Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verenstof Edelpapegaai

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verenstof Edelpapegaai

Goedemorgen allemaal,

Sinds een tijdje zit ik met een brandende vraag!
    Ik heb een behoorlijk allergie voor vogelstof op jongere leeftijd nooit last van gehad en sinds ik ben bevallen wel, heel vreemd!
    krijg dikke ogen,jeukende neus en mond, niezen ect.
    Achter mijn allergie ben ik gekomen toen ik een grijze roodstaart kocht en dus last kreeg van die symptomen helaas is mijn grijsje overleden op 1 jarige leeftijd(PBFD) dit was erg moeilijk en ik heb er heel veel verdriet van gehad( heb ik ook hier een forum over gehad)
    Nu een dik jaar verder ben ik verhuisd nog meer ruimte mis ik toch echt wel de vriendschap van een vogel
    omdat ik dus las dat een edelpapegaai geen verenstof had of weinig en dus perfect zijn voor mensen met een allergie zit ik te overwegen om deze prachtige vogel te nemen.
    Ik heb er zo veel over gelezen maar mijn belangrijkste vraag is Kun je nou echt niet allergisch zijn voor een edel?

ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden
    Sjaako 11-07-2012 i will never forget you

Misschien minder dan bij een andere papegaai (weet ik niet)....maar mijn edel heeft echt wel verenstof. Je moet de bank waar ze op zat niet zien na een poetsbeurt van haar....

Comment

Ik kan het ook niet oneens zijn met voorgaande mening. Ook mijn beide edels verliezen toch aardig wat stof, dagelijks zuig ik meerdere malen kleine veertjes en stofjes weg. En als ze zich even uit schudden dan komt er 'een wolk' stofjes vanaf.

Ik ben bang dat als je echt allergisch bent, je ook voor een edel allergisch zult zijn.
      Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

Comment

Dankjewel voor de reacties hier voor! ja daar ben ik dus ook een beetje bang voor misschien dat ik toch maar eens naar iemand moet gaan die een edel binnen heeft zitten en anders eventueel een luchtreiniger erbij aanschaffeb ik heb gehoord dat dit ook heel erg goed helpt
        alvast bedankt voor jullie reacties
        Sjaako 11-07-2012 i will never forget you

Comment

Ja, je kan allergisch zijn voor de edel en zal je dus achter moeten komen.
          Ga bij mensen langs die edels hebben en verdiep je in de edel het is toch een andere vogel dan een grijsje

Sent from my HUAWEI W2-U00 using Tapatalk

Comment

Verenstof Edelpapegaai

@drnoexx: even off-topic misschien...maar wat vind je kenmerkende verschillen (bedoel ik niet de kleur)?

Comment

Srry voor de late reactie,
              Het zeer eigenwijze karakter van een edel, en dan heb je de alles bepaalde pop. Waar normaal gesproken de gaaien samen leven heeft de pop meerdere mannen en de pop bepaald wat en wanneer iets wordt gedaan.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
              Working...
              X