Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

yandaya en zonparkiet als koppel?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• yandaya en zonparkiet als koppel?

Hallo ik heb een yandaya parkiet en een zonparkiet nu lijkt het erop dat ze broeds zijn steeds voer over geven. In de bank hebben ze een nest gegraven nu hebben we de kussens vervangen maar beschermen de plek nog steeds. Ook gaan ze vaak in hun slaaphut en gaan dan plat liggen en kan je ze overal strelen. En ze zitten steeds met de kont tegen elkaar aan te wrijven. De yandaya is nu bijna 2 en de zonparkiet 1,5. Ik heb geen idee of het mannetje en vrouwtje zijn. Is het mogelijk überhaupt dat deze twee verschillende soorten een bevrucht ei kunnen gaan leggen? En ik dus in de toekomst jonkies kan krijgen?

groetjes

in de toekomst is dat zeker mogelijk want ze zijn beide uit een zelfde soort,aratinga
    alleen zou je dan wel bastaards kweken,weet niet of je dat wel zou willen dan
    weet niet of ze beide al broedrijp zijn op het moment maar oefenen doen ze dus al
    sommige soorten treden (paren) op elkaar en sommige naast elkaar
    en liefde kan je niet tegen houden he
    super leuk dat ze het zo goed kunnen vinden

Comment

even voor de duidelijkheid
      is het een jendaya,of een nandaya,jendaya staat heel dicht bij de zon parkiet

Comment

Hoi bedankt voor je antwoord het is een jendaya. Ja ze kunnen het erg goed vinden blijft alleen de vraag of ze wel man en vrouw zijn. Misschien in de toekomst is laten testen. Ja mij maakt het in principe niet zoveel uit als het bastaards zijn een nestje is natuurlijk heel leuk al zou ik ze niet kunnen houden. 2 van deze beestje is al meer drukte makers af en toe haha.

Comment

enig idee hoe zo bastaard er uit ziet? kan nergens foto's er van vinden op internet ben wel benieuwd.

Comment

Als je ze niet zelf kan houden zou ik het niet doen.
            Mochten ze uiteindelijk niet goed terecht komen en wordt ermee doorgekweekt,
            komen er alleen maar steeds meer minder goeie vogels uit ;-)
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

zit wat in maar hoe zit het dan met kruisingen van ara's? Die zie je ook en zijn toch ook niet per se slecht? Ik zou ook nooit de vogels zou maar aan de eerste en beste verkopen.

Comment

Zo bedoel ik het ook niet, maar uit ervaring ..... je weet nooit wat erna gebeurt ;-)

Met ara's gebeurt het ook idd, alleen kan je dan niet onder de soort uit, de jendaya
                en zon lijken zoveel op elkaar dat dat moeilijk te zien is, maar kan na een aantal keer
                doorkweken pas naar voren komen, dat er bijv een "zonnetje" wordt geboren met bijna
                geen geel in de veren bijvoorbeeld..
                Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

inderdaad lijken ze als ze jong zijn op elkaar,maar niet als ze volwassen zijn
                  en in principe maakt het niet uit hoe er gekweekt wordt,als men het mooi vind is het toch goed,het karakter is hetzelfde
                  het zou alleen maar een probleem zijn met inteelt,verder alleen dat het niet raszuiver meer is zoals vele vogels en men vindt ze soms alleen maar mooier zoals de ara mix
                  heb gewoon plezier van je vogels,en verder zie je wel weer

Comment

Hoi Hoi ja het is ook niet de bedoeling er mee te gaan fokken. Maar als het gebeurd dan gebeurd het. Ik denk ook wel dat het mee zal vallen dat er mee door gefokt mee zal worden. Hoeveel van de verkochte vogels belanden daadwerkelijk bij een broodfokker? Ik zou persoonlijk als ik het idee heb dat het niet pluis is de vogeltjes nooit aan zo iemand verkopen. Ook als iemand het beestje de hele dag in ze kooi houd en af en toe er maar uitlaat.IK hou ze dan nog liever zelf al zou ik dan moeten verhuizen ivm de geluids overlast haha.Maar voor een leuke gezelschapvogel bij iemand thuis met wat ervaring en een goed hart is er niks mis met een bastaard denk ik zo. Maar verlopig hoef ik me daar niet druk om te maken aangezien ze pas vanaf hun 2 levensjaar geslachtsrijp zijn.

anyway thank voor jullie antwoorden weet in iedergeval dat het kan als ze man en vrouw zijn dit ga ik binnenkort wel even laten testen.

