Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

praten

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• praten

hallo
    ik en mijn vriend hebben ook een grijze roodstaart macho is nu net 1 jaar oud.
    hij is erg lief maar je merkt dat hij meer na mijn vriend toe trekt.
    het douchen blijft een probleem bij macho ls ie de plantenspuit er aan ziet komen begint hij meteen te schreeuwen. hebben jullie mischien tips zo dat macho douchen leuker gaat vinden ??
    mijn volgende vrag is macho kan soms ineens erg gaan schreeuwen hij hangt dan op de kop in de kooi. dit is erg vervelend en luidruichtig weten jullie misschien waarom hij dit doet en hoe het misschien wat minder kan worden ???
    mijn allerlaatste vraag is wanneer begingt een grijze roodstaart met praten de een zegt met een jaar de andere zegt met anderhalf jaar ?? Macho die doet nu allerlei fluitjes na en soms lijkt het net of ie aan het brabelen is lijkt echt heel erg leuk!

ik hoop dat jullie ons kunnen helpen alvast bedankt
    groetjes femke

RE: praten

Nu ja, op zich is het niet zo megaerg dat hij naar je vriend toetrekt toch? ik raad je aan van wat meer tijd met hem door te brengen, speeltjes helpe altijd maar laat het niet een soort wedstrijd worden want daar zal hij van profiteren. Het douche kan je simpel oplossen door bv: op een positieve manier het woord aanbrengen als je de tuinslang laat zien en hem gruststellen, je kan hem ook mee met jouw onder de douche laten gaan zodoende dat hij weet dat hij veilig is, water moet lauwwarm zijn en liefst geen zepen gebruiken. op de 3de vraag kan ik niet concreet een antwoord geven, ik denk dat het ook wel wat aan de vogel ligt en zijn omgeving, wel heb ik gelezen dat het beter is de vogel eerst te lere praten en dan pas fluiten, ervaring toont dat fluitende vogels het moeilijk hebben met praten

ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb

grtz glenn

Comment

Ads onder in topics

Collapse
    Working...
    X