Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cites papieren

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Cites papieren

Als je een grijze roodstaart (en sommige andere rassen) dan moeten er de Cites documenten bij zitten, weet ik nu.
    Hoe zien die er uit?
    Zowel een handelaar als een particulier kunnen me bij wijze van spreken ieder officieel uitziend stukpapier in handen duwen.
    Kan iemand zoiets hier plaatsen? en wat moet de koper dan nog zelf doen? Ergens registreren, of doet de verkoper dat (ook?).

En dan nog iets met betrekking hiertoe: deze wetgeving is pas sinds 2 jaar geldig, hoe zit dat dan met oudere vogels, die al in NL gehouden werden?
    Moeten die dan ook die papieren hebben, en hoe kom (kwam) je daar aan?

Dank
    Cor

Je hoeft zelf niets te doen verder.
    Ook oudere vogels moeten in het bezit zijn van een cites verklaring. Zonder dat mogen ze niet worden overgedragen (verkocht)
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Voor info kan je het beste het cites bureau bellen. Nummer staat op de site van RVO.nl.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
        Voor info kan je het beste het cites bureau bellen. Nummer staat op de site van RVO.nl.
        Waarvoor het cites bureau bellen ?
        Er zitten hier zat mensen met cites vogels die het weten.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ja, dat dacht ik ook, en als ik moet bellen, dan kan ik nog steeds niet ZIEN hoe zo'n vereist document er uit ziet, en dat was mijn vraag,
          Toch?

Cor

Comment

Google is je vriend ff googlen op cites document oid.

Comment

het is een geel A4tje waarop de gegevens van de vogel op staan zoals ring/chip nummer,herkomst ed. alles wat er over de vogel bekend is en wat je ermee mag
              je hoeft deze niet op je eigen naam te laten zetten want het is geen eigendomsbewijs
              je moet het bij je hebben zodra je de deur verlaat met je vogel

Comment

Bedankt Milaja!
                Dat helpt alvast.

Cor

Comment

Click image for larger version

Name:	citus papier.jpg
Views:	1
Size:	50,2 KB
ID:	217369

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Dank je wel Antonia, nu weet ik tenminste waar ik naar moet kijken!
                    Cor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CorvdL Bekijk Berichten
                      En dan nog iets met betrekking hiertoe: deze wetgeving is pas sinds 2 jaar geldig, hoe zit dat dan met oudere vogels, die al in NL gehouden werden?
                      Moeten die dan ook die papieren hebben, en hoe kom (kwam) je daar aan?

Dank
                      Cor
                      Even mijn eigen quote: de laatste vraag is onbeantwoord: Een vogel van bv. 4 jaar oud hoefde dat document niet te hebben bij aankoop, maar nu wel verplicht.
                      Wat nu, hoe kom je er aan? De vogel kan al wel geringd zijn (Of niet), maar wat moet je als eigenaar of potentiŽle koper doen om aan de huidige wetgeving te voldoen????
                      Zoiets moet toch regelmatig aan de orde zijn, lijkt me omdat de regelgeving net 2 jaar oud is.

Ik hoor het graag.
                      Cor

Comment

de vogel dient geringd te zijn,is deze dat niet moet deze gechipt worden door de huidige eigenaar
                        deze kan de cites papieren aanvragen en ik moest daarbij oude foto's meesturen als bewijs dat ik ze al langer had (heb toen ik het te horen gekregen had dat dit ging gebeuren foto's gemaakt met een krant met datum erop erbij)
                        als je de vogel alleen in huis hebt zoals iemand die hem al jaren heeft en hem gewoon in bezit wil houden en nergens heen gaat hoef je geen papieren te hebben maar zodra je je huis zou verlaten met de vogel of overdraagt aan iemand anders wel

Comment

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                          Working...
                          X