Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zou ik in aanmerking kunnen komen voor een ara?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zou ik in aanmerking kunnen komen voor een ara?

Beste Ara beziters,

Ik Zou graag een ara WIllen aanschaffen maar eerst checken of het binnen mijn mogenlijkheden licht.

Ik heb eerdere ervaring met papagaaien via mijn grijze roodstaart.
    Ik werk meestal weekends snacht's dus neem aan ruim de tijd voor de vogels.
    ik ben bezig met een kamer isoleren voor een mogenlijke 2de vogel.
    mijn leeftijd is 22 en het liefst Gaat mijn voorkeur uit naar een baby ara.
    Ik ben bewust van de geluiden die hij gaat maken en de strenge opvoeding die vereist is.
    Tuurlijk gun ik het dier de best mogenlijke plek en ben van plan een xxl kooi aan te schaffen om hem de best mogenlijke plek te geven.
    aan de hand van deze informatie hoop ik reacties te krijgen of het misschien mogenlijk is of niet voor mij
    Groetjes rohan.

Hallo Rohan,

dat ara's buitensporig gaan schreeuwen heeft vaak diverse oorzaken, maar meestal door opvoeding.

of een ara in jou mogelijkheden ligt is een vraag die je zelf zal moeten beantwoorden.

heb je de financiŽn er voor?
    heb je de ruimte ervoor?
    ben je je er van bewust dat een baby ara opvoeding veel werk is en kan je dat aan?
    Waarom een ara en niet een 2de grijze erbij?
    houd er rekening mee welke vogel je ook aanschaft om tam te maken, spendeer over 2 jaar nog net zoveel tijd er aan als je nu zou doen.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
      Hallo Rohan,

dat ara's buitensporig gaan schreeuwen heeft vaak diverse oorzaken, maar meestal door opvoeding.

of een ara in jou mogelijkheden ligt is een vraag die je zelf zal moeten beantwoorden.

heb je de financiŽn er voor?
      heb je de ruimte ervoor?
      ben je je er van bewust dat een baby ara opvoeding veel werk is en kan je dat aan?
      Waarom een ara en niet een 2de grijze erbij?
      houd er rekening mee welke vogel je ook aanschaft om tam te maken, spendeer over 2 jaar nog net zoveel tijd er aan als je nu zou doen.
      Veel werk heb ik er zeker voor over
      Finaciele ruimte ja
      ruimte zoals vermeld ja en ben van plan een xxl. kooi te halen die makelijk past.
      waarom een ara naast het feit dat het mooie dieren zijn is het een vriend voor het leven net als een grijze roodstaart.
      over 2 jaar net zoveel tijd is een vereiste neem ik aan en zou ik makelijk aan kunnen voldoen

Comment

Je hebt er nu de tijd voor, dat is mooi.
        Hoe groot is de kans dat je werk verandert ? Of dat je misschien meer overdag gaat werken ?
        Een papegaai heeft qua nachtrust zo'n 12 uur aan ťťn stuk nodig.
        Mooi, dan ben jij naar werk. Maar zodra jij thuis komt en moet gaan slapen, wordt hij wakker en wil aandacht...
        Een vogel die geen maatje heeft zal nog meer aandacht nodig hebben dan vogels die samen zitten. Ik weet niet hoe je dat nu met je grijsje doet ?
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rohan97 Bekijk Berichten

over 2 jaar net zoveel tijd is een vereiste neem ik aan en zou ik makelijk aan kunnen voldoen
          Hier mee wilde ik aangeven dat vaak onbewust de fout gemaakt wordt door met een nieuwe vogel( welk dier dan ook eigenlijk) heel veel tijd aan te besteden i.v.m. opvoeding, om dat zo leuk is, omdat nog nieuw is en over een tijdje (Maanden.jaren) is nieuwtje er af en besteed men minder tijd aan vogel en mag deze zich zelf gaan vermaken. Aangezien ze graag aandacht hebben zullen ze deze gaan opeisen in welke vorm dan ook schreeuwen,plukken,bijten.

Oorspronkelijk geplaatst door rohan97 Bekijk Berichten
          waarom een ara naast het feit dat het mooie dieren zijn is het een vriend voor het leven net als een grijze roodstaart.

een vriend voor het leven klopt, voor zover het mogelijk is om de vriend te worden/zijn van een vogel.
          ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ads onder in topics

Collapse
          Working...
          X