Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cites grijze roodstaart papegaai.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

vol verbazing liggen er vandaag ineens 6 van de 7 cites papieren in de bus,nu nog wachten op eentje dus,pfff

Comment

EU-documenten aanvragen.

Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
      vol verbazing liggen er vandaag ineens 6 van de 7 cites papieren in de bus,nu nog wachten op eentje dus,pfff
      Milaja,hoe is het verder afgelopen met aanvraag 7 de vogel waar geen ring info van bekent is.....is het voor die vogel ook goedgekeurd, ik heb alles weer ingediend met de aanvullende info van wat betreft de ringen en ook dat er eentje totaal niet leesbaar is maar wel dat alles gechipt is vorig jaar al en dat ik van alle vier geen aankoopbewijzen heb.zou het graag even willen weten dan weet ik wat mij ook te wachten staat.

Comment

ja ik heb ze nu allemaal gelukkig na 2 x gebeld te zijn
        van sommige is de herkomst niet te achterhalen maar dat was dus geen probleem want het wordt dan vermeld op het papier
        ik had foto's opgestuurd van vorig jaar november met een krant met datum die had ik toen al gemaakt gelukkig
        aankoop bewijzen oid had ik ook niet en heb uitgelegd hoe ik aan ze gekomen ben en toen ook niet kon weten dat dat ooit nodig zou zijn
        heb er ook 3 laten chippen in december maar hoefde daar geen verder bewijs van aan te voeren alleen het nummer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
          ja ik heb ze nu allemaal gelukkig na 2 x gebeld te zijn
          van sommige is de herkomst niet te achterhalen maar dat was dus geen probleem want het wordt dan vermeld op het papier
          ik had foto's opgestuurd van vorig jaar november met een krant met datum die had ik toen al gemaakt gelukkig
          aankoop bewijzen oid had ik ook niet en heb uitgelegd hoe ik aan ze gekomen ben en toen ook niet kon weten dat dat ooit nodig zou zijn
          heb er ook 3 laten chippen in december maar hoefde daar geen verder bewijs van aan te voeren alleen het nummer

Bedankt voor de info,dan gaat het mij ook wel lukken,ze weten zelf niet wat ze teweeg brengen,hoeveel moeilijkheden het voor sommige met zich mee brengt,snap wel dat er wat moet gebeuren maar ze moeten toch zelf wel na kunnen gaan dat er heel wat vogels zijn die helemaal niet geringd zijn of met oude ringen die bijna of helemaal niet te lezen zijn en dat niet iedereen zijn vogel koopt in een winkel en dus vaak geen aankoop nota hebben.maar ja en als je belt zeggen ze ,uhhhh ja ...maar die aanvraag heb ik niet beoordeeld en dus .....

Comment

dat zelfde krijg je ook te horen als ze je bellen,ik hoop dat het snel afgehandeld wordt maar ik beoordeel het niet
            waardeloos,en ook nog eens een extra kostenpost waar je niet op gerekend had met chippen erbij,pfff
            heeft me een kleine Ä200 gekost,en dan al die ellende omdat je alles netjes volgens de wet wilt doen
            ik ben benieuwd wat je zou moeten doen als er over een jaar weer een ring niet meer te lezen is of er door omstandigheden af zou moeten ofzo
            je mag ze nu ook niet meer zonder toestemming zomaar laten chippen

Comment

Ik heb 6 maand moeten wachten op mijn cites papieren voor 2 vogels foto's met datum voor 2017 waren niet genoeg
              Had wel problemen met de ringnummers had ze in de verkeerde volgorde gezet
              Daarna had ik een , in de plaats van een . Dus was ook niet goed
              Het grootste probleem was dat ik geen overdrachtsverklaring had
              Heb deze toch nog kunnen opmaken en laten tekenen door de vorige eigenaar 2 jaar na aankoop
              Heb ze nu gehad

Comment

echt bizar,de een geen enkel probleem en de ander heel veel,en wss enkel doordat er mensen extra zijn ingezet die er geen verstand van hebben om de achterstand te verwerken

Comment

Zo zie je maar weer het ene probleem na het andere ik heb nu het volgende meegezonden als info vier grijze roodstaart papegaaien met allemaal gesloten ringen en allemaal gechipt. ringen info van drie papegaaien eentje met een niet leesbare ring maar ook gechipt. alle chipnummers opgeschreven. alle vogels via marktplaats,geen bewijzen van vorige eigenaren en dus geen aankoopnota's wel patiŽnten info meegestuurd van de dierenarts van voor 01-01-2017 ook alles gechipt voor die datum........hoop dat het goedgekeurd word anders zit er niks anders op om het via een andere weg aan te kaarten dat het daar een zooitje is van iedereen doet maar wat om de achterstand in te werken,ben eventueel ook van plan dan om juridische advies in te winnen als het niet goed opgelost wordt.

Comment

ja dit is niet iets wat je hobby er leuker op maakt
                    het kost je heel veel tijd en kost ook nog eens geld ook waar je niet om gevraagd hebt en kon verwachten ten tijde van de aanschaf

Comment

Aanvragen EU-Documenten is echt een uitdaging,voldoen aan alle voorwaarden die ze stellen is volgens mij niet haalbaar en als je gaat bellen en er uitleg aan geeft krijg je .......ja meneer wij hebben die regels niet gemaakt......en u aanvraag heb ik niet beoordeeld.Aanvullende info toegestuurd en aangetekend want je wil dat het ook aankomt en wat denk je........Pffffff gewoon zoek schijnt het......Track en Trace meld bezorger is onderweg,contact met post NL ja is postbus nr moet voor getekend worden en kan dan afgehaald worden......maar waar is het nu.....Contact gehad met de R.V.O we gaan het uitzoeken....ach waarom zo moeilijk stelletje.....

Comment

ja het is te gek voor woorden
                        je kan ook het beste alles elektronisch verzenden dan weet je zeker dat het aankomt
                        en dan bellen ze je nog over dingen zoals de herkomst bij een niet geregistreerde of niet leesbare ring,en gezien je dat vaak zelf ook niet weet en geen aankoop bewijs hebt zetten ze er dan op herkomst onbekend
                        je kan zo geen grijsje meer nemen zonder papieren ook terwijl er nog volop aangeboden worden

Comment

December 2018 heb ik de aanvraag voor de cites papieren ingediend bij de RVO.
                          Waarom toen pas?? mij was verteld dat dergelijke papieren niet nodig waren als je geen intentie had de vogels te verkopen of over te dragen.
                          Echter toen er in December eieren werden gelegd en dus mogelijk jongen zouden komen heb ik toch maar een aanvraag ingediend.
                          de vrouw is een Nederlandse vogel met voetring en aankoop papieren maar de man had ik alleen een bewijs van aankoop en de historie van de dierenarts van.
                          we hebben hem in Januari 2017 wel laten chippen.
                          alles wat ik had heb ik gefotografeerd en in een Word-document gezet (scanner kapot) en als bestand meegezonden.
                          dit was kennelijk voldoende want vandaag vielen de Cites-papieren op de mat .
                          Last edited by MGaljema; 26-01-19, 06:00.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                          Working...
                          X