Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schuw van handen, maar niet om op te staan...?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Probeer te onthouden dat je niet iets voor elkaar krijgt in 5 dagen waar de meeste vogels misschien wel 4 weken of meer voor nodig hebben. Leg geen tijdsdruk op de verwachtingen die je hebt. Dit zal altijd tegen vallen. En de vogel kan hier niks aan doen.

Probeer alles op het tempo van de vogel te doen. En niet het tempo dat We zelf graag willen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Hm.. Zal maar een stoel op een meter van moeten zetten. Zal dit morgen eens doen. Doe ongeveer 3min vijf keer op een dag. Morgen zal het wat minder zijn omdat ik late shift heb.

Comment

Probeer in ieder geval te zorgen dat je erachter komt op welk moment de vogel wegklimt. En zorg zodra je dat weet dat het wegklikken voor bent. Door eventueel wat meer afstand te houden. En daar plaats te nemen, zachtjes tegen de vogel praten en wellicht na 5 min proberen dichterbij te komen. Zodra je aan je vogel merkt dat hij ongemakkelijk wordt ( veren in de nek omhoog) of wat voor lichaamstaal dan ook waaruit je op kan maken dat hij weg wil blijf dan op die plek tot de vogel weer op zijn gemak Is. Laat hem weer enkele minuten wennen dat je dichterbij bent.

En ga zo telkens een stukje dichterbij
        En probeer het vooral niet te overhaaste
        Ik weet zeker dat als je dit op de juiste manier aanpakt je vrij snel verbetering zal zien

Succes

Comment

Met dat ik daarnet Arya (edelpapegaai) een druifje van men hand liet eten, dacht ik van zal het eens proberen met rosa (grijze roodstaart), voor ik de druif liet zien aan roza en was een meter voor haar kooi zei ze "yo" deed poortje open en ze bleef kalm, liet haar stuk druif zien en ze kwam van zelf dichter bij, als beloning liet ik haar even knabbelen daarop, deed men hand lager en daar ging ze ook naartoe..

Deed men hand nog lager samen met men andere hand en ze kwam na treuzelen toch voor die druif.
          Liet haar rustig knabbelen, met mijn andere hand kon ik haar kropje zachtjes strelen al wetend 1 verkeerde of te snelle beweging en ze zou weg zijn. De druif was op, vroeg een kusje die ik ook kreeg met een tong erbij en ze klom terug naar boven, liet haar dan met rust.

Comment

Super om te horen zo zie je maar dat als je goed naar vogel kijkt en de lichaamstaal begint te begrijpen van je vogel dat ze super intelligent zijn en heel snel leren.

Het moeilijkste van het tam make en trainen van een vogel Is dat We zelf niet te hard van stapel moeten lopen.

Ik zeg Job well done. En blijf vooral je vogel met alles goed in de gaten houden. Stap voor stap en niks overhaast dat werkt het beste.

Maar zo te merken ben je zeker goed bezig

Comment

Ads onder in topics

Collapse
            Working...
            X