Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trainen caiques

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Trainen caiques

Zoals in het topic over Kwiebuz al staat, lijkt het me dat het een slimmerdje is en ik denk dan ook dat hij nog extra veel geprikkeld moet worden in zijn intelligentie. Nu ben ik bezig met hem met freeflight wat hij erg leuk vindt en dit gaat ook redelijk goed al. Nu wil ik nog wel meer met hem doen. Zo ben ik bezig geweest met de teach box. Dit heb ik ook al succesvol bij mijn andere gaaien gebruikt (bb en grijsje). Maar als Kwiebuz uit de kooi is wil hij...SPELEN!!!!
    Ik vind het lastig om hem te trainen, omdat hij alles doet behalve waar ik mee bezig ben. Ook in prikkelvrije ruimtes is hij afgeleid. Het liefst wil hij met mij spelen. En als ik dat niet toe laat (het is immers een train moment en geen speelmoment), dan zoekt hij wel iets anders of gaat gewoon rond rennen.
    Wie o wie heeft er tips/ideeŽn om onze Kwieb beter gefocust te houden tijdens de trainingsmomenten?

Hoi Egwene,

Heel herkenbaar, het is moeilijk de aandacht van de caique vast te houden, als hij dit niet wil, wat wellicht zou kunnen helpen is dat je hem uit de kooi haalt en hem eerst laat spelen zodat hij zijn energie wat kwijtraakt, even lekker knuffelen, dan het serieuze werk.
    Bij spelletjes combineer ik het speelse met het trainen bijv. het apporteren van een balletje, eerst ermee laten spelen dan het balletje wegrollen en het comando kom hier geven, bij ons reageren ze goed op het comando kom hier, daar maak ik gebruik van, trots komen ze het balletje brengen zodat ik het weer weg kan gooien. Ze doen dit een aantal keren en dan zijn ze weer afgeleid, klaar om kattekwaad uit te halen.
    Bij ons is door gebruik te maken van hun bereidheid tot, hun nieuwsgierigheid, hun speelsheid juist een factor die bepalend is voor iets te leren, het werkt alleen als ze het zelf willen, ze zijn te eigenwijs/zinnig als ze iets willen gaan ze tot het uiterste om het te krijgen en als ze iets niet willen idem, ze verstoppen zich zelfs om weg te komen onder de kussens, net of we het niet door hebben. Heel veel succes met het trainen van Kwiebus, ik hoop dat je hier iets mee kunt.
    Mvg. Julia
    Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.>>

Comment

Ik zelf heb dat probleem met mijn grijsje...
      Ze wil van alles maar niet wat ik wil.
      Eerst spelen en ravotten, kroelen en dan misschien iets leren???
      Ik ga het morgen uitproberen

Groetjes Marie-Louise en Kippie
      Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

Dank jullie wel voor de reacties.
        Ik heb inmiddels een mooie standaard gemaakt die ik op mijn kamer heb gezet. Daar ben ik eens gaan kijken hoe ik Kwiebuz rustiger krijg volgens wat jullie schreven.
        Ik heb Kwiebuz op de standaard gezet en hem daar lekker laten spelen. Mijn doel was ook om hem te leren dat hij daar moest blijven zitten en eraf mocht als ik dat aangaf. Het eerste kwartier vloog hij steeds naar me toe. Dus consequent terug gezet. Uiteindelijk ging hij lief spelen op de standaard. Toen ik hem na een tijdje riep (zoals ik doe met de freeflight trainingen) kwam hij naar me toe en heb ik samen met hem gespeeld. Ik denk dat dat een goede eerste stap is. Hij was rustiger en het hele idiote drukke was eraf. Vanuit daar wil ik de volgende keer gaan proberen om dan met hem te trainen.

Het werkt dus inderdaad om hem eerst zijn vele energie even te laten kwijt raken om hem daarna meer geconcentreerd te laten zijn.

Comment

Hallo allemaal,
          Wat voor soort afdekdoek voor de nacht is geschikt voor een sloopgrage witbuik? Die van ons heeft er al een paar helemaal aan gort geknaagd. Wie heeft een idee?

Groet Ron

Comment

Hallo allemaal,
            Wat voor soort afdekdoek voor de nacht is geschikt voor een sloopgrage witbuik? Die van ons heeft er al een paar helemaal aan gort geknaagd. Wie heeft een idee?

Groet Ron

Comment

Daar kan ik heel kort over zijn, geen
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse
              Working...
              X