Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verslag eerste legsel koppel zonparkieten van 2011

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Leuk dat je deze vraag stelt!
    Ik vond zelf ook al dat de jongen vrij snel geel op de vleugels hadden en heb toen gezocht op het internet, daar las ik dat het dan "mindere vogels" zouden worden.......
    Ik schrok hier nogal van en heb dit voorgelegd aan de kweker waar ik mijn koppel vandaan heb ( deze man heeft jaren ervaring met het kweken van o.a. zonparkieten en kweekt ook in kolonieverband) omdat ik wilde weten of ik iets verkeerd deed qua voeding e.d.
    Zijn eerste reactie was een harde lach Hij vertelde me dat er veel spookverhalen op het net te vinden zijn en dat leeftijden die bij foto's staan ook veelal niet kloppen. Kleurverschillen komen voor en heeft te maken van welk deel van het continent de oudervogels van orgine afstammen.
    Een rode of zelf dubbelfactor rood komt ook voor maar dan voornamelijk in Amerika, hij vertelde me dat dat in de bloedlijn zit en het maar zo kan zijn dat je een nestje krijgt waar een rode mutatie uit voorkomt. Ook donkere vlekken op de rug zijn mogelijk net zoals veel meer geel......
    Hij vergeleek het met mensen; blond,donkerblond,bruin,rood,zwart haar het kan allemaal!
    Het is mijn eerste nestje dus ik kan er nog geen oordeel aan verbinden. Wat ik wel weet is dat de antwoorden op al mijn vragen die ik hem heb gesteld tot nu toe allemaal kloppen of uitkomen.
    Groet Harry

Comment

Dankje voor het antwoord Harry!
      Heb ik ook weer wat bijgeleerd.
      Ik had zelf nooit gedacht dat de plaats van herkomst zoveel verschil zou maken.

Ik wens je veel succes met je zonparkieten, en de kweek ervan natuurlijk!
      Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
      -Je suis Charlie-

Comment

Plaats van herkomst heeft vast te maken met het voedselaanbod
        Groet Harry

Comment

waarschijnlijk.
          Ik had ze nog niet veel gezien (gele jonge zonparkieten) en ik ben blij dat ik eindelijk weet hoe het komt dat deze er zijn.
          Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen
          -Je suis Charlie-

Comment

Inmiddels zijn de jongen 5 maanden oud en voordat ze gescheiden worden van de ouders toch nog even een foto gemaakt!
            Als er iemand interesse heeft in de jongen dan stuur me maar een PB.

Click image for larger version

Name:	jonge zonnen maart 2014.jpg
Views:	1
Size:	31,3 KB
ID:	215984
            Groet Harry

Comment

Wat gebruik jij als bodem bedekking?

Ik heb ook een koppel en die gooien constant alles uit het blok totdat de eieren op de bodem van het blok liggen waardoor de eieren op een gegeven moment breken/barsten

Comment

Ads onder in topics

Collapse
              Working...
              X