Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog een vraag; mag hij Eiermie van de AH hebben ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nog een vraag; mag hij Eiermie van de AH hebben ?

    Deze Eiermie vind hij lekker ik heb hem twee sliertjes gegeven daarstraks.
    alleen ik weet niet hoe en wat eigenlijk op dit gebied en of hij (amazone Xanthops) dit
    eigenlijk wel mag.,

    Product;

    https://www.ah.nl/producten/product/...hinese-eiermie

    Info;

    omschrijving
    • Chinese eiermie

    [h=4]inhoud en gewicht[/h] 250 Gram

    [h=2]ingrediënten[/h] Ingrediënten: TARWEbloem, scharrelEI (15%), zout, zuurteregelaar: kaliumcarbonaat
    Kan sporen bevatten van: ei, melk, soja, sesam.
    [h=4]allergie-informatie[/h] Bevat: tarwe, eieren.Kan bevatten: melk, soja, sesamzaad.

    [h=2]voedingswaarden[/h] Deze waarden gelden voor het onbereide product.
    Energie 1517 kJ (358 kcal)
    Vet 3 g
    Waarvan verzadigd 0.7 g
    Koolhydraten 69 g
    Waarvan suikers 3.5 g
    Voedingsvezel 2.5 g
    Eiwitten 12.5 g
    Zout 0.91 g
    Ik heb geen flauw idee of deze betrekkelijk lage hoeveelheid zout wel of niet mag,. ik gaf het overigens afgekoeld natuurlijk
    Punt is dat hij eiermie lekker lijkt te vinden, en hij eet mij te weinig van het normale standaard eivoer.
    Ik geef het standaard eivoer 3 a 4 maal per week met appel s ochtends, pas s avonds krijgt hij dan zaadvoer.
    Ik zie dat hier ook ei in zit (natuurlijk , de naam ook ; eiermie) maar wordt dit dan teveel of niet ?
    hij eet moet ik zeggen vrij weinig van het standaard eivoer.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

  • #2
    Probeer of je vogel gebakken ei (omelet) of gekookt ei wil eten. De eiermie zou ik niet doen ivm met het zout en kaliumcarbonaat.

    Comment


    • #3
      Lekker eitje bakken in de palmolie. Wel gaar maar niet te hoog en te lang verhitten.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        wat een idee., een omelet of gebakken eitje voeren.
        kan ik als hij dit lekker vindt geven ter vervanging van het standaard eivoer ?
        (hij lijkt niet zo heel erg dol op het standaard eivoer poeder, hij eet maar met mate ervan)

        een omelet of gebakken ei ik ga het eens proberen binnenkort.
        ik heb hem weleens vaker gekookt ei gegeven maar dat vond/vindt ie maar matig geloof ik
        hij at/eet er altijd maar weinig van

        Comment


        • #5
          Zeker niet in de palmolie bakken als dat warmer wordt dan 50 gr zit er geen vitamine meer in. Beter is in arachide olie dat is uitermate geschikt om in te bakken.

          Comment


          • #6
            ohjee, mag ik ook gewone boter of margarine gebruiken ? (op melk basis)
            palmolie is nogal duur, olijfolie ook, arachide olie, ik koop die ook zelden.

            Comment


            • #7
              Palmolie is niet zo duur hoor. Je doet er best lang mee, helemaal met maar 1 vogel. Je hoeft het maar 1x pw te geven, dus je doet makkelijk l anger dan een jaar met een potje van 500ml.
              Gewone boter, zéker met melk is niet goed
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                Zeker geen margarine gebruiken voor je vogel en eigenlijk ook niet voor jezelf.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
                  Palmolie is niet zo duur hoor. Je doet er best lang mee, helemaal met maar 1 vogel. Je hoeft het maar 1x pw te geven, dus je doet makkelijk l anger dan een jaar met een potje van 500ml.
                  Gewone boter, zéker met melk is niet goed
                  Wat is er mis met room.boter.

                  PS In roomboter zit melkvet en geen melk en natuurlijke mineralen en vitamines in tegenstelling tot margarine waar alle toevoegingen chemisch zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Roomboter zou kunnen, heb me er niet in verdiept, maar gewone margarine of andere bakboter is zwz niet goed. Heb eens gehoord dat produkten met melk erin niet goed.
                    van palmolie en goeie cocosolie weet ik dat het iig goed is.
                    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                    Ken je papegaai

                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      het werkte. ik had net een omlet gebakken van een ei geklutst in de pan in een paar sprays olijfolie, en hij vond
                      het harstikke lekker. ik had het in kleine reepjes van een paar cm (afgekoeld) gegeven en hij zat de hele tijd
                      in het voerbakje te pikken totdat bijna alles op was.

                      (ik moest olijfolie kopen, mijn ah had geen palmolie, ik weet ook niet of ze die bij mij in het assortiment hebben.)
                      (en arachide olie kan ik niet kopen, ik heb een allergie voor noten.)

                      bedankt voor de suggesties !

                      Comment


                      • #12
                        ik heb net een omelet aan mijn amazone gevoerd, die ik perongeluk bereid heb in een pan
                        met een anti aanbak laag

                        ik heb overhet hoofd gezien dat ik de pan waarmee ik de omelet bereid heb een antiaanbaklaag heeft
                        ik had een verkeerde pan gebruikt en niet een keramieke

                        https://www.papegaaienforum.nl/forum/...-aanbak-pannen

                        https://www.animalstoday.nl/anti-aan...arlijk-vogels/

                        ik las hier dat dit schadelijk kan zijn en zelfs dodelijk.
                        het is geen tefalpan, maar hij heeft de omelet al op.
                        ik had olijfolie gebruikt

                        moet ik mij nu zorgen maken
                        ik heb het niet laten aanbranden of aanbakken.
                        de bereidtijd was maar 3 tot 4 minuten
                        Last edited by SingingCoyote13; 15-06-19, 15:34.

                        Comment


                        • #13
                          Als het eenmalig is dan denk ik dat de schade wel mee valt, moet je eens kijken wat wilde papegaaien tegenwoordig allemaal binnen krijgen

                          uiteraard moet je je papegaai wel even in de gaten houden of hij/zij zich niet anders gaat gedragen! Zo ja: vogel arts bellen en het hele verhaal uitleggen!

                          ik ben benieuwd

                          Comment


                          • #14
                            hoi ja ik heb ook op een andere url op papegaaienforum dit uitgelegd en gevraagd of het kwaad kon,
                            maar het is nu al meer dan 10 dagen geleden, en hij vertoont geen verandering in gedrag
                            en doet niets afwijkends. ze vertelden me dat het geen kwaad kan, maar dat het pas kwaad
                            kan (met zekerheid) als je de antiaanbaklaag laat roken, of aanbranden zodat het materiaal zelf
                            in rookvorm vrijkomt. ik kijk nu helemaal beter uit met wat ik doe, want ik was echt geschrokken.
                            ik moet nog steeds een keramieke pan kopen. bedankt voor je reactie overigens

                            Comment


                            • #15
                              https://www.papegaaienforum.nl/forum/...omelet-amazone

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X