Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar een berichtje van Gino

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zomaar een berichtje van Gino

Hallo allemaal,Gino is nu 14 weken en het gaat goed met hem. Alleen pellets eet hij bijna niet. We hebben het een week vol gehouden om alleen pellets te geven en 's-avonds pap en hij was 30 gram afgevallen. Toen hebben we besloten om hem toch zaad te geven met pellets en natuurlijk liet hij die pellets liggen heel af en toe eet hij er een paar. Maar ja als wij iets niet graag eten doen wij het ook niet. Verder eet hij wel een beetje groente en fruit. Douchen vind hij leuk kun je op de foto zien. Als hij ergens niet aan mag komen en we roepen nee dan stopt hij ermee. Verder is het een rustige vogel die weinig schreeuwt en heel tevreden is en niet bijt.Als we thuis komen mag hij uit zijn kooi en dan kroelen we met hem vind hij helemaal geweldig. Dan laten we hem rond lopen en spelen met hem. Dan zetten we hem weer boven op de kooi of als het mooi weer is buiten op zijn klimboom. Hij poept bijna niet in zijn kooi maar zodra hij rond loopt poept hij meteen.Zaterdag gaan we weer naar Dieca om hem voor de 2x te laten kortwieken, maar we laten hem niet te kort kortwieken anders kan hij niet goed meer landen wat hij nu vanaf zijn kooi wel kan.Groetjes Dirk, Anja en Gino

221 - Zomaar een berichtje van Gino - altijd leuk

Hallo Dirk, Anja en Gino,
    Jammer dat Gino geen pellets wil eten... maar ja 30 gram gewicht verliezen.. ik kan me voorstellen dat je overstag gegaan bent. Maar wie weet kan je het later nog eens proberen of je doet het geleidelijk aan met beetjes bij zijn zaadvoer. Als hij goed groente en fruit eet is pellets voeren natuurlijk minder belangrijk, eet hij echter geen pellets is het wel wijs dat hij wat extra kalk binnen krijgt.
    En ja... dat niet poepen in de kooi... dat zit me een beetje dwars. Je moet het me maar niet kwalijk nemen maar ik wil je toch wel ergens voor waarschuwen.
    Het is toch niet zo, dat zodra hij buitende kooi zijn behoeftes doet dat jullie hem dan lovende woordjes toespreken en dat Gino bewust zijn poep ophoudt totdat jullie er zijn zodat hij kan tonen dat hij netjes buiten de kooi poept.
    Mocht dat het geval zijn... pas dan goed op.. want het ophouden van zijn poep kan op den duur echt problemen aan zijn darmen geven.
    Groet,
    fkbmac
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Poep

Hoi Mac,.
      Bedankt voor je bericht, maar hij poept inderdaad bijna niet in zijn kooi maar als hij moet dan doet hij het wel in zijn kooi. Ik denk dat het toevallig allemaal zo gegaan is. Altijd als hij uit de kooi gaat en op de grond zit dan poept hij en inderdaad we zeggen wel tegen hem Gino poeps gedaan. We proberen wel als hij gaat poepen op de grond om er een stukje keukenpapier onder te houden en als hij perongeluk daar op poept zeggen we wel lovende woorden tegen hem.
      Groetjes Dirk,Anja en Gino

Comment

1 - Poep

Hallo Dirk, Anja en Gino,
        Ik denk dat het dan wijs is in de kooi ook een stuk papier (bijvoorbeeld onder zijn zitstok) te leggen en dat je hem daar zijn poeps op laat doen voordat hij de kooi uitkomt.
        Dat kan je hem vrij eenvoudig leren. Daarna als je weg bent en hij heeft buiten jullie aanwezigheid een poeps op dat stuk papier in de kooi gedaan  kan je hem ook overdreven loven. 
        Op die manier leert hij dat hij het niet op hoeft te houden en dat hij een soort toilet heeft in de kooi.
        Succes ermee.
        Groet, fkbmac

fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Ads onder in topics

Collapse
        Working...
        X