Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwgele ara kopen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Esther Bekijk Berichten
    Als je zoveel ervaring hebt met papegaaien, waarom koop je dan in vredesnaam je gaaien bij een discus of een dennis.

Als je tot zo'n belangrijke beslissing overgaat voor een dier wat jou kan overleven, had je A kunnen weten dat een kaketoe kan schreeuwen en hard kan schreeuwen (staat echt overal op het internet als je gaat nalezen)en dan kan hij bij Discus in zijn element zijn en dus idd niet schreeuwen net zoals hij nu niet bij dennis schreeuwt, dus hoeft de verkoper niet te hebben gelogen.

B waarom in hemelsnaam een onzelfstandige gaai, iedereen met een beetje ervaring weet dat dit onnodig leed kan veroorzaken en alleen mensen en of bedrijven die alleen puur op winst bejag uit zijn verkopen onzelfstandige.

Denk je nu echt dat de ouders van je blauwgele het zo geweldig hebben bij dennis, heb je langs zijn volieres gelopen? als hij ze al zelf gekweekt heeft, want hij haalt ze geloof ik echt overal vandaan.

Ik zou zeggen hem lekker als je vaste leverancier houden, dan weet je in ieder geval, dat je meehelpt aan het in stand houden van veel papegaaienleed.
    heey ester wat betreft de kaketoe kwam hij mij als een lieve vogel over rusig en stil.
    ik heb het geprobeert 2 weken lang maar het ging echt niet.
    ik ben niet iemand die gouw opgeeft maar het moet natuurlijk wel binnen de perken blijven. meerdere mensen die zelf kweken met ara,s kaketoes die ik ken en bij mij zijn geweest hebben mij als advies gegeven te verkopen of weg te geven om dat de situatie niet normaal was. en dat ik de vogels bij dennis heb gekocht was alleen om dat ik mijn vogel in de opvang kon plaatsen en om dat ik met hem een goede afspraak gemaakt had over mijn vogel. verder kom ik er vaak om het welzijn van mijn vogel te bekijken en zie dat hij super gelukkig nu is. verder praat ik niemand goed of wat die genen doen. alleen ik deel mijn ervaring met jullie. maar blijkbaar word een goede ervaring niet mee getelt en mag je alleen de negatieve arvaringen schrijven. ik ben verder geen dennis papegaai maar michael van ravensberg ik ben internationaal vrachtwagen chauffeur en verder hou ik super veel van mijn dieren . en hun krijg bij mij het beste van het beste

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
      Korting op je ara ?? In ruil voor een kaketoe ??
      Ik denk dat die kaketoe zelfs duurder is dan een ara...

Maar goed, ik ga deze discussie niet verder voeren, ik heb al genoeg gelezen...
      dweilen met de kraan open..

Dennis moeten ze sluiten..maargoed zolang er onwetende mensen daar blijven kopen.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francapapegaaien Bekijk Berichten

Een papegaai moet juist vanaf dag 1 meedraaien in de dagelijkse gang van zaken dus als de baasjes gewoon hun dagelijkse verplichtingen hebben.

Ik zou jou zeker geen gaai meegeven aan het begin van je vakantie, wat jij kennelijk niet weet is dat de papegaai van jouw gaat eisen wat je hem de eerste weken hebt gegeven.
        Een papegaai de eerste weken alle aandacht geven en daarna vele uren minder gaat schreeuwen, plukken en bijten.
        Aub dus niet dom zijn en je goed laten voorlichten, dat kan bij Lorreco, maar ook wij maken graag tijd vrij om te leren met papegaaien probleemloos om te gaan,
        Dit lijkt mij een heel goed advies. Wanneer je alleen in je vakantie tijd hebt voor een dier en anders de hele dag weg bent, kun je beter geen papegaai nemen. Zou jij de hele dag alleen gelaten willen worden? Doe dat dan ook een dier niet aan. Een echte dierenvriend kan ook zonder dier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hareco Bekijk Berichten

Hoi Ikk5, Ik ben benieuwd of je al wat hebt gevonden? Ik ga er vanuit dat ook mijn collega's die je noemde nu al wel jongen hebben, maar per half juli is het gewoon moeilijk een jongen zelfstandige ara te vinden. Ara's zijn echte zomer broeders en het kan zomaar 16 weken duren voordat een ara zelfstandig is.
          Wettelijk mag (sinds januari dit jaar) een blauwgele ara niet eerder dan na 139 dagen (dat is dus geen 16 maar 20 weken = ruim viereneenhalve maand!) van de ouders worden gescheiden. Niet alleen omdat ze anders later eerder gedragsproblemen zouden kunnen ontwikkelen maar ook om de ouders niet uit te laten putten door bepaalde kwekers die het liefst zo veel mogelijk vogels willen verkopen. Het gaat hier dus om dierenwelzijn. Ik heb geen idee hoe je op het zicht kunt controleren of een blauwgele ara ouder is dan viereneenhalve maand maar beroepskwekers moeten een administratie bijhouden en goede papegaaienzaken (zoals Hareco) zouden de leeftijd van hun papegaaien ook aan moeten kunnen tonen, toch?

Comment

Misschien moet je toch eens iets meer lezen over anderen hun vogels om iets te weten te komen over de soorten
            Tsja, het verbaasd me vaak, hoe weinig sommige mensen zich verdiepen en kennis vergaren voordat ze met een dier beginnen. Ik ben er niet voor, dat iedereen eerst een diploma "Dieren houden" zou moeten kunnen overleggen voordat men een dier kan aanschaffen maar voor veel dieren zou dat beter zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerard Bekijk Berichten
              Wettelijk mag (sinds januari dit jaar) een blauwgele ara niet eerder dan na 139 dagen (dat is dus geen 16 maar 20 weken = ruim viereneenhalve maand!) van de ouders worden gescheiden. Niet alleen omdat ze anders later eerder gedragsproblemen zouden kunnen ontwikkelen maar ook om de ouders niet uit te laten putten door bepaalde kwekers die het liefst zo veel mogelijk vogels willen verkopen. Het gaat hier dus om dierenwelzijn. Ik heb geen idee hoe je op het zicht kunt controleren of een blauwgele ara ouder is dan viereneenhalve maand maar beroepskwekers moeten een administratie bijhouden en goede papegaaienzaken (zoals Hareco) zouden de leeftijd van hun papegaaien ook aan moeten kunnen tonen, toch?
              Dat is niet vanaf dit jaar hoor, al een paar jaar.
              Daarnaast reageer je met je 'wijsheid' op een beticht van acht jaar terug, lekker boeiend.
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Dat is niet vanaf dit jaar hoor, al een paar jaar.
                Ik las de op de eerste regel van de "Wet Dieren": "Geldend van 01-01-2020 t/m heden". Het kan natuurlijk best, dat dat al eerder gold.

Daarnaast reageer je met je 'wijsheid' op een beticht van acht jaar terug, lekker boeiend.
                Dat zag ik te laat. Maar met zo'n onmisbaar medium als jij, komt alles toch weer goed

Comment

Ik vind je gewoon vervelend.
                  Je zoekt gewoon iets om te zeggen, kom je aandacht tekort ofzo ??

Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                  Working...
                  X