Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke kamertemperatuur (bijvoorbeeld in de winter en ik wil niet extra stoken) ?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• welke kamertemperatuur (bijvoorbeeld in de winter en ik wil niet extra stoken) ?

binnenkort krijgt vrijwel iedereen een hogere gas/energie rekening. ik wil dus ook minder stoken en energie verbruiken.
    ik heb een amazone xanthops. ik kreeg bij aanschaf te horen dat 23,5 graden gemiddeld aan te raden valt als
    huiskamertemperatuur. nu wil ik eigenlijk naar of onder de 21,5 graden uitkomen. ik heb nu al een aantal dagen
    de thermostaat op 21.5 C staan ook snachts en dit lijkt goed te gaan. welke temperatuur kan ik snachts aanhouden ?
    20 C graden is dit mogelijk bij dit soort vogels ? ik wil pertinent voorkomen dat hij kou vat of iets anders krijgt.

laat ik vooruit zeggen/stellen heb geen ervaring met genoemde soort.

ik denk dat 23,5 wel een aangename temperatuur zal zijn voor vogel maar dat die met mindere temperaturen ook heel goed zal doen.

vaak is een lagere temperatuur niet het probleem maar tochtig en een vochtig verblijf kan veel meer en vaker problemen geven.

ik zou zelf de temperatuur wat lager zetten en kijken hoe het met vogel gaat 21,5 gaf geen problemen zeg je dus wat zal vogel gaan doen bij 21 of 20,5 ?
    ik zou niet te snel de temperatuur naar beneden zetten maar dit geleidelijk te doen dus zeg een 0,5 per week.
    en zolang je met thermostaat werkt zal er nooit veel temperatuur verschil zijn

succes
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SingingCoyote13 Bekijk Berichten
      binnenkort krijgt vrijwel iedereen een hogere gas/energie rekening. ik wil dus ook minder stoken en energie verbruiken.
      ik heb een amazone xanthops. ik kreeg bij aanschaf te horen dat 23,5 graden gemiddeld aan te raden valt als
      huiskamertemperatuur. nu wil ik eigenlijk naar of onder de 21,5 graden uitkomen. ik heb nu al een aantal dagen
      de thermostaat op 21.5 C staan ook snachts en dit lijkt goed te gaan. welke temperatuur kan ik snachts aanhouden ?
      20 C graden is dit mogelijk bij dit soort vogels ?
      Ik weet uit ervaring, dat nachttemperaturen in de tropen flink kunnen verschillen. Tegen het vriespunt komt voor op open gebied zoals woestijnen. In bosrijk gebied zijn de nachttemperaturen meestal tussen de 18 en 23 graden maar hoger op bergen uiteraard veel koeler. Net als andere dieren past het verenpak van vogels zich geleidelijk wel aan aan andere temperaturen. Ik was vorig jaar januari bij HARECO in Sliedrecht waar men een aantal papegaaien gewoon buiten had vliegen, dus een lagere temperatuur (zelfs niet tot 10 of 15 graden) lijkt mij geen probleem. De nachtkooi van mijn ara staat in een onverwarmd vertrek, waarvan de nachttemperatuur 's-winters tot 10 graden kan zakken voordat automatisch de verwarming opstart tot zo'n 18 graden. Uiteraard moeten je vogels geleidelijk aan aan andere temperaturen wennen.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
      Working...
      X