Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vertoond mijn Ara partner gedrag of juist maatjes gedrag

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vertoond mijn Ara partner gedrag of juist maatjes gedrag

Hallo iedereen sinds een bepaalde tijd als ik mijn blauw gele ara (lizzy) uit de kooi haal na korte periode begint ze behoorlijk te proeven aan mn vingers en hand enzo daarnaast als ik in gesprek ben met anderen familie leden probeert ze af en toe naar met haar snavel in mijn mond te gaan. Gezien haar leeftijd lijkt het me lastig inschatten wat dit dus mogelijk kan zijn. ik heb haar vrij jong gekocht bij een kweeker zelfs gevoerd met pap nog.
    ze is inmiddels in september straks 2 jaar oud.

de relatie met andere gezinsleden is echter wel minimaal
    mn moeder zus en zwager zijn wat bang voor haar en mn vader geeft iets minder aandacht dan mij maar ze heeft wel een goede verhouding met mn vader.
    hoop dat iemand misschien dit kan uitleggen mvg

• Antonia 1968
    replied
    Ik heb meerdere ara's, waarvan de oudsten 12 jaar worden en ook al bijna zo lang samen zitten. Als je het goed aanpakt blijft de interactie met de mens goed, alleen de behoeftes worden door het maatje bevredigd, wat een stuk gezonder is

Leave a comment:

• rohan97
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
    Hormonen kunnen een rol spelen, maar pellets en groentem hebben hier nijs mee te maken. Teveel eivoer en bij hennepzaad wel.
    Overigens hoef je niet strikt te letten op teveel vet. Een ara heeft juist meer vet nodig dan andere papegaaien soorten.
    Dit door middel van ook zaden als zonnepitten ye geven en diverse soorten noten.

Je moet je ara niet in je mond laten komen met de snavel, dat werkt stimulerend en is niet hygiŽnisch, kusje snavel op mond kan geen kwaad.
    Je moet niet niet teveel over haar rug aaien, ook daarmee kan je haar stimuleren in ongewenst gedrag.
    Om partnergedrag te voorkomen en een gezondere leefomgeving, is het beter haar een aramaatje te geven.
    Bedankt voor de tips. En zodra ze indd probeerd mn mond binnnen te gaan corrigeer ik dat meteen. Voor de rest betreft een ara maatje kan dat negatieve gevolgen hebben op de betrekkingen met mensen toch?
    zo ver krijgt ze aandacht van 2 mensen maar die zij ziet als soort genoten maar in dat geval zal dus de mede volgens mij een soort genoot zijn inplaats van mensen

Leave a comment:

• Antonia 1968
    replied
    Hormonen kunnen een rol spelen, maar pellets en groentem hebben hier nijs mee te maken. Teveel eivoer en bij hennepzaad wel.
    Overigens hoef je niet strikt te letten op teveel vet. Een ara heeft juist meer vet nodig dan andere papegaaien soorten.
    Dit door middel van ook zaden als zonnepitten ye geven en diverse soorten noten.

Je moet je ara niet in je mond laten komen met de snavel, dat werkt stimulerend en is niet hygiŽnisch, kusje snavel op mond kan geen kwaad.
    Je moet niet niet teveel over haar rug aaien, ook daarmee kan je haar stimuleren in ongewenst gedrag.
    Om partnergedrag te voorkomen en een gezondere leefomgeving, is het beter haar een aramaatje te geven.

Leave a comment:

• rohan97
    replied
    Bedankt voor het advies ik geef haar indd pellets en groenten. En let strict op het voorkomen van teveel vet.
    verder slaapt ze momenteel na mijn mening wel goed.
    Ik heb eerder na gedacht over een papagaaien training en zou graag bij zoín ara vereniging willen ofzo alleen wordt het behoorlijk zoeken of er 1 dichtbij is in mijn omgeving Friesland of noord Nederland

Leave a comment:

• TamaraRegina
    replied
    Waarschijnlijk gaan hormonen nu een rol spelen. Hoe slaapt ze? Het is aanbevolen om papegaaien apart te laten slapen in het donker en ongeveer 12 uur.
    Geef je haar pellets en daarnaast veel groente? Ook dat helpt.
    Verder zou je wat papegaaientraining kunnen overwegen. Dan zie je echt verschil in gedrag. Je kan ook even kijken op YouTube naar sites van ParrotWizard of Birdtricks of ParrotPlayhouse. Zij leggen daar van alles uit in video's die heel duidelijk zijn en die je gemakkelijk zelf kan proberen. Ook kan je heel veel vinden over hoe je het beste groente kan geven. Heel veel succes ermee

Leave a comment:

Ads onder in topics

Collapse
Working...
X