Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

douchen grijze roodstaart:)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• douchen grijze roodstaart:)

Goedenavond! wij hebben sinds 2 weken een grijsje van dieca vandaan en gaat super goed, al heel tam en een fijn karakter.
    maar we zitten met een vraag, we douchen de vogel 3x per week goed doorweekt en moet dan zon 5uur drogen voordat die maar zn slaapkooi gaat. maar mijn vraag was, of ik hem sochtends kan douchen voordat ik na bed ga en hem dan gewoon in de kooi mag laten opdrogen terwijl ik dus weg bent(aant werk) mag dat?

alvast bedankt!

zo lang hij het niet te koud kan krijgen kan dat
    ik zou hem ook niet steeds echt doorweekt laten worden,gewoon goed nat is goed genoeg,niet onder de volle straal maar meer nevel of even de straal

Comment

bedankt voor de reactie!
      aah mij werd dus vertelt dat die helemaal doorweekt moest zijn
      zo'n 15 a 20min onder de douche.
      groetjess

Comment

vaak sproeit men een gaai met de plantenspuit,dan is hij ook niet helemaal doorweekt en is wel goed voor hem
        20 minuten onder de douche elke keer is echt niet nodig en tot op de huid nat is zeker in de koudere maanden niet aan te raden tenzij je in de tropen woont

Comment

dankjewel voor je reactie!

Comment

Als je papegaai bij Dieca vandaan komt net zoals de onze, kun je ze voor deze vraag makkelijk benaderen, daarnaast is het ook in uitleg behandeld, dat een plantenspuit geen douche is en dat de gaai goed nat moet zijn en gewoon nat in de kooi kan, mits hij / zij maar droog is voordat het bed tijd is. :-)

Comment

Papegaaien douchen met kraanwater is niet goed en zeker 20 min is veel te lang.(welke idioot bedenkt dit trouwens en ook nog 3 x in de week.). De PH van kraanwater(z.g Basisch)(Als iets basisch is lost het vet op en dat wil je dus niet)is niet goed voor papegaaien. Het water voor te sproeien moet licht zuur(PH van 5 ) zijn. Een scheutje appelazijn door het water in de plantenspuit zodat de zuurgraad lager wordt is veel beter voor je gaai. Beter is nog om je papegaai buiten te zetten als het regent (regen is licht zuur) wel met een afdak over de helft van de kooi zodat hij/zij zelf kan kiezen nat of niet. En als Dieca dit advies geeft moet je daar dan wel een vogel kopen. Dit advies getuigd van ultieme onkunde en onwetendheid

Comment

Ads onder in topics

Collapse
              Working...
              X