Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

poppetjes van Jules z'n ogen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• poppetjes van Jules z'n ogen

9hallo papagaaien liefhebbers.
    Sinds enkele weken hebben wij Jules gekregen. Het grijsje is nu ongeveer 9 weken oud. Hij is erg vriendelijk en de kinderen kunnen er ook leuk mee omgaan. Op deze manier willen we het een sociale papagaai maken. Zij pakken de vogel regelmatig op de schoot en praten ook geregeld met hem. 'Smorgens en 'Savonds brabbeld hij wat in z'n eigen taaltje. We denken dan dat hij aan het oefenen is. Maar 9 weken is wel erg jong om al te praten dus missien beelden wij het ons wel in.

We vroegen ons eigenlijk af wanneer de ogen lichter beginnen te worden. Kan iemand ons dit vertellen.

Grtz Tom en Peggy.Foto Bijlagen:

Kleur ogen

Hoi!

Ik dacht dat het per grijze roodstaart verschilt welke kleur ze zijn, maar ik zou het ook graag weten. Ik vind donker (zoals bij onze grijze roodstaart van nu 20 weken) toch wel mooier dan lichtgeel.

Groetjes,Jan Jaap

Comment

oogjes

Bij heel veel grijze roodstaarten zie je namate ze ouder worden dat de oogjes lichtgrijs gaan worden volgens iemand van de dierenwinkel kun je aan de ogen zien of je inderdaad een jonge papegaai gekocht heb als ze jong zijn zijn ze donker onze papegaai is in juli een jaar geworden en zijn oogjes zijn ook lichter geworden eerst waren ze ook erg donker dus als goed is worden ze licht grijs achtig

Comment

Gele ogen grijze roodstaart

Hoi!
        Maar bij sommige grijze roodstaartpapegaaien zijn de ogen licht geel? Is dit iets anders als de verkleuring naar het grijs dat je bedoeld ?
        Groetjes,Jan Jaap

Comment

oogjes

Hoi Jan jaap
          Op de site vogelproblemen.nl staat dat jonge grijzeroodstaarten zwart tot grijsachtiggelige ogen hebben
          oude vogels hebben licht gele ogen
          en dat bedoel ik dus eigenlijk er zijn ook oudere papegaaien en dan lijken de ogen net licht grijs maar ze praten over licht gele ogen

Comment

0gen

Hallo, de ogen van een grijze roodstaart worden na ongeveer een jaar grijs. Mijn papegaai is nu bijna drie en zijn ogen beginnen iets geler te worden. Ik vond zijn zwarte ogen echt supermooi en ik vond het ook jammer dat ze begonnen te verkleuren. Toch zit er wel een voordeel aan, zo kunnen de kwekers niet erg veel sjoemelen met de leeftijd. Vooral als ze jong zijn.
            Gr Miriam

Comment

Ads onder in topics

Collapse
            Working...
            X