Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gedrag edelpopjes....pleisters aub!

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gedrag edelpopjes....pleisters aub!

Ik lees toch heel erg veel dat eigenaren problemen hebben met hun vogel. Ik denk dat de meesten zich toch verdiepen in hun vogel. Ik vraag me af hoe het dan toch zo 'uit de hand' kan lopen.
    Het zijn slimme vogels. Hun gedrag werkt vaak averechts. Als ze elke keer zo agressief is en zo hard bijt komt ze er bij mij minder uit. Dat snapt ze natuurlijk niks van.
    Maar mijn enthousiasme wordt wel minder als ik voor de zoveelste x een doosje pleisters loopt te halen. Er is toch ook wel een andere communicatie mogelijkheid dan mij vernielen? Dat doen ze in de natuur toch ook niet bij elkaar?

Waarom is een papegaai zo lastig?? ;-))
    Of waarom ben ik zo onhandig met mijn edel?? ;-)))

haha,ik moet hier een beetje om lachen omdat ik het ook meegemaakt heb,maar dan echt extreem.
    heb ooit een jong popje gehad die me op een gegeven moment gewoon aanviel.
    ik moest alles met oven handschoenen aan doen.
    het was echt zo erg dat ik toen dacht ik heb hulp nodig.
    en ineens ging het weer steeds beter.
    edel popjes kunnen echt heel erg lastig zijn,maar meestal is het van voorbijgaande aard.

Comment

Ik denk dat ze momenteel goed haar mannetje kan staan in een kemphanengevecht!!
      Ze rent nu over de vloer, grommend, staart breed, snavel over de grond..en valt de omgeving aan *zucht* Laatst hing ze letterlijk aan mijn slipper. Bleef ze in mijn broek hangen. Dus moest mijn been het ontgelden.
      Hoe lang duurde het bij jou???

Comment

sorry,moet weer lachen,zie het helemaal voor me.
        het is echt een ramp om dat mee te moeten maken ik weet het.
        het heeft hier toch wel een paar weken geduurd wat ik me kan herrineren,het is alweer geleden.
        ben toen ook even bang voor haar geweest en dat gebeurt niet snel.
        ik liet haar ook maar wat razen,ging bijvoorbeeld met mijn benen op de bank zitten en hield dan een balletje aan een touwtje voor haar neus zodat ze daar zich op kon botvieren

Comment

Pop van 8 maanden en ook niet meer zo aanhankelijk

Tja, zelfs samen een appeltje eten vindt ze niet meer leuk, ze eet een stukje en geeft al aan dat ze terug naar de kooi of boom wil. Als ik haar niet begrijp, dan tikt ze even maar haar snavel op mijn hand, zo, van kom, naar de kooi aub.

Ze is niet vals, of bijterig, maar je merkt dat ze verandert in een dametje met een sterk dominante kijk op het leven. Ik ben geen edelman die haar slaaf is, maar zo worden wij mensen wel behandeld. Niet dan?
          Ik bedoel, in de natuur van de edels gaat dat toch ook zo? De pop bepaalt alles en de rest mag eromheen bewegen. Dus ik maak wel duidelijk wat wel en niet mag, maar ik respecteer haar karakter. Als zij grenzen aangeeft, dan laat ik haar met rust. Ik heb bewust deze soort uitgezocht en ben heel tevreden, maar je moet op je hoede blijven.

Verder heb ik begrepen dat je problemen kan ondervinden als je het diertje zelf gevoed hebt na aankoop, dus geen zelfstandige eter hebt gekocht. Je wordt dan als nestgenoot beschouwd door het diertje en dan krijg je ook wel eens een waarschuwingsbeet of tik. Dan mag je niet te dichtbij komen of niet altijd als jij dat wilt. Met nestgenoten wordt geen hechte band opgebouwd, dat is in de natuur zo geregeld.

Het is nu eenmaal een wild dier en geen echt huisdier en dat vergeten wij misschien ook wel eens.

Het is een prachtig diertje en ik ben heel blij met haar, vergeven en vergeten is ook van belang!

Comment

het kan ook anders hoor
            ik ben gezegend met een popje met een mannen karakter
            is altijd lief en makkelijk,kan haar ook altijd bij iedereen zetten enz,zelfs toen ze een ei had
            het is wel een uitzondering voor een popje maar het komt voor

Comment

@Edelvrouw: een edelman die haar slaaf is... :-))
              Nou was dat maar waar...het is meer een krabpaal ipv een slaaf.

Ik wil haar eigenlijk een keer wegbrengen om haar nagels te laten knippen of vijlen (weet niet hoe ze dat doen). Ik ben alleen bang dat ik gevarengeld, schadevergoeding, smartegeld of iets dergelijks moet gaan betalen. Ik zou nl ook niet bij een piranha de nagels gaan knippen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze heeft een slijtstok in haar kooi maar die doet onvoldoende het werk. Een manicure is nu echt wel nodig omdat ze mijn hand perforeerd.

Comment

weet niet waar je woont
                anders zou ik het wel voor je willen doen

Comment

@Milaja: tussen Apeldoorn-Arnhem. Wordt dat gevijld of geknipt? Ze laat denk ik niks van je heel. :-|
                  Las wel eens dat ze in een doek worden gewikkeld? Is ze ook niet gewend.
                  Ik heb een hele tijd terug een goedkoop elektische vijl gekocht. Die heeft ze proberen te versnipperen...Geen groot succes dus.

Comment

dat is wel ver
                    inderdaad in een handdoek en dat is geen een vogel gewend
                    gewoon met een nagelknipper
                    als je je telefoonnummer via een pb stuurt en ik krijg hem snel kan ik misschien iets voor je betekenen
                    want moet straks naar Enschede en kom dan een beetje langs je zeg maar

Comment

@milaja: lees het nu pas. Ivm ziekte en crashen van mijn iphone.
                      Ik kan ook wel een x met haar naar de 'winkel' gaan. Moet ik een reiskooi regelen. Denk ook niet dat ze daar echt blij van wordt.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Comment

ja jammer,had he graag geholpen
                        weet niet wanneer ik weer een beetje je kant op kom,meestal is dat ineens zonder planning

Comment

@milaja: nou ze heeft al heel lang de nagels te lang. Heb ze nog nooit laten knippen. Maar zo gaat het ook niet. Als je haar in een doek wikkelt komt ze er dan niet gehavent weer uit? Ik denk niet dat ze rustig blijft liggen.....

Comment

met zijn 2en is altijd makkelijker als dat je het alleen moet doen
                            bij niet tamme gaaien leg ik er ook eerst nog een vang net over zodat ik het pootje makkelijker kan pakken
                            en jij komt er eerder gehavend vanaf als zij :-)

Comment

@milaja: owww..dat klinkt ook veelbelovend. Brrrrr....
                              Gaan die nagels niet splijten wanneer je het met een nagelknipper doet? Ik heb een speciaal knippertje voor mijn konijnen. Zal wel zelfde soort nagels zijn (of?). Kan ik wel eens proberen.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                              Working...
                              X