik de spits maar afbijten, wat een heerlijke grijze, 38 jaar, dat zie je er echt niet aan af, hij ziet er geweldig goed uit. Grappig dat ie voluit praat als je met hem alleen bent en een stuk stiller is als je echtgenoot thuis is. Knap hoe je jongste dochter het gedrag van Peter accepteerd en respecteerd.

Ik heb met plezier jouw dagboek van Peter gelezen en zo zie je maar na 38 jaar valt er nog een hoop bij te leren.

Groetjes Julia
            Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

dank je wel julia
              mijn dochter heeft wel soms dagen dat ze gek van hem word hoor maar ze weet dat ze er niks mee bereikt
              peter is dat betreft een klein etterzakje hihi
              hij zag er toen we hem net hadden iets minder goed uit iets te mager en zijn veren stonden alle kanten op
              door zijn voeding aan te passen en hem geregeld te douche is zijn verenpak een stuk opgeknapt
              ik ben echt enorm blij met hem hij is echt mijn maatje

ik zal straks een krantenknipsel inscannen van heel vroeger toen was hij 6 jaar oud
              hij heeft toen meegedaan op tv bij willem duijs als de best pratende papegaaien verkiezing van nederland
              is wel leuk om te zien

Comment

zo zag hij eruit toen we hem nog niet zolang hadden
                je kan zijn rug niet zien maar die zag er net zouit als zijn staart

Comment

Comment

Heel Bijzonder, de foto zou ook zo uit de jaren 30 komen, zijn verenkleed is er enorm op vooruit gegaan en dat in amper 9 maanden. Peter is een mooie grijze roodstaart, die het getroffen heeft en nieuw geluk heeft gevonden bij zijn zijn nieuwe baasjes.

Groetjes Julia
                    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

ja grappig he vooral hoe die mensen er toen uitzagen
                      dit is zijn eerste baas
                      de stem van die man schijnt peter dus precies na toe doen
                      iedere avond als ik de lichten uit doe zegt hij met hele zware stem "lekker slapen" of "jaap gaat slapen peter ook" jaap is de meneer op de foto
                      in het stukje staat over de natte sokken
                      als ik dat zinnetje zeg "mina waar zijn mijn sokken" dan kijkt hij me heel raar aan en 9 van de 10 keer gaat hij gillen
                      hij vind het echt niet leuk als je dat zegt ??
                      hij weet volgens mij donders goed dat dat niet hier in huis hoort hihi
                      net zoals als zijn tweede baas die hem 20 jaar heeft gehad
                      haar hond heeft peter een keer te pakken gehad daardoor mist hij een teentje
                      hij bleef zeggen als de hond in de beurt was "je denkt erom he" ook tegen de nieuwe hond die ze daarna kreeg
                      hier heeft peter dat 1 keer gezegd tegen onze honden maar daarna nooit meer ?
                      ik blijf het fasinerend vinden hoe slim ze zijn

Comment

geweldige foto's/films van Peter en leuk zeg.. dat je dat krantenartikel nog hebt!!
                        Ellen & her Parrots

Comment

heerlijk om dit te lezen en altijd weer genieten die filmpjes

Comment

ellen ja uniek he
                            ik kreeg mee toen we peter ophaalde ze zei dit hoort bij peter
                            ik heb het ingelijst vind het echt een uniek plaatje
                            zeker omdat peter veel van die ome jaap zegt
                            soms schrik je er echt van hij kan echt dingen met een hele zware mannenstem zeggen dat je echt denkt dat er een kerel achter je staat whahaha

Comment

goeiemorgen eerst tijd voor ochtendgymnastiek

en daarna lekker ontbijten

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                              Working...
                              X