Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Timney

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Timney

Hallo,Onze timney is 16 jaar oud en doet nog niet heel veel. Wij hebben hem nu ong. 8mnd in huis en waar hij vandaan komt heeft hij dus 15 jaar in een kooi gezeten met alleen een trapje als speelgoed.Ze hebben er ook heel weinig mee gedaan. Nu ben ikzelf al die tijd al bezig om hem wat socialer te maken. hij komt op mijn hand zitten, vind dat ook erg leuk, maar hij glijdt er vanaf. op een vinger zitten probeer ik elke keer zodat ik met mijn duim zijn pootjes kan vast houden.Dat vind hij nog steeds eng.hij blijft niet echt zitten.Hij komt ook wel uit zijn kooi maar niet veel ookal staat die de hele dag open.Hij komt jammer genoeg niet bij ons zitten, wat ik graag zou willen. We hebben ook een grote speelstandaard waar hij weleens op gaat, maar dan alleen op de bodem, hij klimt niet op de trappen naar boven, wat we ook proberen.Nu heeft hij wel speeltjes in de kooi waar hij ook wel mee speelt.  Hij kan ook lekker kletsen.Maar ik zou graag willen dat hij goed bij mij komt zitten zodat ik ermee naar buiten kan, lekker wandelen.Ook willen we een 2e vogel nemen, een jong valkparkietje denken we aan, is dit verstandig?Omdat ik ook denk als hij ziet wat die dan allemaal kan gaan doen dat hij het dan na wil doen. Wie heeft er raad voor mij, alvast bedankt. groetjes van Sanne en Bassie

oudere papegaai

Wij hebben nu net een week een grijze roodstaart van 18 jaar. Hij heeft 6 jaar in zijn kooi moeten zitten en mocht er niet uit! Wij wouden dit beestje een 2de kans geven (of eigenlijk een derde). Het probleem is dat deze papegaaien bijna geen kracht in de poten hebben, dat merken we ook aan die van ons. Hij wil het wel maar durft het niet. Die van ons komt ook niet vrijwillig bij ons, maar we pakken hem met een handdoek en dan is hij zo mak niet te geloven. Het is gewoon zielig dat deze beesten dat mee hebben gemaakt vindt ik. Van de angst weten ze gewoon niet wat ze moeten doen, en ze kennen ook heel veel niet. Die van ons at alleen maar appel en pellets... Nou die pellets heb ik gelijk weggegooid! Hij krijgt een lekkere zadenmix.Over een 2de vogel kan ik niks zeggen ik vindt 8 maand niet veel verbetering wel lang.. Gewoon veel gedult en veel aandacht denk ikGroetjes Carmen en Sjacky

Comment

Ads onder in topics

Collapse
    Working...
    X