Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

drakie heel enthousiast

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• drakie heel enthousiast

Hallo allemaalIk heb een vraagje als wij Drakie uit zijn kooi halen, is hij vaak zo enthousiast dat hij niet snel genoeg bij mn hand kan komen. Maar als hij dan op wil stappen pakt hij met zn snavel mijn hand of mn vinger beet en stapt dan op. Mogen we dit toelaten dat hij eerst onze hand pakt??? (soms gaat dit best wel hard omdat hij er zo graag uit wil)We straffen hem er nog niet voor omdat we niet goed weten of dit gewoon is??ik doe een foto erbij waar ik hem lekker aan t kroelen ben soms zit hij wel een half uur met zn ogen dicht en kan ik hem heerlijk aaien En als ik zeg kusje doet hij zijn tongetje tegen mn lip aan echt heel liefGroetjes Angèl en Drakie

1 - drakie heel enthousiast - overenthousiast?

Hallo Angèl en Drakie,
    Mooie foto, je ziet Drakie gewoon genieten... prachtig.
    Nu even over je vraag...
    Wat Drakie doet is vastpakken om te kunnen klimmen. Dat is natuurlijk totaal iets anders dan bijten.
    Als je er geen last van hebt en je vindt het niet storend dan hoef je er niet op te reageren en je gaat gewoon verder zoals je het altijd gedaan hebt. Mettertijd zal het vanzelf wel minder worden.
    Wil je het hem afleren dan moet je hem in ieder geval niet straffen!!
    Je zou dan bijvoorbeeld aan kunnen geven dat je hem uit de kooi gaat halen, je doet het deurtje alvast open maar je wacht even todat Drakie wat rustiger geworden is. Bovendien benader je hem op zo'n manier dat hij helemaal niet hoeft te klimmen om op je hand te komen.
    Je kunt ook iedere keer als hij met zijn snavel je vinger of hand wil vastpakken  deze hand of vinger terugtrekken en duidelijk "nee" zeggen.
    Op den duur moet het dan wel lukken dat hij je niet meer vastpakt.
    Succes ermee,
    Groetjes
    fkbmac
    fkbmac www.koppiekrauw.com

Comment

Ads onder in topics

Collapse
    Working...
    X