Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e hands kooi, wel of niet doen?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2e hands kooi, wel of niet doen?

Dag allemaal,

Is het verstandig om een 2e handskooi aan te schaffen?
    Ik ben namelijk bang voor vogelziektes. Kunnen deze worden overgedragen per kooi? Of is er een manier waarop je de kooi kan reinigen, zodat je toch gebruik kan maken van een tweedehands kooi. Ik wil echter geen risicos lopen.

Groetjes Anouk

Is het verstandig om een 2e handskooi aan te schaffen?
    Het zal goedkoper zijn als een nieuwe.

Kunnen deze worden overgedragen per kooi?

Of het mogelijk is of niet zijn de meningen over verdeeld, maar naar mijn idee is het zeer goed mogelijk om via de kooi cq de mest op/in de kooi of via het ongedierte wat op/in de kooi zit overdracht te laten plaats vinden indien het tijdsbestek tussen de oude en nieuwe bewoner maar kort genoeg is.

Of is er een manier waarop je de kooi kan reinigen, zodat je toch gebruik kan maken van een tweedehands kooi.
    De kooi eerst goed wassen met chloor/bleek/dettol en daarna in spuiten met hallamid/F10 in laten werken en dan weer reinigen met water verkleind de kan op enorm om niet te zeggen volledig maar hangt ook weer samen met hoe goed reinig ontsmet men de kooi.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

ben het met het bovenstaande eens
      het is wel even werk maar dan ben je wel goedkoper uit
      een half jaar leeg laten staan verkleint de kans nog meer maar er is bijna niemand die dat doet

Comment

Een gebruikte kooi kan je gerust overnemen mits je hem maar met een goed ontsmettingsmiddel reinigt dan is er niks aan de hand,wel nieuwe stokken erin doen.je kan je heel druk maken over het overbrengen van ziekten maar dan kan je ook je visite niet vertrouwen die kunnen ook van alles mee brengen van papegaai naar papegaai.

Comment

dat is ook waar,en zelfs in de supermarkt zou je wat mee kunnen nemen
          maar als je zover gaat zou je niks meer kunnen

Comment

maar ik snap jou gedachte wel en het is helemaal niet verkeerd om over zulke dingen na te denken

Comment

Maar dat schrijf ik ook niet dat het verkeerd is om erover na te denken,het is juist goed dat de vraag gesteld word en dat je de juiste info krijgt daarom schreef ik ook dat het wel verstandig is om alles wat erin de kooi zit aan stokken nieuw aan moet schaffen ook eventuele betonnen slijt stokken. en als je er tijd voor neemt om de kooi grondig en met het juiste middel schoon te maken is er niks aan de hand ondanks dat er mensen zijn die schrijven geen risico nemen en gewoon nieuw kopen.

Comment

ik doe speeltjes en beton stokken gewoon in de vaatwasser en schoon zijn ze

Comment

Je zou kunnen vragen waarom de tweedehands kooi weg moet?
                  In ons geval heb ik Chica's tweede kooi wel tweedehands gekocht, van mensen waarvan de papegaai tegen het raam dood was gevlogen. In dit geval heeft die kooi bij die mensen negen maanden leeggestaan en toen hadden ze toch zoiets van er komt geen nieuwe gaai meer. Andere vogels hadden ze niet.

Hier thuis heb ik de kooi wel helemaal gedemonteerd, alle onderdelen ontsmet en op z'n heetst nagespoeld onder de douche.

Speeltjes, touwen en dat soort dingen zou ik niet gauw tweedehands kopen, tenzij het heel goed te reinigen is.

Groetjes, Ingrid

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                  Working...
                  X