groetjes

Comment

vind dat je helemaal gelijk hebt
                      het is een heerlijk stel en dat ga je ook niet zomaar uit elkaar halen (heb je fimpjes bekeken,wat zijn ze mooi en lief he)
                      ik vind het geluid ook wel meevallen met 2,toen ik er 6 had was het veel erger haha,en hoe tammer ze zijn hoe minder herrie ze maken
                      ben zelf ook heel blij met mijn koppel zonnetjes die ik nog heb,prachtige lieve vogels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
                        het is een heerlijk stel en dat ga je ook niet zomaar uit elkaar halen (heb je fimpjes bekeken,wat zijn ze mooi en lief he)
                        ik vind het geluid ook wel meevallen met 2,toen ik er 6 had was het veel erger haha,en hoe tammer ze zijn hoe minder herrie ze maken
                        ben zelf ook heel blij met mijn koppel zonnetjes die ik nog heb,prachtige lieve vogels

Hoi ja dankje wel zijn idd erg mooi geworden vond de gene ook waar ik laats was om ze te kortwieken. Nee die haal ik zeker niet uit elkaar. Herrie maken kunnen ze wel hoor als ze wakker worden of als ze iets zien maar over algemeen zijn ze over de dag rustig. Moet wel zeggen dat paulie er soms een handje in heeft om mij te bijten als ik hem wil op laten stappen. Denk misschien omdat die broeds is. Inmiddels gaat dit wel beter laat hem opstappen met een snoepje voor ze neus. Maar 6 joh wat leuk! Zou er ook liefst meer willen van deze maar we hebben een blauw gele ara al ff in gedachten om er bij te nemen. Maar we hebben de knoop nog niet door gehakt met als rede dat we bang zijn dat de aratinga's dit misschien niet accepteren en we bang zijn voor geluidsoverlast. Ze zitten nu met ze 2en op een grote javaboom deze was aangeschaft voor eventueel een ara in de toekomst

Comment

haha,6 bij elkaar wil je niet in de woonkamer hoor als je visite krijgt,en dan nog met net zoveel muisparkieten erbij,allemaal waakhonden
                          de 2 die ik nog heb zitten wel lekker beneden en dat gaat prima maar de muisjes zijn met z'n allen lekker naar boven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten

Je hoeft ze helemaal niet uit elkaar te halen om te voorkomen dat er jongen komen.
                            Het is gewoon niet echt verantwoord.

Ik had mijn 2 zonnetjes ook ter goede trouw aan iemand over gedaan omdat ie erg
                            serieus overkwam en alleen goede bedoelingen had. Na een paar maanden wilde hij
                            niet meer antwoorden als ik vroeg hoe het met ze ging, en blokte me zelfs, Ws heeft
                            deze persoon de vogels niet eens meer, en weet ik dus ook niet waar en bij wat voor
                            iemand ze zijn terechtgekomen...

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
                              Je hoeft ze helemaal niet uit elkaar te halen om te voorkomen dat er jongen komen.
                              Het is gewoon niet echt verantwoord.

Ik had mijn 2 zonnetjes ook ter goede trouw aan iemand over gedaan omdat ie erg
                              serieus overkwam en alleen goede bedoelingen had. Na een paar maanden wilde hij
                              niet meer antwoorden als ik vroeg hoe het met ze ging, en blokte me zelfs, Ws heeft
                              deze persoon de vogels niet eens meer, en weet ik dus ook niet waar en bij wat voor
                              iemand ze zijn terechtgekomen...

Hoi uit elkaar halen was ook niet eens in me opgekomen en zou ik nooit doen omdat ze jongen zouden kunnen krijgen. Zoals ik al zei als ze jongen krijgen dan is dat zo en het lijkt me juist wel leuk als het gebeurd. Ik bedoelde dat ik de jonkies wel weg zou moeten doen als dat gebeurd want zoveel kan ik er niet houden. Maar ja je schat mensen altijd in en gaat op je gevoel af en dat kan helaas soms fout gaan. Maar dit alles is totaal niet aan de orde. De zonnetjes gaan niet uit elkaar en de jonkies zijn er niet en misschien komen die ook nooit En of het verantwoord is zijn denk ik de meningen over verdeeld. Nogmaals het is niet mijn intentie er mee te fokken ik vroeg me alleen af of ze jongen konden krijgen. En als het gebeurt ja dan gebeurt het. Anyways thanx voor je input.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                              Working...
                              X